יום שישי , 19 אפריל 2024
אפליקציות לרכיבת אופניים. להקליט, לעקוב, לשתף, לדרבן להתחרות ועוד הרבה יותר. אפליקציות הרכיבה ישנו את הסגנון שלך. צילום: רוני נאק
אפליקציות לרכיבת אופניים. להקליט, לעקוב, לשתף, לדרבן להתחרות ועוד הרבה יותר. אפליקציות הרכיבה ישנו את הסגנון שלך. צילום: רוני נאק

אפליקציות לרכיבת אופניים

מאת: רוני נאק צילומים: נאקwww.automag.co.il

 

הם עלינו כל הזמן, מנטרים את המיקום שלנו, מספקים לנו כיווני דרך, עוזרים לנהל את חשבונותינו, משמיעים כל מוזיקה שנבחר, מחליפים כרטיסי עליה למטוס ואפילו מאפשרים לשלם בעזרתם. הסמארטפונים כבר מזמן הפכו כמעט לחלק סימביוטי מאיתנו והם הולכים וחודרים, בזכות עולם רחב של אפליקציות, גם לתחום הכשר והרכיבה.

[pro_ad_display_adzone id="80"]

והאפליקציות האלו מבטיחות המון דברים: לנגן לך את מוזיקת המוטיבציה שלך בדיוק כשאתה צריך אותה, לנטר את הדופק שלך ולתת לך עצות מועילות – תוך-כדי-אימון – כדי לשפר אותך, הן יקליטו את מסלול הרכיבה ואפילו ישתפו בזמן אמת את בני המשפחה שלך. וכמובן – להתחבר לכל פלטפורמה חברתית – לספר לחבר'ה על ההישגים האחרונים שלכם, להשוות תוצאות במסלולים דומים ואפילו להתחרות אחד בשני במימד הווירטואלי  – וזה מאד חזק כפי שתראו.

בחרנו לדגום שלוש אפליקציות מהתחום הזה. כולן בגרסאות החינמיות שלהן. כדי לבחון מי נותנת מה (כאמור ללא ההרחבות שבתשלום), איזו מדרבנת, איזו גורמת לך "להתאבד" על השביל, איזו מנסה לדחוף לך מוצרים נוספים ואיזו שקטה ויעילה. כל האפליקציות נטענו על אותו מכשיר טלפון – LG של עבדכם – ורכבנו עם כולן באותו היום במסלול מוכר היטב.

 

אפליקציות לרכיבת אופניים. STRAVA - דוחפת אותך לקצה היכולת עם גישה מאד תחרותית. חבילת הבסיס החינמית נותנת די הרבה. צילום: רוני נאק
אפליקציות לרכיבת אופניים. STRAVA – דוחפת אותך לקצה היכולת עם גישה מאד תחרותית. חבילת הבסיס החינמית נותנת די הרבה. צילום: רוני נאק

STRAVA – התחרותי

אפליקציה חינמית המאפשרת להקליט רכיבות אופניים או ריצות, לעקוב אחרי השיפור בביצועים שלך, ולאתגר את החברים או להיות מאותגר ב"צ'אנלג'" קיים או ליצור אחד כזה. אילו אתגרים? למשל כמה קילומטרים אתה יכול לרכב החודש? כמה מטרים טיפסת בעשרים יום ועוד כיד הדמיון. אחד הפיצ'רים המרתקים – והממריצים – הוא היכולת להשוות את הביצועים שלך על פני קטע מוקלט ב-GPS. האפליקציה תספק טבלת דירוג, מדד "סבל" וכמובן מרחק, מהירות וקלוריות שנשרפו (עם צימוד לרצועת דופק בלות'וט).

גרסת הבסיס היא כאמור חינאמית ומאפשרת לחוות פיצ'רים רבים. רכישות והרחבות מתוך האפליקציה יכולות לנוע בין 24 ל-240 שקלים תלוי מה שתבחרו.

