יום חמישי , 28 מרץ 2024

מרצדס GL החדש – קל יותר, חזק יותר

 

מרצדס GL. רכב הפנאי החדש והיקר זוכה לגרסת AMG אימתנית, ממדים מוגדלים ועוד אבזור, אבל לצריכת דלק משופרת, משקל קל יותר ואפילו מחיר שאמור לעבור דיאטה.

 

מרצדס GL 2013. מראה מעודכן, פנים רענן, פחות משקל ופחות דלק. המחיר לא השתנה ונוספה גרסת AMG חזקה. צילום: מרצדס

 

קשה לנו לחשוב על מישהו שיכניס את המרצדס-800-אלף-שקל שלו לבוץ ישראלי חורפי, לפחות לא באופן יזום, אבל מי שבכל זאת רוצה את ה-S קלאס שלו מוגשת בדמות קרוסאובר מסוקס – אז ה-GL החדש עשוי לעניין אותו. האמריקאים כבר פגשו את רכב הפנאי הגדול והמעונב בתערוכת ניו יורק בראשית השנה ולאולמות התצוגה שלהם הוא כבר הגיע בסוף הקיץ, כעת גם האירופים נחשפים אליו.

מי שקרא התעניין גם בזה

המרצדס שלך מזהם מדי? נסה את זה

הבשורות במרצדס GL החדש נמצאות במרווח מוגדל מול משקל מופחת, בכוח מוגבר מול דיאטת דלקים ובאבזור מועשר מול מחירים מופחתים (לפחות באירופה).

מרצדס GL 2013. בסיס הגלגלים לא השתנה, המשקל העצמי ירד ועם 557 כ"ס זה ה-SUV עם שבעה מושבים לבני המגזר הממהרים. צילום: מרצדס

בסיס הגלגלים של הדור החדש נותר זהה לקודמו (308 ס"מ), רמז לכך כי ככל הנראה לא מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי. אורכו, עם זאת, גדל בשני סנטימטרים לערך וגובהו – בסנטימטר אחד. תא המטען של קרוסאובר שבעת המושבים צמח ב-60 ל' משמעותיים וגם הגישה אל שורת המושבים האחורית, השלישית, שופר. מול הגידולים במרווח ובממדים נרשמה דווקא ירידה של 25-30 קילו על המשקל.

מרצדס GL 2013. לפי מרצדס חל שיפור באיכות חומרי הפנים וההיצע של החומרים והגוונים גדל. לתיבת ההילוכים עדיין שבעה הילוכים. צילום: מרצדס

מול שיפור צריכת הדלק של כ-15% בגרסת הטורבו דיזל (GL350 CDI) ולצד התחזקות בסביבת מנועי הבנזין (GL450 ו-GL500), נוספת גרסת-על אימתנית לקרוסאובר היקר. הגרסה הזו זוכה לטיפול בסדנת הכושר של מרצדס ומכונה, על כן, GL63 AMG. המנוע של גרסת העל החדשה הוא V8 בנפח 5.5 ליטר שמספק 557 כ"ס ו-77.5 קג"מ בכל הדרך שמ-2,000 ל-5,000 סל"ד. תיבת ההילוכים – אוטומטית בת שבעה הילוכים, עם טאצ' של AMG. למרות שמדובר בחיה ששוקלת 2.5 טון, ההאצה למאה קמ"ש עם מנוע העל נמשכת 4.9 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת, כרגיל, ל-250 קמ"ש.

מרצדס GL 2013. בדיוק מה שצריך לשטח. ריפודי עור נאפה לבנים ומסכי DVD תלת-מימד. צילום: מרצדס

בתחום האבזור, רכב הפנאי החדש של מרצדס צפוי לכלול במחיר סדרה של אביזרים שהיו בעבר ברשימת התוספות בתשלום, ולהציע אביזרים נוספים שלא היו שם בעבר. כך אפשר יהיה לקבל אותו עם חושים נבואיים לפתיחת כל הדלתות באמצעות מפתח חכם, שורה אחורית עם הזחה חשמלית, מערכת לשיפור היציבות מול רוחות צד, צגי תלת ממד וגם מסאז' וריפודים ככל שיחשק בהם הלקוח. למרות השיפור ברמת האבזור, צפוי ה-GL החדש דווקא להיות זול מעט מקודמו. כך באירופה ואפשר להניח שכך יהיה גם בישראל, לאור תחרות המחירים האגרסיבית שהחלה השנה בעולם רכבי היוקרה הישראלי.

מרצדס GL 2013. כמו ML אבל עם יותר מהכל. אחרי ההשקה בשוק האמריקאי (שם גם ה-GL מיוצרת) מושק רכב הפנאי בן שבעת המושבים, גם בשוק האירופאי. צילום: מרצדס

ה-GL החדש צפוי להגיע לישראל בראשית השנה הקרובה, 2013.

ולסיום סרטון תדמית חביב שמתחפש למבחן דרכים. הנה:

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × four =