מעבירי ההילוכים של SRAM מסדרות X9 ו-X0 ידועים ומוכרים בזכות חוסנם ודיוק העברות ההילוכים בכל רמת עומס. עתה, מציגה SRAM את הדור הבא של מעבירי ההילוכים האחוריים מתוצרת – ובהם טכנולוגיה חדשה וגם פיצ'ר נוח.
ראשית מדובר במצמד מיסבים חד-כיווני אשר נמצא בזרוע הראשית של המעביר האחורי ותפקידו בחיים הוא לשמור על מתח השרשרת. השימוש במצמד הזעיר (ונטול התחזוקה לפי SRAM) מחסל לגמרי את צליפת השרשרת או מצב של ריפיון ואבדן יעילות הדיווש – וזה קורה בכל הילוך ובכל מנח של מעביר ההילוכים האחורי. המצמד משמש כ"מייצב" של מערכת ההנעה כשמדוושים או גולשים במהירות על פני שטח משובש. אז, מהלכי המתלה המהירים והארוכים יוצרים אפיצות רבה בשרשרת – המצמד הפנימי יזלול את האפיצות.
הפיצ'ר הנוסף – נועד לנוחות ולמהירות בסביבה של תחרות. מדובר בכפתור שבבסיס כלוב המעביר אשר נועל את המעביר במצבו הפתוח. כך משתחרר כל המתח מהשרשרת ומאפשר פירוק מהיר וקל של הגלגל האחורי.
חובבי הטריוויה יהנו מהמספרים הבאים: SRAM X0 TYPE2 שוקל 235 גר' הוא מתאים לעבודה עם קסטת הילוכים של עד 36 שיניים, יש בהיצע שלושה אורכי-כלובים (קצר ל-DH, בינוני ל-2X10 וארוך ל-3X10 והוא מגיע בשלושה צבעים: אדום, כסוף ושחור – המחיר בארה"ב כ-260 דולרים.
אחיו הצנוע X9 שוקל 250 גר' והוא משווק בצבעים אפור ולבן – כל יתר הנתונים זהים. המחיר "עממי" יותר ועומד על 116 דולרים בארה"ב.
ככה זה עובד. רואים?