יום שישי , 19 אפריל 2024

סוזוקי ו-טאג'ימה שוב כובשים את ההר

ביום ראשון האחרון, 26/6, התקיימה תחרות הפייקס פיק (Pikes Peak) שידועה כתחרות טיפוס ההר המפורסמת בעולם. התחרות הפכה ברבות השנים למיתולוגית, לפחות בקרב האמריקאים, והשנה הייתה זו הפעם ה-89 שהתקיימה. כמידי שנה התכנסו למרגלות ההר עשרות מכוניות, אופנועים, טרקטורים ושאר מוטציות מוטוריות במטרה לכבוש את פסגת ההר שמתנשא לגובה של כ-4,300 מטרים. השנה הוסיף למתח של הנהיגה על פי התהום גם שלג שירד על ההר ימים ספורים לפני תחילת התחרות.
אורכו של המסלול הוא כ-20 ק"מ והוא כולל 156 פניות. בראשית דרכו היה כולו מסלול עפר אך בשנים האחרונות נסללו קטעים נרחבים ממנו עד אשר השנה נותר רק קטע עפר יחיד, שגם הוא עתיד להיסלל לקראת התחרות בשנה הבאה.

סוזוקי SX4 בדרך לשבור שיא בפייקס פיקס עם "מונסטר טאג'אימה" מאחרי ההגה צילום: yujiro otzuki
האספלט הביא לשיפור בתנאי האחיזה וגם לשיפור גדול בזמנים כאשר לפני מספר שנים שבר הנהג היפני נובוהירו טאג'ימה, המכונה "מונסטר טאג'ימה", את שיא המסלול וירד לראשונה מתחת לקו 10 הדקות. גם השנה השתתף טאג'ימה במרוץ וכהרגלו הסתייע במכונית סוזוקי כאשר השנה השתמש במוטציה שמזכירה מבחוץ את הסוזוקי SX4עם ספויילר שיכול לשמש ככף של שופל. למכונית מנוע V6 מוגדש בנפח 2.7 ליטר שמקורו בסוזוקי גרנד ויטארה ומספק כ-900 כ"ס. כמו בשנים החולפות גם השנה טאג'ימה לא התרגש והשיג בקלילות את ניצחונו השישי בתחרות תוך שהוא קובע שיא חדש של 9:51.28 ומקדים את הנהג שאחריו ב-18 שניות.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 3 =