יום שישי , 19 אפריל 2024

וולוו יורדת לשטח עם גרסת פנאי ל-V40

יבואנית וולוו לישראל הודיעה על תחילת השיווק של דגם V40 בקבוצת הפרימיום הקומפקטית אשר מגיעה להתמודד מול שחקניות מבוססות – אודי A3 – כאלו מעודכנות – ב.מ.וו סדרה 1 – וכאלו מחודשות – מרצדס A קלאס. מול החבורה החזקה הזו מגיעה וולוו להילחם עם ארסל בטיחות מרשים, גרסאות ספורטיביות ופנאי ומנועי טורבו.

רוצים לנהוג בוולוו V40?

מה אנחנו חושבים על אודי Q3?

וולוו V40 קרוס קאנטרי. רכב פנאי קומפקטי שמגיע להתמודד מול אודי Q3, ב.מ.וו X1 עם חבילת בטיחות מרשימה. צילום: וולוו

אותנו מעניינת גרסת cross country. ה-V40  קרוס קאונטרי, היא גרסה "מכווצת" של ה-V70 קרוס קאונטרי אשר הוצגה ב-1997. ככזו היא בעלת יכולת לנוע שלא רק בכבישים ומכילה פריטי עיצוב שידברו ללקוחות המזדהים עם דברים כאלו.

תא הנוסעים של הקרוס קאנטרי מספק אווירה תואמת לרוח הגרסה עם מושבים בגוונים ובגימור שונה. מלבד השינויים הקוסמטיים,  Volvo שינתה את המפרט הבסיסי של ה- V40 כדי להרחיב את מעטפת השימושים של הקרוס קאונטרי. טופלו תחומי המתלים, הוגדלו הגלגלים וננעלו צמיגים דו-שימושיים

בתחום ההנעה, תוצע בהמשך השנה גם גרסת AWD (הנעה כפולה קבועה) הכוללת בקרת נסיעה במורד ומשודכת למנוע ה-T5 בנפח 2.0 ליטר. זאת תצטרף להיצע הקיים של מנוע T4 (180 כ"ס ו-24 קג"מ מ-1.6ל' מוגדש) והנעה קדמית בלבד.

וולוו V40 קרוס קאנטרי. לוח מחוונים משנה צבע ואווירה, מערך בטיחות מרשים, ואמצעים חכמים לייעול האחיזה. צילום: וולוו

הוולוו V40 cross country גבוה בכ-40 מ"מ בהשוואה ל-V40 ומצויד ב:

 פגושים קדמי ואחורי עם משטח הגנה ((Skid plate כסוף ותאורת יום אנכית, שבכה בעיצוב ובגימור ייחודים, בתי מראות שחורים, מסילות גג כסופות, צמיגים מוגדלים   205/60R16  Continental , חישוקים  בקוטר 16 אינץ' המיועדים לגירסה זו בלבד.

תחום הבטיחות מושקע מאד וכולל אפילו כרית אוויר חיצונית המיועדת להגן על חיי הולך רגל. זאת, בנוסף לארסנל אקטיבי, פאסיבי, אלקטרוני ומכאני. הרשימה ארוכה מאד ונציין רק את עיקרי החידושים:

מערכת משופרת לניטור רכבים ב"שטח המת" (BLIS) עם התראה על רכב מתקרב (CVW). מערכת התראה מפני תנועה חוצה (CTA). אזהרה מפני התנגשות עם בלימה אוטומטית מלאה וזיהוי הולכי רגל. מידע אודות תמרורים ושלטי דרך (RSI). בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) עם מערכת עזר מערכת בקרת נתיב הנסיעה (LKA) / אזהרת מעבר נתיב (LDW). בקרת ערנות (DAC). מערכת עזר לחניה. אזהרת אי שמירת מרחק ו-מערכת הגנה מפני התהפכות (ROPS).

וולוו V40 קרוס קאנטרי. מכיל את האלמנטים העיצוביים הצפויים מרכב פנאי. יודע לנסוע גם בשטח אבל לא לצפות לרכב שטח. צילום: וולוו

מחיר וולוו V40 cross country עומד על 200,000 שקלים (רמת גימור קינטיק) ומשרעת המחיר של הדגם כולו היא בין 183 ל-260 אלף שקלים.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve + nine =