יום שישי , 29 מרץ 2024
שברולט סילברדו מול איסוזו דימקס. פערי המיסוי מקטינים מאד את פערי התחזוקה והקניה. מה כלכלי יותר יותר עבורכם? צילום: נועם עופרן
שברולט סילברדו מול איסוזו דימקס. פערי המיסוי מקטינים מאד את פערי התחזוקה והקניה. מה כלכלי יותר יותר עבורכם? צילום: נועם עופרן

טנדר איסוזו או טנדר שברולט? מי זול יותר?

כתב: ניר בן זקן צילם: נועם עופרן

עבור רבים התלבטות היא בין טנדר קטן לגדול. אחרי ששברולט סילברדו ניצח את מבחן הטנדרים הגדולים הצבנו אותו מול איסוזו דימקס – רב המכר של סגמנט הטנדרים –  כדי לבדוק מי מבין השניים נכון יותר עבורכם. המחולל של המפגש הזה הוא משרד האוצר אשר פטר את שברולט סילבראדו ממס קניה והוא מוכר באופן מלא במע"מ והוצאות שוטפות. עובדה זו מבטלת את פערי המחיר והתחזוקה האמיתיים. למעשה, סילברדו זול ב-12 אלף שקלים הדימקס (בהשוואה בין גרסאות קבינה כפולה) בעוד בארה"ב הוא יקר ב-46 אלף שקלים משברולט קולורדו, האח התאום של דימקס באמריקה. עוד ראוי לציין כי הסילברדו והדימקס שולטים ביותר מחמישים אחוז מהסגמנט הטנדרים הגדולים והקטנים בהתאמה.

שברולט סילברדו - זול יותר מאיסוזו דימקס בעל יתרון בגרירת משאות כבדים ונסיעות ארוכות. צילום: נועם עופרן
שברולט סילברדו – זול יותר מאיסוזו דימקס בעל יתרון בגרירת משאות כבדים ונסיעות ארוכות. צילום: נועם עופרן

אנחנו לא רק מדברים – אצלנו תוכלו לרכוש רכב חדש במחיר הטוב בישראל!

שברולט סילברדו מול פורד F350 מול דודג' ראם

באופן מפתיע יכולת העמסה של הסילברדו כמעט זהה לדימקס (1,056 ק"ג לעומת 1,050 ק"ג. ה-F350 והראם יכולים לשאת בהתאמה, 666 ק"ג ו-821 ק"ג יותר מהאיסוזו) אבל הרוב המכריע לא מתקרב למגבלות אלו ולסילברדו יתרון בארגז גדול יותר ב-5.8 ס"מ לרוחב ו-45.1 ס"מ לרוחב. יכולת הגרירה העדיפה של הסילברדו באה לידי ביטוי גם במשקל המותר 3.5 טון לעומת 2.5 טון בדימקס אבל גם ביתרון המנוע שמאפשר לו לגרור בקלות רבה יותר בעליות ובתיבת ההילוכים, מערכת האגזוז ברקס והבלמים העדיפים משמעותית בגרירה בירידות. איסוזו דימקס נהנה מיכולת שטח טובה יותר, יהיה לכם יותר קל להתנייד איתו בעיר וכמובן למצוא חניה, אבל לנסיעות בינעירוניות ארוכות הסילברדו עדיף וגם תא הנוסעים שלו מרווח ומאובזר יותר.

איסוזו דימקס. רב המכר של הסגמנט. בעל יתרון של צריכת דלק ועדיף בשטח. צילום: נועם עופרן
איסוזו דימקס. רב המכר של הסגמנט. בעל יתרון של צריכת דלק ועדיף בשטח. צילום: נועם עופרן

צריכת הדלק של הסילברדו גבוהה ב-40 אחוזים ביחס ל-איסוזו דימקס. במסלול המבחן שכלל בעיקר נהיגת שיוט הוא צרך 6.9 ק"מ לליטר לעומת 10.9 ק"מ לליטר בדימקס. בחישוב צריכת הדלק לנסועה הממוצעת בטנדרים העומדת על 40 אלף ק"מ בשנה, איסוזט דימקס ישרוף 3,699 ליטרים של סולר שיעלו לכם 27,265 שקלים (בהתחשב בהכרה של 27% מע"מ על הסולר) לעומת 5,797 ליטרים אשר דרש שברולט סילברדו, אבל היות והוא נהנה מזיכוי מלא על הבלו (פטור מלא ממע"מ ומס) על הצימאון המוגבר תשלמו 29,680 שקלים, כך שהפער בפועל עומד רק על 2,415 שקלים לטובת הדימקס.

שאלה טובה! מה לוקח? הפערים הפיזיים גדולים ובולטים לעין. פערי המחיר - על פני 3 שנות בעלות - זניחים. צילום: נועם עופרן
שאלה טובה! מה לוקח? הפערים הפיזיים גדולים ובולטים לעין. פערי המחיר – על פני 3 שנות בעלות – זניחים. צילום: נועם עופרן

אגרת הרישוי של שברולט סילברדו זולה יותר בכ-1,200 שקלים (2,103 ש"ח לעומת 3,359 ש"ח) ועלויות הטיפולים ל-120 אלף ק"מ של הסילברדו היא 7,400 שקלים לעומת 12,351 שקלים של איסוזו דימקס דימקס שדורש טיפול כל 10,000 ק"מ לעומת מרווח טיפולים של 15 אלף קילומטרים בסילברדו.
בחישוב כללי לשלוש שנים ונסועה של 120 אלף ק"מ יוצא שסילברדו זול יותר לאחזקה ב-1,306 שקלים וזאת לפני שמבאים בחשבון את הפער לטובתו במחיר הרכישה. הוא גם נהנה משווי שימוש אפס לעומת הדימקס עליו תשלמו שווי שימוש חודשי לא מבוטל בשיעור של 6,050 שקלים (בין 2,700 עד 3,000 שקלים מתוכם ישלם העובד לו צמוד הרכב ממשכורת הברוטו) וההכרה בפחת של הסילברדו עומדת על 20 אחוז בשנה לעומת 15 אחוז בדימקס.

[pro_ad_display_adzone id="83"]

הערת המערכת: לאחרונה החלה רשות המיסים לבחון את האפשרות של ביטול הפטור המלא במע"מ לטנדרים הכבדים במשקל 3.5 טונות. זו עשויה להיות הפעימה השלישית במהלך אשר החל לפני שני עשורים כאשר בוטל הפטור ממע"מ לרכבי שטח ומיניוואנים, אז החלה נהירה לעבר סגמנט הטנדרים כפולי ההנעה והמכירות גדלו לכמעט 10 אלפים כלי רכב בשנה. הבוננזה הסתיימה באמצע שנות ה-2000, כאשר גם על הטנדרים ה"קלים" בוטל הפטור ונקבע סף משקל של 3.5 טונות (רשיון ג' או משאית). עתה נראה שאם אכן תשלים הרשות את הפעימה השלישית גם ימיו של שברולט סילברדו ואחיו ענקי הקטגוריה: פורד F350 ודודג' ראם – ספורים.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − fifteen =