יום שישי , 29 מרץ 2024

למבורגיני: בחזרה לשטח?

למבורגיני חוזרים לשטח? ייתכן שכן. למרות ששנים אנו עדים לשמועות ו"מידע מהימן" אודות חזרת מותג-העל האיטלקי לשטח (ראה LM002 זצ"ל) – זה עוד לא קרה. הניסיון האחרון – והיחידי – עד כה של מותג האקזוטיקה האיטלקי בשטח (ושאינו טרקטור – הרכב הראשון בו התמחו בלמבורגיני) לא נחל הצלחה כבירה, בלשון המעטה, מה שלא הפריע לו להפוך למיתולוגיה וחלום נחשק עוד בימי חייו הקצרים ונעדרי התהילה.

השמועות ההולכות ומתחזקות מגיעות הן ממקורות עיתונאיים יודעי דבר והן מתוך למבורגיני, מה שלכל הפחות מצביע על הלך רוחות ודיון מעמיק בסוגיה ולא רק בגחמה ורצון של חובבי המותג. הפרויקט הסודי נקרא LM00X וכרגע מדובר על רכב כביש-שטח בינוני בגודלו שיתבסס כנראה על פלטפורמת האודי Q5 (אודי הנה החברה-אם של למבורגיני, ושני המותגים שייכים לקונצרן פולקסווגן). מכאן ניתן לנחש שההינע הכפול יתבסס במידה כזו או אחרת על מערכת הקוואטרו המפורסמת של אודי.

על הכוח אמון יהיה לפחות בתחילה V8 בנפח 4.0 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו והספק משוער של 550 כוח-סוס. הכוח הבהחלט נדיב הזה אמור להעניק ללמבורגיני-שטח המיועד ביצועי-על: 0-100 קמ"ש תוך פחות מ-4.0 שניות ומהירות מירבית שתעמוד על 250 קמ"ש לפחות, אם יוחלט על הגבלת מחשב מכוונת. בפועל, בכדי לשמור על שפיות מינימאלית, ככל הנראה יצונזרו במקצת המספרים דנן.

לגבי העיצוב – ניתן בשלב זה רק לנחש – אך ככל הנראה מדובר במראה חריג בנוף ה-SUV עם מרכב קופה שיסתפק ככל הנראה ב-3 דלתות. תשכחו מהברוטאליות של ה-LM002 הקדמון, אבל בהחלט אפשר לגלות אופטימיות זהירה לגבי סיכויי ההצלחה של הנכד המיועד ביחס לסבו הקשוח. התוכניות להתחיל בייצור לקראת 2012 מאלצות אותנו להמשיך ולהמתין עוד קצת בסבלנות.

בינתיים קבלו תזכורת מאלפת מפי ג'רמי קלארקסון על ה-LM002, כאן למטה, בוידאו המצורף:

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − six =