יום חמישי , 28 מרץ 2024

בייקמוביל טויוטה קורולה

"מה הם כבר יעזו לעשות" אמרתי לעמית דקות ספורות לפני תחילת המצגת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה. "זה הרי רב מכר עולמי. הם לא ישנו הרבה" המשכתי בידענות לא מבוססת. ולא עברה רבע שעה וכבר "אכלתי את הכובע" כמאמר האימרה. הגעתי למצגת הזו ללא ציפיות כל שהן ויצאתי ממנה מלא הערכה ואפילו קצת מופתע.

זה הדור ה-11 של הדגם אשר מהווה המתניים הרחבות של קו המוצרים של טויוטה משנת 1966. הקורולה מיוצרת ב-16 מרכזי יצור עולמיים ונמכרת ב-154 שווקים. המספרים העולמיים הם עצומים – במיליוני יחידות –  40 מיליון מתחילת היצור. וגם אצלנו עומד הממוצע השנתי של הדגם על כ-10,000 יחידות שנתיות שזה מצטבר לכ-69 אלף קורולה שעלו על הכביש רק מהדור הקודם. הקורולה לבדה מהווה 5% משוק הרכב בישראל – שחקן חשוב לכל הדעות.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. עיצוב חדש, פנים רענן, מולטימדיה חכמה ומנוע חסכן. האם זו הקורולה הכי טובה מאי פעם? צילום: רוני נאק
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. עיצוב חדש, פנים רענן, מולטימדיה חכמה ומנוע חסכן. האם זו הקורולה הכי טובה מאי פעם? צילום: רוני נאק

מבחן רכב טויוטה ראב 4 החדש

סנוב בסינגל בארי כבר רכבת?

טויוטה קורולה

בסיס הגלגלים עלה ל-270 ס"מ (+10 ס"מ מהדגם היוצא). מפשקי הגלגלים נותרו זהים עם 152 ס"מ מה שמרמז על העברה אפשרית של תת-השלדה מהדגם היוצא. בכל מקרה רצפת תא הנוסעים שטוחה כמעט לגמרי, ובסיס הגלגלים הארוך מנוצל בעיקר כדי לספק לנוסעים מאחור מרווח של כ-95 ס"מ ממשענת המושב האחורי ועד גב המושב הקדמי. המתלים מורכבים מתמהיל סטנדרטי ומוכר של תמוכות מקפרסון לפנים וקורת פיתול מאחור.

מנוע 1.6 ל' מהדור האחרון מצויד בתזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק ישירה. התפוקה עומדת על 132 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-4400 סל"ד. פליטת המזהמים היא 130 גק"מ והציון הירוק 3 (וצפוי להשאר 3 גם אחרי העדכון ב-1 לאוגוסט). העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים רציפה עם חלוקה ווירטואלית ל-7 יחסי העברה. יש גם גרסה ידנית עם שישה הילוכים. צריכת הדלק לפי בדיקות המעבדה של היצרן היא 17.86 ק"מ/ל'.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. מולטימדיה עם אוטו. לא אתם לא מתבלבלים זה WAZE על המסך. עם תפעול מלא ממסך המגע - נהדר! צילום: רוני נאק
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. מולטימדיה עם אוטו. לא אתם לא מתבלבלים זה WAZE על המסך. עם תפעול מלא ממסך המגע – נהדר! צילום: רוני נאק

