יום חמישי , 28 מרץ 2024
דיפנדר HUNTSMAN של פרוייקט KAHN. משהו שונה לגמרי מיוצאי מכרז משרד הבטחון...צילום: KHAN
דיפנדר HUNTSMAN של פרוייקט KAHN. משהו שונה לגמרי מיוצאי מכרז משרד הבטחון...צילום: KHAN

שירת הברבור של לנד רובר דיפנדר טייק 2

כתב: ניר בן זקן

על פי השמעות הזורמות ממטה לנד רובר בסוליהול, 2015 תהיה שנת הייצור האחרונה של רכב השטח המזוהה ביותר בממלכה המאוחדת שמיוצר ללא שינויים מהותיים מאז 1983 (אז הוא נקרא לנד רובר 90 או 110 המייצג את בסיס הגלגלים באינצ'ים). כראוי לאייקון שטח שכזה, נראה כי שנתו האחרונה תהיה גם הסוערת ביותר ונוכח העניין הציבורי סביב עתיד הדגם נוכח העמימות בנוגע ליורש העצר ואחרי שלנד רובר הציגה שלוש גרסאות ייחודיות לציון הפסקת הייצור הגיע תורן של הסדנאות החיצוניות להציג את מרכולתם.

ווילדקאט דיפנדר - 550 כ"ס ו-6.5 שניות ל-100 קמ"ש. צילום: ווילדקאט
ווילדקאט דיפנדר – 550 כ"ס ו-6.5 שניות ל-100 קמ"ש. צילום: ווילדקאט

חתול פרא
סדנת ווילדקאט מדבון מתמחה מזה שנים בהסבת הדיפנדר לראלי דקאר ומרוצי הקרוס קנטרי. כתושבה לגרסאות AMG של מרצדס G קלאס, השתילו בחרטום הדיפנדר 110 יחידת הנעה בריאה תרומת שברולט קורבט המחליפה את מנוע הטורבו דיזל 2.2 ליטר של פורד. ה-LS3 "סמול בלוק" V8 בנפח 6.2 ליטר מפיק 430 כ"ס ו-55.1 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית (6L80E) עם שישה יחסים ומחשב ניהול ייחודי המתאים את העברת ההילוכים לסגנון הנהיגה בעוד תיבת העברה נותרה המקורית של לנד רובר (LT230). עם יותר מ-300 כ"ס ביחס למנוע "פומה" בגרסה הסדרתית, הווילדקאט יאיץ למהירות תלת ספרתית תוך 6.5 שניות, 10 שניות פחות מהזמן שייקח לכם להגיע ל-100 קמ"ש על סיפונו של דיפנדר סטנדרטי. עבור מי שזה לא מספק אותו, בסדנה מציעים גם גרסה מחוזקת יותר עם 550 כ"ס ו-65.3 קג"מ. צריכת הדלק לא פורסמה, אבל צפויה להיות ביחס הפוך לפער הביצועים בהשוואה למקור.

RS אולטימייט של סדנת אורבן טראק. בחזית V8 מוגדש של ריינג' רובר - מעל 500 כ"ס וכל הרוע שבעולם. צילום: URBAN TRUCK
RS אולטימייט של סדנת אורבן טראק. בחזית V8 אמריקאי – מעל 500 כ"ס וכל הרוע שבעולם. צילום: URBAN TRUCK

הכל על לנד רובר דיפנדר בשטח

טיול שטח לדרום העמוק

הילד הרע
גם סדנת Urban Truck ממילטון קיינס מתמחה בייצור גרסאות ההופכות את הדיפנדר למפואר, ייחודי ויקר יותר מהריינג' רובר. גרסת Ultimate RS אותה חשפה כעת עושה שימוש באותה יחידת כוח כמו בווילדקאט (עם תפוקה של 500 כ"ס) אך משדרגת גם את מרבית המכלולים האחרים. מבחוץ זהו צבע שחור מבריק, גריל רשת פתוח, פתחי אוורור במכסה המנוע מקרבון וצמד מפלטים גדולים מאחור. תא הנוסעים עבר שדרוג מסיבי עם דיפוני עור ותפרים אדומים, הגה 3 צלעות ספורטיבי של Momo, מושבי עור נאפה מחוממים תוצרת Recaro ומערכת מולטימדיה של Alpine עם מסך מגע במרכז הקונסולה. השינוי המשמעותי יותר הוא קיט הנמכה  של 5.1 ס"מ ביחס למקור באמצעות קפיצים ובולמי זעזועים של בילשטיין, מוטות מייצבים מעובים, בלמים של Tarox עם קאליפרים משושי בוכנות מלפנים וצמיגי יוקוהמה המולבשים על חישוקים ייחודיים בקוטר 18" צבועים בשחור מבריק. למרות שזו לא הייתה כוונת המשורר ה-Ultimate RSהופך את הדיפנדר לחיית כביש מפוארת ומהירה במחיר כמעט 100 אלף פאונד (כ-600 אלף שקלים לפני מיסים), יקר יותר  מריינג' רובר V8 סופרצארג'ר ברמת האבזור אוטוביוגרפי הגבוהה ביותר.

מנוע LS3 אימתני, שינויי מרכב ומתלים עמוקים - 125 אלף ליש"ט FOB...צילום: KAHN
מנוע LS3 אימתני, שינויי מרכב ומתלים עמוקים – 125 אלף ליש"ט FOB…צילום: KAHN

ההייטקיסט
בשונה מהצמד הקודם, קאהן (Kahn) מתמחה בשדרוג העיצוב החיצוני והפנימי של מותגי יוקרה רבים, אבל לכבוד תערוכת ג'נבה הקרובה היא מציגה את הדיפנדר Flying Huntsman. מדובר בגרסה הקצרה שהחלק הקדמי הוארך כדי לאכלס בנוחות את מנוע LS3 האמריקאי שמצוי גם בצמד האחר (שם הוא ממלא בצפיפות יתרה את כל תא המנוע) ומקנה בסיס גלגלים של 105 אינץ' (266.7 ס"מ). הצלילית המוזרה עם החרטום הארוך (שנראה כאילו נמתח בפוטושופ) זוכה לנגיעות עיצוביות נוספות של הסדנה כמו גריל ייחודי, תפיחות סביב בתי הגלגל, צבע אפור כהה מט, חישוקי כוכב בצבע תואם למרכב עם צמיגים בעלי דופן לבנה (כנהוג בשנות ה-60). גם מערך המיתלים והבלמים  ששודרג  על מנת לשפר את איכות החיים על האספלט, שם ככל הנראה יבלה את עיקר זמנו הדיפנדר הזה.
קהאן לא מסרה פרטים נוספים על ה-Flying Huntsmanשבמחיר 125 אלף פאונד (740 אלף שקל לפני מסים) הוא הדיפנדר היקר ביותר שאי פעם נמכר, אבל הצהירה כי מדובר רק ביריית הפתיחה לדגמים נוספים שיוצעו עם החרטום הארוך כמו גרסת 4 דלתות, 6X6 וגרסאות ממוגנות (B4, B6 ו-B7).

ווילדקאט בפעולה:

 

ועוד אחד שמגדיר נכון את סדרי העדיפויות

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 + seventeen =