יום שישי , 29 מרץ 2024

ג'יפ TJ: הטנדר של ג'יפ חוזר!

כמעט מאז יצא הג'יפ האזרחי (CJ = Civilian Jeep) אל אוויר העולם, לאחר מלחה"ע ה-2, הוא הוצע בגרסאות 'פיק-אפ' כאלו או אחרות, כהמשך טבעי לשימושיו הרבים, בהם נשיאת מטען והובלתו בשטח קשה לעבירות. במהלך השנים הוצעו גרסאות טנדר הן לג'יפ הבסיסי – סדרות ה-CJ למיניהן – והן לדגמים הגדולים יותר דוגמת ווגוניר, צ'ירוקי, קומאנצ'י וסדרה J ('גלדיאטור' ו'הונצ'ו').

 

תוך כשנה תחזור חטיבת ג'יפ בקרייזלר ותציע טנדר קשוח לשטח של ממש. עדיין לא מדובר בהצהרה רשמית ולכן גם לא הרבה פרטים ידועים, אך ממה שמסתנן מחדרי החדרים בקרייזלר מצטיירת תמונה בהחלט מעניינת. ראשית, מדובר בגרסה – ולו דומה ויזואלית – לג'יפים הקשוחים, קרי סדרת הרנגלר. הקדימון היה הקונספט 'גלדיאטור' מ-2005 והמשכו הרנגלר JT קונספט מ-2009 (Jeep Truck). זה האחרון הוצג כ"קונספט" בפני עיתונאים בשעתו, אך ברור היה לכל כי מדובר במשהו כמעט מוכן לייצור: הלכה למעשה היה זה רנגלר אנלימיטד עם ארגז מאחור וקבינה לשניים. רוב המכלולים איתם הוצג ה-JT נלקחו מן המדף ומהמוכן, ועל בסיס הרנגלר דנן התווספו שיפורים, הגבהות ועוד אי-אלו תוספות שמוכרות זה מכבר לכל חובב ג'יפים.

לגבי מנועים נראה כי לא תהיה חריגה מהמוכר מהרנגלר וגם לגבי הממדים ניתן לקבל מושג למה לצפות לפי בסיס הגלגלים איתו הופיע הקונספט JT: 295 ס"מ נדיבים. ההשקה מתוכננת כאמור לשנה הבאה, לקראת סופה. כרגע מדברים בג'יפ על גרסת קבינה אחת או קבינה וחצי, עם שורת מושבים אחת ומקום אחסון מאחור שאולי ינוצל גם להתקנת צמד כיסאות חירום מתקפלים לאורך.

 

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + sixteen =