יום שישי , 29 מרץ 2024

רוח קרב – אנדורו סבב 5

56 רוכבים ואיתם עוד עשרות אנשי צוות ומלווים, הגיעו לדיונות הרטובות ומוכות הרוח שליד אשדוד. שנים שלא נערך מרוץ חולות ויותר מזה, מרוץ בסגנון "ספיישל טסט", בו הרוכבים צריכים להתמודד נגד השעון שש פעמים במסלול מפותל שחריציו מעמיקים מהקפה להקפה באדמה חולית.
בין מקצה אחד לשני, הם מבצעים הקפת התשה שנמשכת כ-20 עד 25 דקות ומוציאה מהם את האוויר לגמרי.

יוני לוי מס' 222 על הוסקוורנה ממשיך לתת בראש הפעם בחולות. צילום באדיבות אתר נזימה
המרוץ נוהל בקריטריונים הבינלאומיים של מרוצי האופנועים בעולם. כל רוכב קיבל "זמני מטרה" שעליו להתייצב בהם בשער הזינוק מבלי לאחר או להקדים (מה שיוביל לזמני עונשין) וכך להספיק לבצע שישה מחזורים של הקפות התשה ואחריהן הקפות מדודות נגד השעון ואפילו לתפוס כמה שניות של מנוחה ותדלוק אישי וגם לאופנוע.

קטגוריות מקצועיות
הליגה מורכבת משלוש קטגוריות כאלה, על פי נפחי המנוע של האופנועים כמוגדר בתקנונים הבינלאומיים ומסומנים באותיות E1, E2, E3.

דן מיה מספר 111 על גאס גאס. צילום באדיבות נזימה

יונתן לוי, רוכב קבוצת "קמור" עם אופנוע הוסקווארנה, המשיך את רצף הניצחונות שלו ב-E2 אך הפעם הוא נאלץ לעבוד קשה מאוד ולהדוף את ההתקפה של זיו כרמי, רוכב KTM שבא נחוש מתמיד להדיח את לוי מראש הפודיום, מעמד שהוא התרגל אליו בשנים האחרונות.
השניים נאבקו בזמנים הצמודים במשך כל המרוץ וההכרעה נפלה בהקפה האחרונה כאשר לוי, שאיבד שניות יקרות בהקפה החמישית אך נותר ביתרון קטן, הצליח לסחוט את עצמו ואת האופנוע עד מעבר למגבלות ולנצח את זיו כרמי ביתרון של שלוש שניות בלבד.
הצלע השלישית שייכת לנתנאל זיו, רוכב אפריליה של קבוצת עופר-אבניר אשר מסמן את העתיד שלו כרוכב מקצועי לכל דבר ואימץ לאחרונה אורח חיים שכזה. נתנאל הבטיח לעצמו את המקום השלישי לאחר שהשניים הראשונים ברחו תוך כדי המאבק ביניהם ומאחור ניסה אריאל שלי לסגור ולאיים עליו אך הקצב שלו היה איטי מזה של נתנאל זיו.

הדר עציוני הצעיר על ק.ט.מ. מספר 300 מגלה כשרון צומח. צילום באדיבות אתר נזימה

בקטגוריה E1 הפגין דן מיה דומיננטיות פעם נוספת. הרוכב הכישרוני מהיישוב גן נר, מצליח להביא את אופנוע GAS GAS שלו לגבהים חדשים וליריביו אין תשובה.
בר נוב, רוכב GAS GAS גם הוא, פרע את השטרות שעליהם הוא חתום והבריק עם הקפות נהדרות כשהוא נאבק באורן חסון, רוכב KTM וגובר עליו.
מאחוריהם נראו שמות של רוכבים גדולים שזכו בשלל אליפויות כמו אוריה כרמלי (ימאהה) ועפרי שטראוס (KTM) אולם הקצב הרצחני של "הילדים" מלפנים היה גדול עליהם במקרה הזה.

קטגוריה E3 נחשבת לספקית הדראמות הקבועה של הליגה. מאבקים חסרי פשרות ורבי תהפוכות בין הדר עציוני (KTM), גיל קינן (HUSABERG) ותומר שמש (KTM) היו בעונות האחרונות לחם חוקה של הקטגוריה. השנה חזר שחר סולימני לתמונה והוא נאבק בצורה נפלאה עם השלישייה הזאת וגם יכול להם במידה מסוימת.  סולימני (ימאהה) לא חזר מפרישה, הוא תמיד היה שם, הוא חזר לרמת הרכיבה הטובה שלו אחרי פציעות כואבות ושב להוכיח כי כוחו במתניו.
הדר עציוני סיים כמנצח ביתרון של 40 שניות, אבל ההפתעה הנעימה הגיעה בזכות תומר שמש שהחליט לחצות את הקווים ועבר לקבוצת מוטוספורט עם אופנוע KTM EXC500F שכאילו נתפר למידותיו והוא זה שקבע את ההקפה המהירה ביותר בקטגוריה וסיים במקום שני ואות לאחרים שהמאבק על האליפות לא הוכרע. סולימני סיים שלישי לאחר שגיל קינן הותש בשתי ההקפות האחרונות ולא עמד בקצב מפאת מחלה.

נדב לוגסי על ק.ט.מ. 702 עוד זוכר את הימים שהקיק היה בצד שמאל. צילום באדיבות אתר נזימה

קטגוריות עממיות, מתחילים וסניורים מכובדים
בנוסף לשלוש הקטגוריות המקצועיות, קיימות שלוש קטגוריות מקבילות המוגדרות "עממיות". שם "מתבשלים" רוכבי הדור הבא או כאלה שאוהבים את הספורט ושמחים להשתתף בו, אך אינם יכולים להקדיש לא את כל תשומת הלב המתבקשת מרוכבים מקצועניים.
תוסיפו אלהם את קטגוריית המתחילים המאפשרת נקודת פתיחה נוחה ורכה לרוכבים בראשית דרכם וגם את קטגוריית הסניורים שכוללת את וותיקי הענף שלא מוכנים לתלות את הקסדה, ותקבלו מינון ותפריט משובח של רוכבי אופנועי שטח כחול לבן.

ינאי ארבר על גאסגאס מספר 908 מזיז את החולות בדרך לראש החולית. צילום אתר נזימה

הסערה הגדולה התאפקה ושלחה אל מחוץ לבית עוד כמה עשרות צופים ששמעו מפה לאוזן על המרוץ ובאו עם הילדים הצעירים שלהם. הסופה כנראה שמעה גם היא על התחרות והתאפקה ממש עד לסיום והכול עבר בשלום.

מאת: בעז קורפל צילומים באדיבות אתר NAZZIMA

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × one =