יום שישי , 19 אפריל 2024
ג'יפ צ'ירוקי החדש במבחן ריסוק. המותג אמריקאי, הפלטפורמה איטלקיה. צילום:NCAP
ג'יפ צ'ירוקי החדש במבחן ריסוק. המותג אמריקאי, הפלטפורמה איטלקיה. צילום:NCAP

תוצאות ריסוק לקרוסאוברים החדשים

המון טעמים יש כיום לרכבי הפנאי – אבל בסטנדרטים של בטיחות הם די אחידים, כך נראה, ולטובה. סדרה חדשה של מבדקי בטיחות מטעם איגוד הבטיחות האירופי הרשמי, יורו NCAP, מוכיחה את הנקודה. ארבעה כלי רכב, מהם שלושה רכבי פנאי, השתתפו בסדרת המבדקים המפרכים של האיגוד, וכולם דורגו בדירוג הגבוה של חמישה כוכבי בטיחות.

ג'יפ צ'ירוקי החדש במבחן ריסוק. המותג אמריקאי, הפלטפורמה איטלקיה. צילום:NCAP
ג'יפ צ'ירוקי החדש במבחן ריסוק. המותג אמריקאי, הפלטפורמה איטלקיה. צילום:NCAP

שלושת רכבי הפנאי שדורגו בחמישה כוכבים במבחני הריסוק הם ג'יפ צ'רוקי, סוזוקי SX4 החדש, שנקרא בישראל "קרוסאובר" וגם פיז'ו 2008. מעניין לציין ששלושת רכבי הפנאי הללו ממחישים את הגיוון בתחום הזה. השלושה מתפלגים בארץ המוצא של המותג שלהם: ג'יפ מאמריקה, סוזוקי מיפן ופיז'ו מצרפת/אירופה. השלושה גם מראים שארץ המוצא לא ממש משנה – ג'יפ צ'רוקי מבוסס על פלטפורמה של אלפא רומיאו ושל פיאט האירופים, סוזוקי קרוסאובר פותח במחשבה על אירופה וגם מיוצר בהונגריה שבאירופה, ופיז'ו 2008 הוא אירופי מאירופה.

התפלגות נוספת בין שלושת רכבי הפנאי היא בגישה בסיסית שונה שמובילה אותם לאותו מקום: הצ'רוקי הוא ג'יפון קומפקטי, שאמור להתחרות במידה מסוימת גם בכלי רכב כמו טויוטה ראב4 או יונדאי iX35. סוזוקי קרוסאובר הוא גרסה "קשוחה" למכונית משפחתית סטנדרטית קומפקטית ופיז'ו 2008 מבוסס בכלל על מכונית סופר מיני – פיז'ו 208. בשורה התחתונה – בשלושת המקרים מדובר בקרוסאוברים רכרוכיים, במונחים של שטח, והם אמורים להוות חלופה קולית למכונית המשפחתית.

המבחנים הכלולים בסדרה, שכל אחד מהם כולל ציון נפרד: בדיקת הגנה על נהג ונוסע בוגרים, בדיקת ההגנה על ילד חגור ברכב, מבחן הפחתת הפגיעה בהולך רגל במקרה של דריסה וספירת מערכות הבטיחות ברכב.

סוזוקי קרסואובר מבחן ריסוק. קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין רכבי הפנאי שנבחנו בסבב הזה. צילום: NCAP
סוזוקי קרסואובר מבחן ריסוק. קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין רכבי הפנאי שנבחנו בסבב הזה. צילום: NCAP

כל אחד משלושת רכבי הפנאי ביצע היטב במבדקי הריסוק העדכניים, והוכיח כי הוא צפוי לספק הגנה מצוינת לנהגים ונוסעים חגורים ברכב. סוזוקי קרוסאובר קיבל את הציונים הגבוהים ביותר בתוך דירוג חמשת הכוכבים המרבי, עם ציון של 92 מתוך 100 בהגנה על מבוגרים, ציון 80 בהגנה על ילדים, 72 בהגנה על הולך רגל ו-81 מתוך 100 על מערכות הבטיחות המצורפות. ג'יפ צ'רוקי זכה לציונים קרובים, אולם ההגנה על הולך רגל מעט טובה פחות – 67, וספירת המערכות הביאה לציון 74. פיז'ו 2008 זכתה לציונים מעט טובים פחות בדרך כלל: 88 בהגנה על מבוגר, 77 בהגנה על ילד, 72 בהגנה על הולך רגל (כמו הסוזוקי) ו-70 בדירוג מערכות הבטיחות.

יצוין כי כלי רכב גבוהים מהמקובל, דוגמת שלושת רכבי הפנאי הללו, הם לעתים בטיחותיים יותר בזכות העובדה הזו. השינוי בגובה אינו משוקלל למעשה בציון וזה סוג של בונוס.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 + eight =