יום חמישי , 28 מרץ 2024
רנו קוויד. ג'יפון למדינות מתפתחות? אופנת הקרוסאוברים ממשיכה להרחיב מעטפת הפעם עם גרסת כניסה סופר-זולה. צילום: רנו
רנו קוויד. ג'יפון למדינות מתפתחות? אופנת הקרוסאוברים ממשיכה להרחיב מעטפת הפעם עם גרסת כניסה סופר-זולה. צילום: רנו

חדשות: ג'יפון ב-40,000 שקל?

כתב: ניר בן זקן

מתקפת הקרוסאוברים הולכת ומתעצמת. רכבי הפנאי עם אפיל (מזוייף לרוב) של רכבי שטח מסוקסים קיים כיום במגוון עצום של קטגוריות מסוזוקי קרוסאובר כתחליף למשפחתית ועד בנטלי בנטייגה שיראה אור בקרוב ויהווה אלטרנטיבה לדגמי הפאר היקרים בעולם. כעת חושפת רנו בהודו את הקוויד, המציע את אותם ערכי ליבה עיצובים של הקטגוריה הפופולארית כאלטרנטיבה לקטגוריית המיני (A סגמנט).
הקוויד מתבסס על פלטפורמת CMF-A המודולארית של רנו וניסאן ועם 368 ס"מ בין הפגושים ו-158 ס"מ בין המראות הוא ארוך ב-8.5 ס"מ וצר ב-1.5 ס"מ מקיה פיקנטו. החזית רבועה עם סבכה קדמית גדולה ותפיחות על מכסה המנוע, בתי הגלגל מודגשים וחיפויי פלסטיק שחור סביב למרכב יוצרים ומרווח גחון נדיב של 18 ס"מ יוצרים את המראה הנחוץ לחברות בקטגוריית הקרוסאוברים.

רנו קוויד - ג'יפון על בסיס שלדה של קטגוריית מיני - רעיון גדול לקרוסאובר קטן. צילום: רנו
רנו קוויד – ג'יפון על בסיס שלדה של קטגוריית מיני – רעיון גדול לקרוסאובר קטן. צילום: רנו

 

בשטח לא רק "מייעצים" – תנו לנו לסגור את העסקה הטובה ביותר לג'יפון חדש!

מבחן רכב דאצ'יה דאסטר

עיצוב הפנים מוכר מדגמי רנו עם קונסולה מרכזית בגימור שחור פיאנו, מסך מגע בגודל 7" ולוח שעונים דיגיטאלי (עם מד מהירות ודלק בלבד). כדי לחסוך בעלויות יש רק שני מתגים לפתיחה חשמלית של החלונות הקדמיים בתחתית הקונסולה המרכזית (במקום מיקום שגרתי יותר בדלתות), מגב בודד לשמשה הקדמית ורק שלושה ברגים לחיבור הגלגל לנאבה.

משענות הראש וחגורות הבטיחות מלפנים אינן מתכוונות לגובה ומאחור המצב בעייתי עוד יותר מכיוון שחגורות הבטיחות אינן בעלות מנגנון מתיכה וזו האמצעית בעלת שתי נקודות למותניים בלבד (התקינה ההודית מאשרת שלושה נוסעים מאחור, ובמציאות כנראה שהוא יאכלס הרבה יותר). עוד בנושא הבטיחות בולט היעדרן של ומערכת בקרת יציבות ואפילו ABS בעוד כרית אוויר לנהג היא אופציה בתוספת תשלום. תא המטען מציע נפח של 300 ליטר בדומה לזה של מכונית סופר מיני.

רנו קוויד - קטן וזול לא בהכרח חייב להיות גם מכוער. המראה בסיסי ואין לצפון לאיכויות מפנקות מדי - בהתחשב בארץ המוצא ומטרת המחיר. צילום: רנו
רנו קוויד – קטן וזול לא בהכרח חייב להיות גם מכוער. המראה בסיסי ואין לצפון לאיכויות מפנקות מדי – בהתחשב בארץ המוצא ומטרת המחיר. צילום: רנו

בחזית שוכן מנוע חדש; 3 צילינדרים בנפח 0.8 ליטר המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים וההנעה היא לגלגלים הקדמיים. רנו לא מסרה פרטים טכניים אבל ציינה שהוא יהיה בעל צריכת הדלק הנמוכה בקטגוריה.

רנו קוויד - מנוע 800 סמ"ק ומחיר של קטנוע...אם יגיע אלינו האם יעל 40,000 שקלים? צילום: רנו
רנו קוויד – מנוע 800 סמ"ק ומחיר של קטנוע…אם יגיע אלינו האם יעל 40,000 שקלים? צילום: רנו

מחיר הקוויד שייוצר בצ'נאי (שבדרום מזרח הודו) יעמוד על כ-4,700 דולר, כ-18 אלף שקלים לפני מיסים. רנו לא הצהירה האם בכוונתה לשווק את הקוויד גם באירופה (לאחר התאמתו לתקני הבטיחות) תחת מותג דאצ'יה, אבל הערכות הן שכך יהיה והוא ייוצר לצד הסנדרו, הלוג'י והדוקר במפעל בטנג'יר שבמרוקו. אם כך יהיה הוא עשוי להיות הרכב הזול ביותר בישראל ובהתחשב בחיבת הקהל לקרוסאוברים מדובר בתפוח אדמה לוהט.

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × four =