יום שלישי , 19 מרץ 2024
טנדר פיג'ו - או פיג'ו פיקאפ - מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו
טנדר פיג'ו - או פיג'ו פיקאפ - מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו

טנדר פיג'ו – הקאמבק

תומר הדר

מעטים הם הרכבים המסחריים שזכו בחייהם לסטטוס כמעט מיתולוגי, הודות לעמידות יוצאת דופן, סגנון, אם ניתן לקרוא לזה כך וכמובן יכולת לעבוד כמו סוסים. בנשימה אחת נאמר שמדובר בטויוטה היילקס, אולי בגרסת הטנדר של הדיפנדר וכמובן – בטנדר פיג'ו. בין אם מדובר בטנדר שהיה מבוסס על מכלולי ה-403 העתיקה, או ה-504, הטנדר הקשיש של פיג'ו קם בבוקר, גם בישראל-ויצא לעבודה כשהוא חמוש במנוע 1.8 עתיק עם שסתומים עיליים. ובאפריקה אגב הטנדר של פיג'ו ממשיך לעבוד, לצבור מיליוני קילומטרים בלי להתלונן יותר מדי, כמו שצריך.

טנדר פיג'ו - או פיג'ו פיקאפ - מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו
טנדר פיג'ו – או פיג'ו פיקאפ – מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו

כעת הגיע הזמן לחשוף טנדר פיג'ו חדש- ומכיוון שבפיג'ו מגלים נאמנות למדיניות מתן השמות של היצרנית שעבדה כל כך יפה בשנות ה70 – אז שמו של הטנדר החדש שהוא, שימו לב: "טנדר פיג'ו". כן – PEUGEOT PICK UP. אם זכור לכם, בעבר סיפרנו לכם על יוזמתה של פיג'ו לבנות טנדר על מכלולים יפאניים עבור שוק הרכב האפריקאי ובסופו של דבר נבחרה בפיג'ו פלטפורמה של חברת בת של פיג'ו שפועלת בשוק הרכב הסיני- שנגדו ניסאן – שמבוססת בעצמה כמובן על מכלולים של ניסאן. מוזר, אבל גם לנו לא ברור אם זו נבארה, או ווינר. בפיג'ו בטח שלא מספרים.

טנדר פיג'ו - או פיג'ו פיקאפ - מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו
טנדר פיג'ו – או פיג'ו פיקאפ – מתקמבק על בסיס סיני והנדסה של ניסאן. צילום: פיג'ו

על פי נתוני פיג'ו, הפיק אפ החדש משתרע על 5.08 מטרים ומציג מרווח גחון סביר של 210 מילימטרים עד 215 מילימטרים, בהתאם לדגם. משקל ההעמסה המרבי הוא 815 קילוגרמים. כצפוי, המנוע העיקרי הוא טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטרים המפיק 115 כוחות סוס צנועים (פעם זה נחשב הרבה, זוכרים כשמיצובישי בופאלו לא הגיע ל90 כוחות סוס?) – ויש גם גרסה בעלת הנעה כפולה והילוך כוח. אנחנו מתגעגעים לטנדר דאנג'ל, במיוחד אלה שהיו בחברת חשמל. ספרו לנו אם תמצאו אחד טוב.

טנדר פיג'ו 504 דאנג'ל - הנעה כפולה וזכרונות של בוץ מפעם. צילום: פיג'ו
טנדר פיג'ו 504 דאנג'ל – הנעה כפולה וזכרונות של בוץ מפעם. צילום: פיג'ו

Check Also

רוביקון 392 הסוף

אדיוס ל-המי V8 ברנגלר רוביקון. שלום להוריקן הטורי וכפול המגדשים. JEEP מוציאה מהדורת סיום לרנגלר 392 כשבאופק כבר נראה ההוריקן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + six =