סביבת הנהג מרשימה בעיצוב ובאיבזור. יש בה "קונצים" עיצוביים אשר גורמים לחלל הפנים לחוש יותר רחב ממה שהוא באמת וגם לגרום לנהג לחוש כאילו הוא יושב גבוה יותר ובעמדה שלטת. אני מוריד את הכובע – עבודה יפה! סידור לוח המחוונים והדשבורד סטנדרטי למדי ורק שעון הזמן האניגמטי והארכאי למראה עדיין נוכח. מדרג החומרים גם הוא צפוי. מחומרים רכים ואיכותיים במקומות חשופים לעין ולמגע ועד פלסטיק ואפילו קרטון במקומות שלא נוגעים ולא רואים. כולם עושים את זה. התחושה הכללית בתא היא טובה והמשחק בין משטחים מבריקים לכאלו שלא – בהחלט משפר את המצב. גולת הכותרת של תא הנהג היא המולטימדיה החדשה – אשר מתייצבת עם מסך מגע צבעוני 6.1 אינץ' ברזולוציה גבוהה, מצלמת חניה, בלוטות', מחשב דרך וממשק "דרייב לינק" המאפשר חיבור והפעלת סמארטפון דרך המולטימדיה. וזה כולל WAZE, מוזיקה וכמובן טלפון. בנוסף, מאפשר הממשק גישה למדיה חברתית כמו פייסבוק, שליחת הודעות ב-ווטסאפ ואפילו עדכון היומן – כל עוד הקורולה חונה. המולטימדיה היא פריט איבזור תקני בכל גרסאות האיבזור. עוד תמצאו חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מיתוג מגלגל ההגה אבל אין בקרת שיוט.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. ארכיטקטורת הפנים יוצרת תחושב מרחב וגובה מצויינים. האיכות הכוללת טובה והסידור אינטואיטיבי. צילום: טויוטה
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. ארכיטקטורת הפנים יוצרת תחושב מרחב וגובה מצויינים. האיכות הכוללת טובה והסידור אינטואיטיבי. צילום: טויוטה

מהצד הבטיחותי חשוב לציין כי טויוטה קורולה החדשה עוד לא נבחנה במבחני הריסוק NCAP – בטח יקרה בחודשים הקרובים. מה שידוע הוא כי היא מצויידת ב-7 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, עיגוני ISOFIX ומשענות ראש אקטיביות.

מרווח הטיפולים עומד על 15000 קילומטרים או שנה. והמחיר הוא 124 עד 130 אלף שקלים.

נהיגה טויוטה קורולה

קשה שלא להתרשם מהקפיצה שהקורולה עשתה ביחס לקודמתה. הקורולה החדשה חשה כמוצר איכותי – כמעט פרימיום – ביחס לדור הקודם. וזה מתחיל מהאופן שבו הדלת נטרקת וממשיך במגע עם גלגל ההגה השמנמן ומצופה העור. סידור תא הנהג אינטואיטיבי ונהיר. ודי מהר חשתי בבית כשבקרת האקלים המפוצלת מוצבת על 21 מעלות ועל מצב AUTO התפניתי לשחק במולטימדיה החדשה. תנוחת הנהיגה נעימה ונוחה לאורך זמן וטווח ההזחה הרחב של המושב וההגה מאפשרים לכל אחד ואחת למצא את המידות שלו/ה מאחרי ההגה.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. קצת יותר מ-12 ק"מ לליטר בנהיגה נמרצת של יום שישי מוקדם מאד בבוקר. צילום: רוני נאק
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. קצת יותר מ-12 ק"מ לליטר בנהיגה נמרצת של יום שישי מוקדם מאד בבוקר. צילום: רוני נאק

בתוך העיר בידוד הכביש טוב וזה אמור בעיקר לגבי סינון שיבושים קטנים ופחות לדברים הגדולים יותר. יש סוג מסויים של גבנונים שעוברים כמעט ללא סינון פנימה אבל התחושה הכללית טובה. כך גם לגבי בידוד רעשי המנוע אשר הופך להיות נוכח רק בתאוצה חזקה.

מחוץ לעיר צונח הסל"ד עם העליה במהירות. ב-100 קמ"ש תצביע מחט הסל"ד על קצת יותר מ-2,000 סיבובים. זמינות הכוח טובה, ואפילו האופן שבו תיבת ההילוכים הרציפה עובדת לא מעצבן כל-כך כמו שתיבות הילוכים מסוגה יודעות להיות לפעמים. במהירות שיוט נחשף רעש רוח מקורה A (למרות הצהרה על הקטנה רעשי הרוח), ועל כביש מחוספס יותר יעבור לאזניים גם רעש דרך. ושוב הציון הכללי הוא טוב למדי. אם במקרה תקלעו לכביש ההרי מתפתל, יתגלה המחסור במשוב מההגה המוגבר חשמלית אבל גם במצב הנדיר הזה התרשמנו לטובה מאיזון השלדה, הורדת הכוח לכביש, זמינותו, עוצמת הבלימה ותגובות השלדה.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. תא מטען ענקי, מצלמת חניה מקורית ואיכות כוללת טובה מאד. האם תקפוץ לראש הסגמנט? צילום: רוני נאק
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. תא מטען ענקי, מצלמת חניה מקורית ואיכות כוללת טובה מאד. האם תקפוץ לראש הסגמנט? צילום: רוני נאק

