יום שישי , 29 מרץ 2024

איטלקי בלוס אנג'לס: המיקרוואן פיאט 500L בגרסת המסעות

כדי לצלוח את המבדקים המחמירים ברשויות ההגירה של אמריקה עבר המיקרוואן החדש של פיאט הסבה בסגנון קרוסאובר והפך להיות פיאט 500L טרקינג (Fiat 500L trekking).

פיאט 500L טרקינג. רכב פנאי חדש מפיאט על בסיס המיקרו-וואן פונה לפלח CUV שתופס במהירות תאוצה. צילום: FIAT

הגלובליזציה חוגגת. ראש חטיבת השיווק של קבוצת קרייזלר האמריקאית, פריזאי בשם אוליבייה פרנסואה (Olivier Francois), עם המבטא ההולם, הוא זה שחשף על בימת תערוכת לוס אנג'לס האמריקאית, את המיקרוואן האיטלקי החדש, פיאט 500L. אבל כדי שהמיקרוואן יצליח במבדקי רשויות ההגירה הקשוחים, הוא התאמן על המבטא, התלבש בקרוסאובריות אמריקאית והפך ל"500L טרקינג" (500L Trekking).

פיאט 500L טרקינג. קטן מן החוץ, גדול מהפנים. ועם הפנים לגשר הזהב. ללא הנעה 4X4 אך עם מנוע 1.4 מוגדש ועיצוב מוקשח. צילום: FIAT

כמקובל בקבוצת כלי הרכב מפיאט ששמם נושא את השם "500", גם כאן כלי הרכב מצויד באשליה אופטית שמציגה אותו לעולם כאילו הוא קטן מכפי שהוא באמת. הוא נראה כמיקרוואן, גרסה מעט מוגבהת של פיאט 500 הקטנה (שגם היא לא כזאת זעירה בפועל), אבל בפועל זהו כלי רכב לא קטן, עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ, רוחב של 178 ס"מ וגובה של 166 ס"מ. האורך שלו, עם זאת, צנוע למדי, עם כ-415 ס"מ מפגוש לפגוש. פרנסואה מצהיר שתכנון הפנים של הפיאט הזה מייצר מרחב דומה לזה שמציעה מכונית גדולה; קרייזלר 300 למשל.

פיאט 500L טרקינג. תיבה רובוטית כפולת-מצמדים ועם שישה הילוכים, 160 כ"ס וללא 4X4 מוכן הפיאט 500L לצאת לחיפוש טרטופו ביער הקרוב לביתך. צילום: FIAT

את ה-500L וגם את גרסת הטרקינג מזיז באמריקה מנוע בנזין מוגדש, מסדרת המנועים מולטי אייר (Multi Air), בנפח של 1.4 ליטר בסך הכל, שמצליח להפיק 160 כ"ס ומומנט של לא פחות מ-25.4 קג"מ. תיבת ההילוכים – אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים בת שישה הילוכים.

הטרקינג נראה קשוח, אבל האם הוא מצויד בהתאמות להצלבות במתלולי הגראנד קניון? ובכן, לא ממש. בתחתית המרכב הותקנו מגיני פלסטיק קשוחים, אבל זהו, בערך. הוא לא הוגבה להתנשא מעל סלעים, ההנעה שלו קדמית בלבד ותשכחו מנעילות דיפרנציאל, הילוך כוח או שנורקל. אחרי ביקורים של סופות בסגנון סנדי באמריקה, אולי דווקא היה מקום לשקול.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × two =