שבת , 20 אפריל 2024
רז הימן והלל סגול יוצא שוב למרתון של 24 שעות בראלי אתונה. האם גם הפעם יחזרו עם גביע? צילום: פז בר
רז הימן והלל סגול יוצא שוב למרתון של 24 שעות בראלי אתונה. האם גם הפעם יחזרו עם גביע? צילום: פז בר

בחזרה לאולימפוס

כתב: ניר בן זקן צילום: פז בר

רז הימן והלל סגל, צמד הישראלים המצליחים ביותר בספורט המוטורי ימריאו בסוף השבוע הקרוב לבירת יוון לקראת הזינוק למירוץ השטח "24 השעות של אתונה". עבור השניים תהיה זו ההשתתפות שלישית במירוץ בינלאומי, הישג אישי מכובד נוכח העובדה שבזירה המקומית לא התחרו באף מירוץ השנה בשל הקיפאון שיצר חוק הספורט המוטורי.

לדבריהם "24 השעות של אתונה" הוא מירוץ מרתון קשוח ואינטנסיבי המגמד גם את היום הקשה ביותר במירוץ השטח המפרך בעולם, הדקאר. ביום שבת הקרוב יוזנקו המתחרים מפאתי אתונה למסלול היקפי סביב באורך 1018 ק"מ בתנאי שטח קשים הכוללים שבילי יערות סבוכים ומצע בוץ חלקלק ולעיתים גם הפתעות בלתי צפויות כמו מפולות סלעים שקטעה את אחד קטעי הדירוג במירוץ של שנה שעברה. בנוסף לתוואי המירוץ הקשה, יאלצו המתחרים להתמודד עם הראות הלקויה שכן כ-460 ק"מ מתוך המירוץ יתבצעו בחשכה.

רז הימן (מימין) והלל סגל ניצחו בראלי בלקאן בפער עצום. מתכוונים לשחזר את ההצלחה גם ב-24 שעות של אתונה. צילום: נתי לוי
רז הימן (מימין) והלל סגל ניצחו בראלי בלקאן בפער עצום. מתכוונים לשחזר את ההצלחה גם ב-24 שעות של אתונה. צילום: נתי לוי

לרז והלל רקורד מרשים של כ-50 אלף קילומטרים במרוצי שטח וארון מלא ב-11 גביעים ממרוצי שטח בינלאומיים בניהם מקום 25 בדקאר 2012 וראשון מבין המתחרים להם זו הפעם הראשונה. שניים מהגביעים נקטפו השנה; מקום שלישי בראלי יוון שנערך במאי האחרון ומקום הראשון בראלי ברסלאו בלקן שנערך בחודש ספטמבר. בשנה שעברה הגיעו למקום השני במירוץ והפעם הם מכוונים לשפר עמדות, אם כי זו לא תהיה משימה קלה שכן הם יאלצו להתמודד עם 17 מתחרים מנוסים ומיומנים בקטגוריה שלהם (46 מתחרים בסך הכל)/ הבולט שבהם הוא דמיטריאס סטרברוב איתו ניהלו קרבות רבים וצמודים במירוצים בהם השתתפו בשנתיים האחרונות ונראה שהכוכב היווני יגיע נחוש מתמיד להשיג ניצחון ראשון במגרש הביתי. בניגוד למרבית המירוצים הבינלאומיים בהם השתתפו הפעם הם יהיו המתחרים היחידים "כחול לבן" וגם צוות הסיוע מצומצם וכולל מכונית שכורה וארגז חלפים קטן, דבר שעשוי להוסיף על הקשיים.

הצוללת הצהובה תמשיך לצלוח את הבוץ היווני עם כוונה למצא בו את הזהב. צילום: פז בר
הצוללת הצהובה תמשיך לצלוח את הבוץ היווני עם כוונה למצא בו את הזהב. צילום: פז בר

רז הימן: "האסטרטגיה תהיה לא להתייחס לאף מתחרה ולהתרכז בעצמנו. סביר להניח שנהיה מהראשונים לזנק אבל אסור לנו להיגרר לקרבות ועקיפות על המסלול. זה מירוץ שיש בו כל כך הרבה מקומות לעשות טעויות כך שצריך להיזהר יותר ממרוצים אחרים. אנחנו ננסה להיכנס לקצב טוב וקבוע ולשמור עליו בנסיעה בטוחה לסיום."

רז הימן בכחול מאחרי ההגה, הלל סגל בחזית חייכן - יש סיבה. צילום: פז בר
רז הימן בכחול מאחרי ההגה, הלל סגל בחזית חייכן – יש סיבה. צילום: פז בר

רז והלל יתחרו על גבי רכב המירוץ שלהם בתשע השנים האחרונות המכונה "הצוללת הצהובה". מדובר ברכב מבניה עצמית שבנה הלל במוסך הטרקטורים שבבעלותו בעפולה ועושה שימוש במנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר 250 כ"ס של ב.מ.וו ומערכת הנעה של מיצ'ובישי פאג'רו. אנחנו נלווה אותם ונעדכן על ההתפתחויות במירוץ.

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 2 =