יום שישי , 29 מרץ 2024
האם יונדאי IX35 צורכת יותר דלק מהצהרת היבואן? תקבל פיצוי! אם אתה תושב ארה"ב. צילום: יונדאי

המכונית בזבזנית? יונדאי וקיה ישלמו על הדלק

קיה ספורטאז. הרכב צורך יותר דלק מהמוצהר? תקבל פיצוי על ההפרש! בארה"ב. צילום: פז בר

חקירה ממשלתית אמריקאית גילתה שיונדאי וקיה לא, אהה, דייקו בנתוני צריכת הדלק של מרבית מכוניותיהם. הקוריאנים בתגובה: שגיאות פרוצדורליות בתהליכי הבדיקות; נפצה בעלי המכוניות.

תוצאות יוצאות דופן לחקירה ממשלתית בארה"ב נגד קונצרן הרכב הקוריאני, יונדאי-קיה. הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) פרסמה רשימת דגמי מכוניות של הקונצרן שבהם נתוני צריכת הדלק שגויים. ההפתעה המצערת היא שמרבית דגמי היצרן הקוריאני עוטרו בנתוני צריכת דלק טובים מהמציאות. ברוב המקרים צריכת הדלק האמיתית היתה גרועה ב-1-3 מיילים לגלון אמריקאי, שהם כ-0.4-1.2 ק"מ שנפלו מכל ליטר דלק. במקרים מסוימים הגיעה הסטייה לרעה בצריכת הדלק עד כדי 5 ואפילו 6 מיילים לגלון, כלומר, כ-2.5 קילומטר שירדו מכל ליטר בצריכת הדלק המוצהרת.

האם יונדאי IX35 צורכת יותר דלק מהצהרת היבואן? תקבל פיצוי! אם אתה תושב ארה"ב. צילום: יונדאי

ביונדאי לא מתכחשים להצהרת ה-EPA, אולם מסבירים כי התוצאות השגויות לא נבעו מזדון, אלא מ"שגיאות פרוצדורליות בתהליכי הבדיקות של יונדאי בקוריאה" וכי השגיאות הללו השפיעו על כ-600 אלף מכוניות שמסתובבות על הכביש. כדי לתקן את הפגיעה הקשה בתדמית החברה תוקנו, כמובן, כל הנתונים בדגמים המשווקים ומעבר לכך – הוצהר כי כל מי שהחזיק במכונית וצריכת הדלק בה היתה שגויה – יזכה לפיצוי על הקילומטרים שנסע עד כה וגם על הקילומטרים שייסע מעתה ואילך, כל עוד הוא בעל המכונית.

לינק לתוצאות החקירה של ה-EPA, רשימת הסטיות בצריכת הדלק:

http://www.epa.gov/fueleconomy/labelchange.htm

Check Also

יונדאי איוניק 6 – הנעה כפולה ובטיחות של 5 כוכבים

רמות חדשות של דינאמיות ובטיחות, יונדאי איוניק 6 היא אחת המכוניות החשמליות המוערכות ביותר. בחירה של הרכב העולמי הטוב ביותר, ציוני בטיחות מצטיינים ואבזור מפנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + thirteen =