יום חמישי , 28 מרץ 2024

רוכבים סכרתיים בשביל השנטי

לפני כמה ימים הגיע למערכת "שטח" מכתב מרגש מאד. המכתב מגולל את המאבק של כפיר טהרי במחלת סכרת הנעורים ואת חוסר הידע של המערכת הרפואית להתמודד עם החיבור שבין פעילות ספורטיבית למחלה. ב-26 באוקטובר יתקיים מסע אופניים "בשביל השנטי" אשר יחל מת"א לסיום במצפה רמון – מרחק של 180 קילומטרים. כפיר וחבריו יצאו לרכיבת האופניים המפרכת הזו כדי להגביר את המודעות לבעיה בקרב הציבור הרחב, כדי להראות לסכרתיים אחרים שכן אפשר לבצע פעילות ספורטיבית אשר תעזור לגוף להתאזן וגם כדי לגייס תומכים נוספים במאבק היומיומי הזה.

להלן המכתב:

"אני חולה סכרת נעורים מעל 20 שנה. משמעות הדבר היא שאני נאלץ לבדוק את רמת הסוכר בדם מספר פעמים בים ולהזריק אינסולין בהתאם. במהלך השנים לא הצלחתי להתאזן למרות שעסקתי בפעילות גופנית עד שלפני 6 שנים התחלתי בפעילות גופנית סדירה ולמדתי את הנושא לעומק. הפעילות הגופנית והלימוד האינטנסיבי אכן עזר והביא לאיזון מיטבי של המחלה במהרה. כיום אני מאוזן כבר שנתיים עם HA1C של 6.3.

מזה שנתיים אני מנהל קהילת סכרתיים מתאמנים בשם "קבוצה מסוג א" בפייסבוק כדי לעזור לסכרתיים אחרים, ולהעלות את המודעות לחשיבות הפעילות הגופנית בקרב סוכרתיים. המטרה העיקרית של הקבוצה היתה להראות ששמיים הם הגבול.

בשנה שעברה, לקראת חודש הסכרת שחל בחודש נובמבר, וכדי להעלות את המודעות של החברים בקבוצה, השתתפתי במסע אופניים "בשביל השנטי" ורכבתי 90 ק"מ עד למצפה רמון.

כפיר טהרי רוכב 90 קילומטרים במסע "בשביל השנטי" 2012. צילום: טלי סיאטצו
כפיר טהרי רוכב 90 קילומטרים במסע "בשביל השנטי" 2012. צילום: טלי סיאטצו

מסע "בשביל השנטי" הינו מסע שמאורגן לזכר רוכב האופניים שניאור חשין ז"ל ולמען ילדי "בית השנטי". ההשתתפות במסע, ההכרות עם המפעל "בית השנטי" והמפגש הבלתי אמצעי עם הילדים בבית השנטי השאירו עלי רושם רב. החלטתי להפוך את ההשתתפות במסע "בשביל השנטי" למסורת ב"קבוצה מסוג א" ואני קורא ליוזמה "מתוקים לבית השנטי".

השנה, בתמיכת אגודה לסכרת הנעורים, ולקראת חודש הסכרת שחל בנובמבר שני חברים סכרתיים – שי בן דוד ורוברט וולפסון ואנוכי נשתתף במסע "בשביל שנטי" שחל ב-26 לאוקטובר. במסגרת המסע נעלה על אופניים ב-6:30 בת"א ונגיע למצפה רמון מרחק 180 ק"מ. זאת פעם ראשונה בישראל בה ספורטאים סכרתיים מתגייסים לקראת אירוע ספורטיבי משותף וכולי תקווה שאירועים אלה יהפכו למסורת ב"קבוצה מסוג א" ויתרחבו גם לענפים נוספים.

כיום יש בישראל כ-50,000 חולי סוכרת נעורים. אני הצלחתי להתגבר על המחלה ולהתאזן ולממש את החלומות שלי. לפני 6 שנים שסבלתי מכתף קפואה ועוד כמה סיבוכי סכרת אם מישהוא היה אומר לי שאצליח להתאזן ולרכב 180 ק"מ היתי אומר שהוא צריך להתאשפז.

בשנה שעברה רכבתי 90 ק"מ ושמתי לעצמי מטרה שהשנה אצליח להתגבר על 180 ק"מ. המטרה האישית שלי לשנה הבאה יהיה לרכב ממטולה לאילת בתחילת חודש הסכרת. אני קורה לסכרתיים להצטרף ל"קבוצה מסוג א", להתאמן ולשפר את איזון המחלה וכולי תקווה שבשנה הבאה נרכב יחד ב"שביל שנטי 2014" לא 3 סכרתיים אלה 30 סכרתיים .

השנה למסע שלנו יש 3 מטרות:
1- לתרום ולעזור לילדי בית השנטי

2- להשתמש במסע זה כדי להגביר את המודעות לפעילות גופנית בקרב סכרתיים ולהוכיח שאין גבול למה שסכרתי מסוגל לעשות

3- לגייס ספונסרים לקבוצה מסוג א, כדי להפוך אותה מקהילה וירטואלית לקבוצה ספורט ממשית. עם רופא, תזונאית ומאמן צמוד שתלווה את הסכרתיים המתאמנים ויהווה מקור ידע".

קישור לקבוצה בפייסבוק

קישור למסע בית השנטי

Check Also

אקספנג: קח סייברטראק ותגביר

לעלות לאוויר עם אקספנג מרכב שנראה דומה לסייברטראק. החדשנות של הסינים לא מפסיקה לרגע בעיקר בזכות העתקה בוטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 − 1 =