בייקמוביל טויוטה קורולה

אז איך הקורולה החדשה כמובילת אופניים?  זוג יחיד יכנס ממש בקלות לתוך חלל הרכב ועוד יישארו כ-10 ס"מ עודפים. חובה כמובן לפרק את הגלגל הקדמי. מעט עצבן אותי שמשענות המושבים האחוריים (קיפול 60:40) לא הופכות לאופקיות לגמרי וגם הפתח לחלל התא מוגבל על ידי קורת שלדה שמנמנה. דיפון תא המטען בסיסי ביותר ועשוי מעין קרטון דחוס. יתרה מזו הרצפה מאחור כלל אינה מעוגנת לדבר. כמה העמסות כאלו – או מזוודות כבדות – ולא יישאר הרבה מרצפת תא המטען האומללה. בתצורה הזו נשאר מאחור מקום רב לתיק ציוד וששית המים מצאה פינה בטוחה בחלל שבין המושבים.

מבנה סדאן הוא קלאסי למנשאים אחוריים. וגם כאן המצב אינו שונה. המרווח בין הדלת האחורית לגוף מספיק גדול כדי להשחיל ווים בקלות ומרגע החיבור הכל מעוגן ויציב – רק אל תשכחו לתלות מספר רישוי מעל!

צריכים מנשא לאופניים? נסו את חנות השטח שלנו

מנשאי אופניים על הגג הם הפתרון אולי האסטתי ביותר, אבל יש לזה מחיר. עלייה של בין 3 ל-5 אחוזים בצריכת הדלק ללא אופניים ועליה של עד 15%! עם שני אופניים על הגג. בקורולה אין פיקספוינט וזה די מעצבן כי צריך להשתמש במחבר הג'נרי אשר לטעמי הוא פתרון לא טוב הן אירודינאמית והן אסטטית. מחיר של קורות רוחב ומנשא אופניים יחיד עשוי להגיע לכ-3,000 שקלים במותגים האיכותיים. לא זול.

בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. ולא נודע כי בא אל קרבו. תא מטען גדול, וקיפול מושבים מאפשר העמסת האופניים פנימה בקלות. צילום: רוני נאק
בייקמוביל מבחן רכב טויוטה קורולה החדשה. ולא נודע כי בא אל קרבו. תא מטען גדול, וקיפול מושבים מאפשר העמסת האופניים פנימה בקלות. צילום: רוני נאק

סיכום טויוטה קורולה

"פעם בשש שנים זה קורה" אמר לי מישהו בכיר בהנהלת טויוטה, אחרי ששיתפתי אותו בחוויות אחרי סופשבוע ארוך עם טויוטה קורולה החדשה. הם מרגישים את ההזדמנות שנקרתה בדרכם כשהיצרן הגיש להם מוצר אשר על פניו נראה מנצח. הקורולה החדשה היא גדולה יותר, מרווחת יותר, חזקה יותר וחסכונית יותר. היא מאובזרת יפה וגם בגרסאות הבסיסיות יותר לא תגרום לך לחוש כאילו "חסכו עליך". כמובילת אופניים הקורולה, תביא אותך ליעד במהירות ונוחות עם צריכת דלק אמיתית של כ- 14 ק"מ/ל'. חלל הפנים גדול מספיק להכניס בקלות אופני שיכוך מלא 26 אינץ, ויש אפשרויות תליה נוחות מאחור ועל הגג. חבילת הבטיחות מרשימה מאד וזו בהחלט נקודת זכות חשובה – והמולטימדיה החדשה עם הממשק לסמארטפון פשוט קנתה אותי (לפחות עד שתופיע אצל המתחרות יש לקורולה יתרון יחסי חשוב).

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + fourteen =