יום שישי , 19 אפריל 2024

סובארו אאוטבק נחשף

סובארו חשפה בתערוכת ניו יורק את האאוטבק החדש. ולא במקרה שכן ארה"ב ובעיקר צפון ארצות הברית, היא אחד השווקים החשובים ביותר של הדגם הזה. מדובר בדור החמישי של אאוטבק אשר הוצג לראשונה בארה"ב לפני שני עשורים כגרסה "מוקשחת" של הדור השני של לגסי סטיישן. סובארו הבינה שיש לה מנצח ודי מהר הפרידה את אאוטבק מקו הגרסאות של לגסי ושיווקה אותו כדגם עצמאי.

סובארו אאוטבק 1994. דור ראשון לקרוסאובר אשר שידך בין מכונית פרטית לרכב שטח. מפגן יכולת למערכת ההנעה הכפולה ולמנוע הבוקסר של סובארו. צילום: סובארו
סובארו אאוטבק 1994. דור ראשון לקרוסאובר אשר שידך בין מכונית פרטית לרכב שטח. מפגן יכולת למערכת ההנעה הכפולה ולמנוע הבוקסר של סובארו. צילום: סובארו

הדור החמישי של אאוטבק – כמו קודמיו – עושה שימוש בפלטפורמה המכאנית של דגם המנהלים – B4  – אשר גם הוא עודכן רק לפני כמה חודשים. אותו בסיס מכאני הותאם לצרכים של אאוטבק עם כיול מתלים מיוחד, מרווח גחון של 22 ס"מ, מערכת היגוי חשמלית חדשה וכן מערכת הנעה המתעלת את המומנט (Active Torque Vectoring) כדי לשפר את הכניסה לפניה ואת ההנהגות בסיבובים. זאת, בנוסף לבקרת המשיכה והיציבות התקניות שברכב. עוד מצויידת המערכת במצב x-mode שהכרנו מהפורסטר. מצב, המגייס את מערכת ההנעה ומערכות משנה נוספות (כמו בקרת ירידה במורד) וסיוע לזינוק בעליה – במטרה להקל על המעבר בשטח.

אאוטבק החדש יגיע עם מנוע 2.5ל' 4 ציל' עם 175 כ"ס (מנוע חדש המשווק כבר אצלנו באאוטבק הנוכחי) או עם מנוע 3.6ל' עם 6 ציל' ותפוקה של 256 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה, לה יש גם פיקוד משוטים בגב גלגל ההגה.

עבודה רבה נעשתה לשפר את החומרים בחלל הרחב יותר של תא הנוסעים. לפי סובארו מדובר באאוטבק המרווח והמצוייד יותר מאי פעם. בארה"ב ישווק אאוטבק בשלוש רמות גימור. אצלנו עוד נותר לראות אילו חבילות איבזור תציע יפנאוטו היבואנית. השיווק בארה"ב מתחיל כבר בקיץ 2014 כך שדי צפוי כי סובארו אאוטבק החדש יגיע אלינו לקראת שנת הדגם 2015.

Check Also

סובארו פורסטר החדש – החל ב-206 אלפי שקלים

סובאר פורסטר כמעט כל-חדש בישראל (למעט המנוע) ומציע יותר מהכל - גם מחיר כניסה גבוה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + five =