יום שישי , 19 אפריל 2024
קיה ספורטאז' סימן 3

קיה ספורטאז' חדז'

עם נתוני צמיחה עולמיים ומקומיים מרשימים מאד, ממשיך מותג המשנה שבבעלות קונצרן יונדאי – קיה – את הטיפוס במעלה טבלת המכירות והפעם עם רכב פנאי עירוני חדש עם שם ישן: ספורטאז'.

כקודמו בעל אותו השם, גם הספורטאז' החדש משתמש בבסיס מכאני מיונדאי – IX35 במקרה דנן – אך שלא כקודמו, נהנה הספורטאז' מעיצוב מקורי ומרוחק מאוד מהמקור של יונדאי. תחת פיטר שרייר, מנהל העיצוב של קיה, נוצר למותג מראה חדש לגמרי – אחיד לכל רוחב קו המוצרים – ומאד נאה לדעת כותב שורות אלו. בתוך ההקשר הקונצרני הרחב של יונדאי, אמור מותר קיה לפנות לרוכשים בעלי דימוי עצמי ספורטיבי ונמרץ יותר (כמו סיאט ופולקסווגן אם תרצו).

ספורטאז סימן 3 - חיה עירונית

בהיצע שני מנועים. בנזין 2.0ל' עם 163 כ"ס ודיזל 2.0 ל' המפיק 184 כ"ס לשניהם תיבות הילוכים אוטומטיות בנות שישה הילוכים. ההנעה כפולה-קבועה או קדמית בלבד. בהיצע שלוש רמות גימור: LX, EX ופרימיום. רשימת אביזרי הבטיחות כוללת מערכות בקרת יציבות עם חיישן התהפכות, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, בקרת ירידה במורד ועוד.

מידות הדגם החדש עולות בכל מימד (למעט הגובה) על מידות הספורטאז' היוצא והוא מציע יותר חלל למטען ויותר מרווח לנוסעים. לדברי קיה הושקע מאמץ לבודד את הנוסעים ככל הניתן מרעשי הדרך והמנוע – NVH – בין השאר באמצעות קשיחות שלדה רבה מאד.

מהזווית הזו הפנים נראה טוב יותר. יש תחכום מדליק בעיצוב

בתחום השטח – הגם שמצומצם – תמצאו מערכת הינע לכל הגלגלים, שבתנאי אחיזה ירודה – כגון גשם, שלג, בוץ, כבישים לא סלולים ושטח – הנהג יכול לבחור באופן ידני במצב Lock Mode לשיפור היציבות. מצב זה מחלק את המומנט ביחס של 50/50 בין הסרן הקדמי לסרן האחורי – לקבלת יציבות רבה יותר – ושומר על חלוקה זו עד למהירות של 40 קמ"ש.

יכולות השטח של הספורטאז' החדש כוללות מרווח גחון של 172 מ"מ, זווית גישה של 22.7 מעלות, זווית נטישה של 28.2 מעלות וזווית מעבר על תלולית של 17.7 מעלות. לנהגים המעוניינים להתמודד עם נסיעה בשטחים מאתגרים יותר, זווית הטיפוס המרבית היא 44.2 מעלות.

המחירים: 157,000 לגרסת LX,

167,000 לגרסת EX

183,000 לגרסת פרימיום בעלת הנעה כפולה

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − 13 =