יום שלישי , 16 אפריל 2024
פולריס RZR טורבו! 144 כ"ס ממגדש שמגיע הפעם מקורי מהבית. צילום: פולריס
פולריס RZR טורבו! 144 כ"ס ממגדש שמגיע הפעם מקורי מהבית. צילום: פולריס

וידאו: פולריס RZR טורבו!

כתב: ניר בן זקן

כשקאן אם חשפה בסוף שנה שעברה את גרסת הטורבו למבריק זו הייתה רק שאלה של זמן עד שפולריס תציג את התשובה ליריבה הקנדית. מי שייסדה את סגמנט רכבי השטח SBS (side by side) לא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור, גם אם מירוץ החימוש בין השתיים יצא מכלל שליטה והפך חסר פרופורציות.

החדשה המרכזית היא כמובן ההספק; 144 כ"ס, 34 סוסים יותר מגרסת ה-1000XP האטמוספרית ו-23 כ"ס יותר מהמבריק טורבו מה שהופך אותו לבריון החדש בקבוצה. גם המומנט; 14.5 קג"מ גבוה ב-45 אחוזים מהגרסה האטמוספירית ו-80 אחוזים ממנו זמינים כבר ב-3,500 סל"ד.
בבסיס מדובר באותו מנוע "פרו סטאר" 2 צילינדרים, הנפח קטן ב-74 סמ"ק ל-925 סמ"ק ופולריס טוענת שמלבד הוספת מגדש הטורבו ומצנן הביניים 80 אחוז מאיבריו הפנימיים חדשים לחלוטין כמו בוכנות מכושלות, תלתלים מחוזקים, גל ארכובה שונה, שסתומי פליטה מסודיום ומערכת דלק בלחץ גבוה. מערכת שמן חדשה הותאמה כדי לספק את השימון המוגבר הדרוש במנועים מוגדשים ומערכת מים משופרת תדאג לשמור על טמפרטורה תקינה גם בעומס חום גבוהה. מחשב ניהול המנוע מתוכנת כדי לספק ביצועים זהים ללא תלות בצפיפות האוויר בכל תווך הגובה שבין פני הים ל-3,000 מטרים. עם 678 ק"ג שינויים אלה מוסיפים רק 57 ק"ג למשקל העצמי.

מה לוקח? RZR נגד מאבריק נגד ווילדקאט

מה לוקח? מאבריק או אופני הרים?

בשונה מגרסאות הטורבו ששופרו על ידי סדנאות שטח שונות, פולריס לא הסתפקה בחיזוק המנוע ושיפרה את מערכת ההינע (תמסורת הוריאטור עם מצמדים מחוזקים וקירור יעיל יותר, גלי ההינע ויחסי העברה) על מנת לתמוך בתוספת הכוח בעוד הבלמים מלפנים זוכים לקאליפרים עם 3 בוכנות (2 באטמוספרי) ודיסקים בקוטר 248 מ"מ מלפנים ומאחור. השלדה, תצורת המיתלים ומהלכם נותרו ללא שינוי, אך בכל ארבעת הפינות מותקנים בולמי זעזועים מקצועיים של "פוקס" בייפאס 3" מאחור ו-2.5" מלפנים (לעומת 2.5" ו-2.0" בהתאמה בגרסה האטמוספרית) עם מיכל חנקן חיצוני ונוסף מוט מייצב מלפנים שאמורה למזער את זוויות הגלגול.

למרות השדרוג המקיף פולריס מתגאה בכך ששגרת הטיפולים ועלויות האחזקה של הטורבו זהה לגרסה האטמוספרית. מד.ל.ב. מוטוספורט יבואנית פולריס נמסר כי גרסת הטורבו תגיע לישראל בחודשים הקרובים בתקווה לקרת סוף השנה כמודל 2016. בארה"ב הטורבו יקר ב-18 אלף שקלים מהגרסה האטמוספרית מה שאומר שכאן הוא יעלה לא פחות מ-160 אלף שקלים ומלבד התואר החזק ביותר הוא גם ככל הנראה יהיה היקר ביותר.

Check Also

דור חדש של RZR הגיע לישראל

פולריס , משיקה בישראל שני דגמים חדשים במשפחת ה-RZR, את ה-TURBO R ואת ה-PRO R . החל ב-196,900 שקלים התפוקה של 225 כ"ס, מתלים אקטיביים, מערכת שמע ועוד אבזור רב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 2 =