יום שישי , 19 אפריל 2024
מה קורה כשסדנת SHELBY פוגשת פורד ראפטור...700 כ"ס! צילום: שלבי
מה קורה כשסדנת SHELBY פוגשת פורד ראפטור...700 כ"ס! צילום: שלבי

שלבי חושפת – פורד ראפטור עם 700 כ"ס

כתב: ניר בן זקן

הדור החדש של הטנדר הפסיכי ביותר בייצור סדרתי, פורד ראפטור הוצג לא מכבר, אבל זה לא מנע מסדנת השיפורים שלבי להציג גרסת "באחה 700" לדור הקודם, עם לא פחות מ-700 כ"ס. הסדנה מהמפורסמת ביותר בעולם השוכנת בלאס ווגאס, מתמחה עד היום בשדרוג דגמי האליפסה הכחולה, זכר למערכת היחסים ההדוקה בין המייסד קארול שלבי לפורד על מסלולי המירוצים בשנות ה-60 של המאה הקודמת.
באמצעות מגדש על (סופרצ'ארגר) בנפח 2.9 ליטר של Whipple עם מצנן ביניים, מזרקים ובית מצערת משופרים וסעפת פליטה ליברלית של Borla מספקים לטענת שלבי למעלה מ-700 כ"ס ממנוע V8 בנפח 6.2 ליטר. נתוני מומנט או ביצועים לא פורסמו, אך תצפו לתאוצה טובה מ-6.9 שניות ל-97 קמ"ש (60 מיל"ש) של הגרסה הסטנדרטית לה 411 כ"ס "בלבד".

פורד ראפטור עם 700 כ"ס? רוצים כזה? מהדורה מוגבלת של SHELBY...צילום: שלבי
פורד ראפטור עם 700 כ"ס? רוצים כזה? מהדורה מוגבלת של SHELBY…צילום: שלבי

כדי להוריד את הכוח לקרקע גם המיתלים עברו שדרוג מקיף. משולשים קדמיים מחוזקים של Rogue Racing מלפנים וקוויל אוברים (בולם בתוך קפיץ) עם מיכל חנקן של King 3" בכל ארבעת הפינות מחליפים את תוצרת Fox בגרסה הרגילה וצמיגי BFGoodrich AT על חישוקי 18" יחודיים צבועים שחור (17 בראפטור הרגיל) משלימים את השינויים המכאניים.

הטיפול של SHELBY כולל גם מושבים ונגיעות נוספות בחלל הפנים. צילום: שלבי
הטיפול של SHELBY כולל רקמה על המושבים ולא הרבה יותר. העיקר כאן הוא המכאניקה. צילום: שלבי

ה"באחה 700" זוכה לבידול ויזואלי בזכות פגוש קדמי מתכתי המעוצב בהשראת רכבי מירוצי הבאחה 1000 עם צמד סוללות תאורת לד, תגי הדגם בפרופיל ובאחוריים וצביעה כחולה עם פסי כסף המזוהה עם שלבי. ההבדלים בתא הנוסעים מסתכמים ברקמת הסדנה על מושבי העור ועל השטיחים.

סרטון תדמית למנוע ECOBOOST של פורד – מעביר היטב את האווירה של BAJA וכמה מסרים של פורד…:

חבילת השדרוג לגרסת העל של הראפטור תעלה לכם 45 אלף דולר (180 אלף שקל) מחיר שאינו כולל את הטנדר עצמו וזהה למחירו של הדגם הסטנדרטי כפי שנמכר עד לא מזמן באולמות התצוגה של פורד בארה"ב. מלבד הביצועים המשופרים ה"באחה 700" יהפוך את הטורף שלכם אקסקלוסיבי ונדיר שכן שלבי מתכוונת למכור 50 יחידות בלבד. אם אתם בעניין, כדאי שתמהרו.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × two =