יום שישי , 29 מרץ 2024
LOOPWHEEL. במקום שפיצים קפיצים מסולסלים. מספר היישומים כאן עצום - אם יימצא משקיע. צילום: יצרן
LOOPWHEEL. במקום שפיצים קפיצים מסולסלים. מספר היישומים כאן עצום - אם יימצא משקיע. צילום: יצרן

הכירו: הגלגלים שיודעים לספוג זעזועים

ואולי הצלחתם לשים יד על זוג אופניים ותיק וטוב, אבל אין בו בולמי זעזועים? מהנדס בריטי בשם סאם פירס פיתח גלגלי אופניים שבולם הזעזועים מובנה במרכזם. הגלגלים שפיתח עונים לשם "לופ-וויל" (Loopwheel) והם כוללים חישוק וצמיג, אבל במקום שפיצים ונאבה מותקנת שם מערכת של קפיצי עלה מלופפים. המערכת הזו בולמת את הזעזועים בגלגל ומגנה על השלדה וגם על הישבן של הרוכב.

LOOPWHEEL. החישוק והצמיג רגילים לגמרי, במקום חישורים יש קפיצים מעוגלים ונאבה רחבה קולטת אותם. צילום: LOOPWHEEL
LOOPWHEEL. החישוק והצמיג רגילים לגמרי, במקום חישורים יש קפיצים מעוגלים ונאבה רחבה קולטת אותם. צילום: LOOPWHEEL

המטרה שמושגת בגלגלי לופ-וויל איננה רק האפשרות להתקין בולמי זעזועים חדשים על אופניים ישנים. לפי המפתח הגלגלים הללו מביאים להפחתה משמעותית במשקל, בטיפול היומיומי ובמקרים מסוימים, אפילו במחיר.

LOOPWHEEL. במקום שפיצים קפיצים מסולסלים. מספר היישומים כאן עצום - אם יימצא משקיע. צילום: יצרן
LOOPWHEEL. במקום שפיצים קפיצים מסולסלים. מספר היישומים כאן עצום – אם יימצא משקיע. צילום: יצרן

הפרויקט של פירס נמצא בפיתוח והוא הציב אותו באתר שמגייס משקיעים כדי להשלים את הפיתוח. פירס ביקש 40 אלף פאונד (כ-220 אלף שקלים); המשקיעים התנפלו עליו עם יותר מ-60 אלף (למעלה מ-330 אלף שקלים). המשמעות היא שההסבה הראשונה של הגלגלים, שלא זכו לקידמה טכנולוגית מזה מאות בשנים, צפויה לעלות על הכביש.

LOOPWHEEL. חוכים משקל ומוספים נוחות. חשבו על מספר האופניים שיכולים ליהנות מגלגלים כאלו! הפוטנציאל בהחלט שם. צילום: LOOPWHEEL
LOOPWHEEL. חוכים משקל ומוספים נוחות. חשבו על מספר האופניים שיכולים ליהנות מגלגלים כאלו! הפוטנציאל בהחלט שם. צילום: LOOPWHEEL

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × three =