יום חמישי , 28 מרץ 2024
מרצדס G מנסורי. 840 כוחות סוס, סיבי פחמן פנסי LED והמון גלגלים. צילום: סדנת מנסורי
מרצדס G מנסורי. 840 כוחות סוס, סיבי פחמן פנסי LED והמון גלגלים. צילום: סדנת מנסורי

אקזוטיקה: מרצדס G עם 840 כוחות סוס

כתב: ניר בן זקן

ה-G63 6X6 הוא אחד מרכבי השטח ההזויים והייחודיים ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וגם אחד הנחשקים ביותר. מרצדס שתכננה במקור להשתמש בדגם בעיקר לצרכי שיווק וקידום תדמיתי ולייצר בין 20 ל-30 יחידות בלבד מכרה בסוף יותר ממאה עותקים. עבור היצרן משטוטגארט ה-G63 6X6 היה כנראה יותר רווחי מהתחזית, אבל בסטנדרטיים של המא(ע)ושרים ששפר עליהם המזל להיות עם 350 אלף יורו עודפים בעו"ש, זה גם הפך אותו לקצת פחות ייחודי מכפי שהיה בעת השקתו לפני כשנתיים.

מרצדס G מנסורי. "עיצוב עוצמתי" מקבל כאן משמעות אחרת - טעם טוב?...קצת פחות. צילום: סדנת מנסורי
מרצדס G מנסורי. "עיצוב עוצמתי" מקבל כאן משמעות אחרת – טעם טוב?…קצת פחות. צילום: סדנת מנסורי

כעת סדנת Mansory הגרמנית המתמחה בשיפור ושדרוג הביצועים והעיצוב של מכוניות ספורט ויוקרה של פרארי, למבורגיני, מקלארן, אסטון מרטין, בנטלי, רולס רוייס ואפילו בוגאטי, מציגה את משנתה ל-G63 6X6 האולטימטיבי.

[pro_ad_display_adzone id="83"]

תחת מכסה המנוע המרובע עדיין שוכן מנוע V8 טווין טורבו בנפח 5.5 ליטר אבל הוא קיבל איברים פנימיים מחוזקים המותאמים למרוצים כמו הבוכנות, התלתלים, המסבים, גל הארכובה וראש המנוע החליפו את אלה המקוריים וסעפת פליטה מיוחדת וליברלית יותר. התוצאה הסופית היא 840 כ"ס, 296 יותר מהגרסה המקורית שלא הייתה עצלה בלשון המעטה, בעוד נתון המומנט הגובל אלקטרונית ל-102 קג"מ (24.5 קג"מ יותר מגרסת המקור) כדי לשמור על שלמות המכלולים.

מרצדס G מנסורי. מנוע AMG 5.5 משופר ומחוזק התפוקה 840 כ"ס ו-102 קג"מ! (שזה כמו 11 סוזוקי אלטו שלמות) 'צילום: סדנת מנסורי
מרצדס G מנסורי. מנוע AMG 5.5 משופר ומחוזק התפוקה 840 כ"ס ו-102 קג"מ! (שזה כמו 11 סוזוקי אלטו שלמות) 'צילום: סדנת מנסורי

מחפש קרוסאובר חדש? אנחנו נסגור את העסקה הטובה ביותר בשבילך!

אופני הרים ב-31,000 שקלים

כדי שכל השייחים בנסיכויות המפרץ ידעו שה-6X6 שלכם הוא הכי חזק על הכביש הוא זוכה למכסה מנוע עם צמד כונסי אוויר, יחידות תאורה קדמיות מושחרות, גימורי קרבון בפתחי האוורור המוגדלים בפגוש הקדמי, בכנפיים של בתי הגלגל ובפסי לאורך הדלתות, סוללת פנסים על הגג וצבע צהוב לוהט.
הסדנה הגרמנית לא פרסמה את מחיר הגרסה, אבל אל תתפלאו אם מחירו של ה-G63 6X6 הזה יהיה כפול ממחיר הגרסה המקורית. לא שזה יפריע לרבים כעת לחלום עליו בלילה.

מרצדס G מנסורי. לא רק גדול - גם מקפיד על הפרטים הקטנים. הנה: בית נורה מקארבון אקזוטי. יותר בשביל הלוק ופחות כדי לחסוך במשקל...צילום: סדנת מנסורי
מרצדס G מנסורי. לא רק גדול – גם מקפיד על הפרטים הקטנים. הנה: בית נורה מקארבון אקזוטי. יותר בשביל הלוק ופחות כדי לחסוך במשקל…צילום: סדנת מנסורי

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + three =