יום רביעי , 24 אפריל 2024

SRAM הדור הבא

מעבירי ההילוכים של SRAM מסדרות X9 ו-X0 ידועים ומוכרים בזכות חוסנם ודיוק העברות ההילוכים בכל רמת עומס. עתה, מציגה SRAM את הדור הבא של מעבירי ההילוכים האחוריים מתוצרת – ובהם טכנולוגיה חדשה וגם פיצ'ר נוח.

SRAM X0. אפשר לראות את טבור המצמד מתחת לכיתוב X0 ואת כפתור הנעילה. צילום:SRAM

ראשית מדובר במצמד מיסבים חד-כיווני אשר נמצא בזרוע הראשית של המעביר האחורי ותפקידו בחיים הוא לשמור על מתח השרשרת. השימוש במצמד הזעיר (ונטול התחזוקה לפי SRAM) מחסל לגמרי את צליפת השרשרת או מצב של ריפיון ואבדן יעילות הדיווש – וזה קורה בכל הילוך ובכל מנח של מעביר ההילוכים האחורי. המצמד משמש כ"מייצב" של מערכת ההנעה כשמדוושים או גולשים במהירות על פני שטח משובש. אז, מהלכי המתלה המהירים והארוכים יוצרים אפיצות רבה בשרשרת – המצמד הפנימי יזלול את האפיצות.

Sram-Type-2. מימין X9 שעולה 116 דולר ומשמאל X0 במחיר 250 דולרים. צילום: SRAM

הפיצ'ר הנוסף – נועד לנוחות ולמהירות בסביבה של תחרות. מדובר בכפתור שבבסיס כלוב המעביר אשר נועל את המעביר במצבו הפתוח. כך משתחרר כל המתח מהשרשרת ומאפשר פירוק מהיר וקל של הגלגל האחורי.

Sram-Cage-Lock. כפתור הנעילה מאפשר שיחרור המתח מהשרשרת ופירוק מהיר של הגלגל. צילום: SRAM

חובבי הטריוויה יהנו מהמספרים הבאים: SRAM X0 TYPE2 שוקל 235 גר' הוא מתאים לעבודה עם קסטת הילוכים של עד 36 שיניים, יש בהיצע שלושה אורכי-כלובים (קצר ל-DH, בינוני ל-2X10 וארוך ל-3X10 והוא מגיע בשלושה צבעים: אדום, כסוף ושחור – המחיר בארה"ב כ-260 דולרים.

אחיו הצנוע X9 שוקל 250 גר' והוא משווק בצבעים אפור ולבן – כל יתר הנתונים זהים. המחיר "עממי" יותר ועומד על 116 דולרים בארה"ב.

ככה זה עובד. רואים?

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − 4 =