זמן הטעינה של האפליקציה עמד על כ-30 שניות והיה הארוך מכל האחרות בכ-10 שניות. ההתאפסות על המיקום ארך כ-10 שניות גם ב"התנעה קרה" של ה-GPS ב-LG שלי.

קיבלתי מידע של מרחק, גובה אנכי, זוית טיפוס, זמן של מאמץ וכן דירוג ביחס לכל מי שרכב את אותו הסגמנט על STRAVA (115 מתוך 139 אם תהיתם…), עוד קיבלתי גרף עם פרופיל הסגמנט ביחס למהירות הרכיבה ודירוג רוכבים מפורט יותר. אפשרויות השיתוף הן פייסבוק כמובן, G+ ליקנדאין ואחרים. מצאה חן בעיניי היכולת לנווט אותך לסגמנט שאותו תרצה לרכוב.

אהבתי: דוחף אותך בשקט לקצה

לא אהבתי: מרגיש דל ביחס לאחרים

 

אפליקציות לרכיבת אופניים. ENDOMONDO הנדיבה ביותר בחבילת החינם ("גולד" לשבועיים), עיצוב נאה וממשק ידידותי מאד. מומלצת! צילום: רוני נאק
אפליקציות לרכיבת אופניים. ENDOMONDO הנדיבה ביותר בחבילת החינם ("גולד" לשבועיים), עיצוב נאה וממשק ידידותי מאד. מומלצת! צילום: רוני נאק

Endomondo – מושקע וידידותי

זו אחת האפליקציות הוותיקות והמוערכות בתחום. שמה אגב נגזר מהמילה "אנדורפין" שזו קבוצה של חומרים כימיים אשר משתחררים מהמוח – משפרים מצב רוח ומשככים כאב – ומשתחריים בעת פעילות מינית, פעילות ספורט אינטנסיבית או זלילת שוקולד.

אנדומונדו נטען בפחות מ-20 שניות והיה מוכן לפעילות מיידית בזמן זניח. הדשבורד של מסך הבית מעוצב נכון עם חיווי גדול ונהיר שקל לקרא מעל כידון מווברץ ועם אפשרויות קאסטומציה רבות בהתאם למידע שתרצו לקבל ולסוג הספורט בו הנכם עוסקים מ-אירובי ועד יוגה (A  ל-Y) וכל מה שבאמצע. תוכלו לבחור בין "סתם" רכיבת אופניים לעבודה או אימון אופניים אינטנסיבי. כמות המידע שתמצאו כבר בגרסת הבסיס מדהימה. החל מהקלטת מסלול הרכיבה שלכם ושיתופו (כולל כל הפאראמטרים הדינאמיים, גיאוגרפיים ופיזיולוגיים), תהנו מגישה לעשרות אם לא מאות מסלולי רכיבה סמוכים אליכם – פרי דיוושם של משתמשי אנדומונדו אחרים.

עם טעינת האפליקציה אתם מקבלים 14 ימים של חבילת "פרימיום" מלאה עימה תוכלו לבנות תכניות אימונים, לנתח את האימונים, לקבל עדכוני מזג אוויר ולהיות משוחרר מפרסומות.

חבילת הבסיס נרחבת למדי וכוללת פיצ'רים שיש לרוב רק בחבילות שבתשלום אצל האחרים: חווי קולי בזמן האימון (גיליתי שהוא ממריץ מאד ועוזר לעקוב אחרי הקילומטרים שהצטברו), ממשק לרצועת דופק, אפשרויות שיתוף רבות כולל עידכון חי בטוויטר וכמובן ניתוח לפרטי פרטים של הפרמטרים הפזיולוגיים שלך.

אהבתי את הדשבורד ואת הממשק הקולי אשר משחרר מהצורך להציץ במסך הטלפון או לשלוף אותו מהתא בעת הרכיבה. המידע נשמר באתר של האפליקציה וקל לחזור אחרי המקלחת ולעבור על האימון ברגוע.

מנוי חודשי עולה כ-10 שקלים וזה יפתח לכם עוד פונקציות מוטיבציה רבות. אבל גם גרסת הבסיס מצויינת ותספק רבים מכם. 14 ימים חינמיים של פרימיום מאד מפתים לעשות את המנוי שבתשלום. שיווק נכון.

