יום שישי , 29 מרץ 2024
סיאט עם רכב פנאי/שטח חדש. ה-IBX מתערוכת ז'נבה מוכן לקלוט את הפלטפורמה הג'נרית הבאה של קונצרן פולקסווגן. צילום: סיאט

נשיא סיאט: "אנחנו בדרך לייצור רכב פנאי"

 

זוכרים את הקונספט לשטח מתערוכת ז'נבה 2011, סיאט IBX? נשיא היצרן מאשר כי הוא בדרך לייצור בקרוב וזורק לנו עוד סוכריה קטנה.

 

סיאט עם רכב פנאי/שטח חדש. ה-IBX מתערוכת ז'נבה מוכן לקלוט את הפלטפורמה הג'נרית הבאה של קונצרן פולקסווגן. צילום: סיאט

 

למעט גרסאות שטח "מוקשחות" כמו ה-FREETRACK המתבססת על סיאט אלטיאה, אין ליצרן הספרדי היסטוריית דגמים בסגמנט הפנאי/שטח. ובכן, המודאגים שבכם יכולים לנשום לרווחה.

קראו עוד על הסיאט IBX

על פי דיווחים בבריטניה, היצרן הספרדי מתכונן לשנות את הסטטוס ולעבור לייצר רכבי פנאי. נשיא סיאט, ג'יימס מור, אישר שרכב שטח מבית סיאט יגיע לאולמות התצוגה כבר בשנתיים-שלוש הקרובות.

Seat Tribu של 2007 נגנז ב"זכות" משבר האשראי. הקונספט מבשיל לקראת 2013 בסגמנט חם ורווחי. צילום: סיאט

כלי הרכב שרומז טוב מכולם, בשלב זה, על רכב הפנאי שבדרך לייצור הוא סיאט IBX, שנחשף לציבור הרחב בתערוכת ז'נבה, בשנת 2011. ה-IBX מבוסס על פלטפורמת אאודי Q3, פולקסווגן טיגואן וסקודה ייטי, אך סביר להניח שגרסת הייצור תתבסס על הדור הבא של הפלטפורמה הזו (שהיא, בעצם, פלטפורמת הגולף).

סיאט IBX מתערוכת ז'נבה 2011. הקונספט זהה לטריבו הגנוז, העיצוב מותגי ומעודכן הפלטפורמה משותפת לכל רוחב השדרה של הקונצרן. סלסה וולקנית. צילום: סיאט

כבר בתערוכת פרנקפורט 2007 חשפו הספרדים קונספט לשטח בשם סיאט טריבו. למרות העיצוב הקיצוני והדרמטי של רכב הקונספט, הוא נועד אז לייצור. ואולם, נראה שהמשבר הכלכלי שעבר על העולם ב-2008 טרף את הקלפים ובסופו של דבר נזנחה תוכנית הייצור. כעת, כשפולקסווגן בכלל וסיאט בפרט נמצאים במגמת התרחבות (למרות הקשיים האדירים בכלכלת אירופה), הוחלט אצל הספרדים לפנות אל תחום השטח. סוכריה קטנה נוספת, תרתי משמע, נמצאת בעובדה שהנשיא מור מעוניין להביא לייצור רכב פנאי נוסף – על בסיס פולקסווגן טאיגון הזעיר.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − eight =