יום חמישי , 28 מרץ 2024
פיז'ו 4008. רכב פנאי חדש אשר יגיע לישראל באמצע השנה הבאה. צילום: peugeot

פיז'ו 4008 – רכב פנאי חדש

פיז'ו 4008. רכב פנאי חדש אשר יגיע לישראל באמצע השנה הבאה. צילום: peugeot

כשהעיניים נשואות לשווקי המזרח – וזה כולל גם את מזרח אירופה ורוסיה – פיז'ו צופה שסגמנת רכב הפנאי ימשיך לצמוח בעקביות בעולם כפי שמורה המגמה אשר החלה עוד ב-2005. כך נמסר בהודעה לעיתונות שפיז'ו פרסמה בעת הצגת ה-4008 רכב פנאי חדש בקו המוצרים של היצרן הצרפתי אשר מחליף את ה-4007.

רכב הפנאי אשר יוצג בחשיפה עולמית בתערוכת ז'נבה הבאה – במרץ 2012 – צפוי לצאת לשווקי העולם ברבע השני של השנה הבאה. 70% מנפח היצור מיועדים להיות מנותבים לשווקים מחוץ לאירופה.

לפי פיז'ו, ה-4008 פונה לקהל אשר בבעלות כבר רכב שטח או רכב פנאי וברצונם לעבור לגרסה מעודנת ו"רכה" יותר של רכב שטח. או לנהגים אשר כיום נוהגים במיניוואנים או במכוניות משפחתיות ורוצים לשדרג את כלי רכב לרכב פנאי מודרני. זאת, בעוד שלקוחות אירופאים עשויים להעריך את השימושיות ואת הערך הסביבתי הטמון ברכב פנאי מודרני. הפיז'ו 4008 מצטרפת ל-3008 אשר כבר משווקת (גם בישראל) ואשר אליה הצטרפה ממש לאחרונה גרסה היברידית.

• אולי תקרא את מבחן הדרכים של "שטח" לפיז'ו 3008?

אמנם הבסיס הוא ממיצובישי אבל העיצוב, המראה והמגע אמורים להיות כולם "פיז'ו". קל לזהות את השפה העיצובית החדשה של המותג כפי שהיא מתבטאת בחזית, ובקווי המתאר. פנסי החזית האסרטיביים ומשיכות פנסי LED אשר משווים מראה של טופרי אריה. בין פריטי האיבזור שנמסרו בעת ההשקה ציינה פיז'ו את מסך המגע, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', חלון שמש גדול.

פיז'ו 4008 מוצג לקראת 2012. יגיע עם חישוקי גלגלים גדולים, חלון שמש ומסך מגע צילום: peugeot

הבסיס המכאני הוא אאוטלנדר מקוצר ולמעשה קצר יותר ב-30 ס"מ מה-4007 אותו הוא מחליף. המידות הקומפקטיות עושות את רכב הפנאי החדש של פיז'ו לשימושי יותר בסביבה העירונית בה הוא צפוי לבלות את עיקר זמנו, אך גם לספק חלל הטענה ומרווח נעים לנוסעים – בטיולי סופשבוע ארוכים.

מערכת ההנעה נותרת ללא שינויים מהותיים וכוללת הנעה כפולה "אוטומטית" (קיימת גם גרסת הנעה קדמית בלבד כמובן…). הנהג יכול לבחור בין הנעה קדמית, שילוב אוטומטי של הגלגלים האחוריים או הנעה קבועה לכל הגלגלים. במצב ה"נעול" חלוקת המומנט בים ארבעת הגלגלים מתבצעת לפי דרישות האחיזה של כל גלגל. בעולם מהווה גרסת ההנעה הכפולה 80% מסך המכירות.

בתחום ההנעה תוכלו לבחור בפיז'ו 4008 באחד משני מנועי בנזין: 1.6 ל' עם 116 כ"ס או 2.0ל' עם 150 כ"ס או שני מנועי טורבו-דיזל בנפחים של 1.6 ל' ו-1.8 ל'. למעט גרסת ה-2.0ל' בנזין כל האחרות מצויידות רק בתיבות הילוכים ידניות.

גלריית צילומים ראשונה של הפיז'ו 4008 החדש

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − two =