אהבתי: עיצוב, עושר פיצ'רים

לא אהבתי: יותר מיד מידע?

 

אפליקציות לרכיבת אופניים. RUNTASTIC MTB. מגדירה מחדש את ה"בסיס" עם חבילה מינימאליסטית, עיצוב קודר ולחץ מעצבן למכור לך כל העת את ה"PRO" שבתשלום. צילום: רוני נאק
אפליקציות לרכיבת אופניים. RUNTASTIC MTB. מגדירה מחדש את ה"בסיס" עם חבילה מינימאליסטית, עיצוב קודר ולחץ מעצבן למכור לך כל העת את ה"PRO" שבתשלום. צילום: רוני נאק

Runtastic MTB  – מכירתי ולוחץ

הגרסה הבסיסית של האפליקציה הזו היא אכן מאד בסיסית. אחרי כ-20 שניות של התקנה, תקבלו עמוד יחיד בו תמצאו דשבורד שניתן להתאמה. אבל פונקציות רבות נעולות וגם העיצוב תכליתי וחסר "שמחת חיים". החווי הקולי מפסיק אחרי כשלושה קילומטרים עם הודעה שעליכם לרכוש את האפליקציה בתשלום כדי ליהנות מזה – ותוויות אדומות לכל אורך וגובה התפריט – יוצרו סטרס אמיתי כלפי הארנק. הלחץ המכירתי הזה, אני חייב להודות, הצליח ליצור אצלי אנטגוניזם.

תיעוד הרכביה כולל מהירות ממוצעת, פרופיל גובה, זמן, מרחק ועוד. מפה ווקטוריאלית עם מסלול צבעוני בגוונים המבטאים מהירות ובעיקר באנרים ופרסומות שקופצות כל כמה דקות.

השיתוף נעשה דרך האתר הקהילתי של RUNTASTIC  ומרגע ההעלאה עולים כפתורים של הרשתות החברתיות.

אם תבחרו בכל זאת לשלם את 20 השקלים של גרסת PRO  תשוחררו מהפרסומות המציקות ותזכו לפונקציות רבות אשר מגיעות חינמיות באנדומונדו – כמו למשל חיווי קולי, ממישוק רצועת דופק, ועוד.

אהבתי: ספירה לאחור, עיצוב נקי, תפעול קל

לא אהבתי: לחץ, לחץ לחץ להוציא ממך כסף

 

המסלולים שלי – הכי חינמי

זו אפליקציה מקורית של גוגל המאפשרת להקליט את מסלול הרכיבה, מהירות, מרחק וגובה (אופניים, הליכה או נהיגה). אפשר להציג את הנתונים בזמן אמת ולהוסיף צילומים או תיאורים בנקודות לאורכו. אפשר גם ליהנות מחיווי קולי שמשחרר מהצורך להביט במסך. יש אפשרות לחבר רצועות דופק או מד סל"ד לדוושות, וכמובן לייצא את הביצועים לפלטפורמות של גוגל.

ההפעלה נעשית בלחיצת כפתור יחיד אז מתחילה הקלטת המסלול והטיימר מתחיל. לסימון נקודה צריך פשוט לסמן את הסיכה ולעקוב אחרי ההנחיות כדי להוסיף טקסט או צילום. הפעילות תשמר בגוגל דרייב או מפות גוגל ותוכלו לשמור את הקובץ בכמה פורמטים שונים כדי להטעינם במכשירי ניווט יעודים כמו אלו של GARMIN  או SUNNTO  למשל.

אהבתי: קל משקל, חינמי, בעברית

לא אהבתי: תכליתי, פחות מידע, רק אנדרואיד

Check Also

טיפ לחיים: רכב חשמלי לא מתאים למילוט

כשהטמבלים שגנבו את הטסלה הזו לא טרחו לוודא שיש להם מספיק טעינה להימלט מהמשטרה. זה העתיד! רכב חשמלי לא מתאים למילוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − four =