יום חמישי , 28 מרץ 2024
mazda CX-5

מאזדה עוברת לדיזל

לקראת תערוכת טוקיו אשר תפתח שעריה בתשיעי לדצמבר, עתידה מאזדה להציג שני דגמים חשובים לשוק הביתי – ביפן – אך גם לשוק האירופאי וכמובן למאזדה בישראל. זו תהיה הופעת הבכורה לגרסה הסדרתית של רכב הפנאי הקומפקטי החדש ממאזדה – CX-5 – אשר עתיד להיחשף עם מנוע דיזל חדש בנפח 2.2ל'. זאת, במסגרת פילוסופיית "סקיאקטיב" הסביבתית של מאזדה.

מאזדה CX-5 סדרתית תיחשף בתערוכת טוקיו. רכב פנאי חדש למאדזה עם מנוע דיזל. צילום: MAZDA

לפי מאזדה, מנוע הדיזל החדש הוא הראשון לעמוד בתקנות הזיהום החדשות ביפן אשר נוגעות לזיהום העתידי של למנועים משומשים.

• מחפש רכב פנאי קומפקטי? קרא מבחן ליונדאי iX35

בנוסף, משחררת מאזדה פרטים כמו מערכת stop/go, נתון מומנט מירבי של 42 קג"מ, 177 כ"ס וצריכת דלק של כמעט 19 ק"מ לליטר.

מאזדה CX-5. מנוע דיזל 2.2 ל' עם 177 כ"ס ו-42 קג"מ לרכב הפנאי החדש ממאזדה. צילום: MAZDA

למרות הפופולריות של מנועי הדיזל באירופה – בוודאי בסגמנט רכבי הפנאי ורכבי השטח – ביפן המצב שונה. בארץ השמש העולה נזקקות מכוניות המונעות בדיזל לטיפול יקר נוסף כדי לעמוד בתקנות הזיהום. עובדה זו מדירה רגלי רבים מדוושת המצערת של הדיזלים למרות יתרונות של גמישות, צריכת דלק מופחתת ומחיר זול יותר לדיזל (ביפן כמובן). מאזדה הצליחה להתגבר על המשוכה הזו בזכות הבעירה הנקיה של מנוע הדיזל החדש ומקווה שמנועי הדיזל החדשים שלה יהוו ציר מרכזי בקו מוצריה ביפן.

מאזדה טאקרי. רכב התצוגה של מאזדה אשר מבשר את המחליפה למאזדה 6 הנוכחית. צילום: MAZDA

באותה נשימה הודיעה מאזדה על הצגה של מחליף למאזדה 6 הפופולארית. דגם התצוגה יקרא "טאקרי" והוא מבטא את פילוסופיית העיצוב העדכנית של מאזדה  – KODO או "הנשמה של התנועה". כמו ה-CX-5 גם הטאקרי עתיד לנצל את טכנולוגיית "סקייאקטיב" האקולוגית ויוצג עם מנועי דיזל חדשים.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − eight =