יום חמישי , 28 מרץ 2024

מבחן רכב וולוו XC60

קשה לי בדיוק לשים את האצבע על זה, אבל אני מניח שזה קרה משהו כמו 40 דקות לתוך נסיעת המבחן. בליל, ציפצופי ההזהרות הלך והתמזג לתוך רעשי הרקע כשאני עדיין מנסה לפענח את המשמעות של כל דינדון, צירצור, זימזום וזירבוב שהוולוו הזו שטפה אותי איתם. כמות ההתראות, ותכיפותן הפכו כה גדולות עד שלבסוף – מחוסר יכולת אובייקטיבי להגיב לכל אחד מאלו – הם פשוט הפכו להיות שקופים ונידונו לאותה התעלמות ממנה סובל צג הווידאו שעדיין מהבהב על 00:00 עשרים שנים אחרי שהתחבר לחשמל בפעם הראשונה.

מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו
מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו

מה עשה וולוו xc60 מול ב.מ.וו x3?

ריינג' רובר איווק מול מרצדס GLK

XC60

דגם הפנאי פרימיום הקומפקטי של וולוו הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרן. בוודאי בעולם ובמידה פחותה אצלנו. הוא הוצג לראשונה בשנת 2008 כפיתוח משולב עם פורד ולנד רובר – אלו האחרונים ניצלו את הפלטפורמה לפרילנדר 2. מאז חלפו שש שנים תמימות ו-וולוו כבר עברה בעלות ונמצאת עתה בתנופה מרשימה מאד של חידוש ורענון הטכנולוגיות והמנועים. ושש שנים הם זמן מאד ארוך לרענון חיי המוצר בוודאי בסגמנט כה לוהט בו חורכות את חניוני הקאנטרי ב.מ.וו X3, אודי Q5, מרצדס GLK וריינג' רובר איווק.

חיצונית מקבל הוולוו את החזית המותגית החדשה (סובייקטיבית ממש אהבתי!). זה יוצר "מבט" אגרסיבי ודינאמי יותר ומשקף יפה את היכולת של דור המנועים החדש. השפה העיצובית לעומת זאת לא שונתה במהותה – וכך גם רוב קווי המרכב – עדיין תמצאו את המתניים הרחבים ואת המנח היציב ביחס לכביש וגם בזה נחבא מסר. וולוו וויתרה על משטחים כהים ועתה המרכב כולו צבוע בגוון האחיד שייבחר הלקוח. ויש כמובן מחבר חדש של חישוקי גלגל מעוצבים.

תא הנהג וסביבת הנוסעים שונים במהות וגם בחומרים. עדיין תמצאו את הקונסולה הצפה אבל סביבה יש דשבורד חדש, לוח מחוונים מודרני ומערכת מולטימדיה "סנסוס" מתקדמת וממושקת לעילא.

מאחור המושב פוצל ל-3 יחידות 40/20/40 וכן נוספה אופציה לדלת אחורית חשמלית. זו פותחת חלל של 495ל'. מספיק לסט מזוודות מלא בדרך לנתב"ג – או עדיף מזה ציוד לקמפינג בערבה.

מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו
מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו

רכב המבחן היה T5  עם הנעה קדמית בלבד. כך שאת השבילים ראינו רק מרחוק. ובכל זאת זו הייתה נהיגה מעניינת מאד. למנוע החדש בנפח 2.0ל' הספק של 245 כ"ס ו-35 קג"מ (המנוע החזק בקבוצה שלו). והוא מגיע לנתונים האלו עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים. המנוע הזה יביא את XC60 ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ומהירות מירבית של מעל 200 קמ"ש (לפי נתוני יצרן כמובן).

בטיחות תמיד הייתה אחת מנקודות המכירה של וולוו והדור הזה של Xc60 מביא את העניין לבשלות כמעט לא הגיונית. אי אפשר לפרט את כל המערכות שיש – זה יסתום לי את השרת של האתר – אבל אפשר לומר שיש כאן "הכל" – או "קומפלט" אם אתם בקטע של חומוס. מהתראה על מצלמות מהירות, דרך בדיקת עירנות הנהג, ועד זיהוי הולכי רגל ובלימה מלאה של הרכב. שמות שמו "פדסטריאן" – "סיטי סייפטי" ועוד כמה משולבים לתוך מעטפת אלקטרונית אשר מכסה את הנהג כמו שדה כוח בחללית אנטרפרייז. על זה יש גם חומרה – ברזלים וכריות אוויר – אשר יצילו אותך כשהתאונה בכל זאת מתגשמת.

המחיר של וולוו XC60 החדש מתחיל מ-290 אלפי שקלים.

 

אור גבוה אור נמוך

נכון. גם את המעברים האלו הוא עושה לבד. ולפעמים מעט מפשל. כמו כשמצאתי עצמי בנהיגה לילית בנס הרים. זה עבד נהדר כשרכב הגיח מולי ועמעם מיד את פנסי הקסנון הגבוהים, אבל הוא גם זיהה החזרים משלטי הדרך ועמעם את האור בדיוק בכניסה לפניה. אמאל'ה! הדינאמיות של יחידת הכוח החדשה מדהימה. תמיד יש כוח זמין והרבה מתחת לדוושה, וזמינות הכוח, אם בזכות ניהול מנוע חכם ואם בזכות תיבת שמונת ההילוכים, לא פחות מממכרת. העברות ההילוכים חלקות, ובמצב אגרסיבי יותר גם תהיינה מהירות והחלטיות יותר. דילוג בין שלושת מצבי הנהיגה לא רק שמשנה את התאורה בלוח המחוונים ואת החיווי אלא גם את טמפרמנט מערכת ההנעה באופן מאד מורגש.

מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו
מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו

פחות אהבתי את ההיגוי החשמלי ואת גלגל ההגה הגדול. אלו מעבירים פידבקים לא רצויים מלמטה וחסר אותו דיוק כירורגי לו הייתי מצפה ממכונית כה דינאמית. זה בפירוש ממשק נהיגה לא מוצלח ופוגע בחווית הנסיעה.

החוויה בעיר מתחילה מסביבת נוסעים מצויינת. בהחלט קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם ובהחלט שטוב יותר ממה שיש כיום בסגמנט. מסר ה"פרימיום" עובר לא רק במראה, אלא גם במגע, באיכות הכוללת ואפילו במידת המאמץ שיש להשקיע כדי לפתוח את הדלת. ציון מירבי.

נוחות הנסיעה בעיר חושפת את הפשרה שוולוו עשתה כדי לתת דינאמיות כה טובה לרכב עם מרווח גחון של 23.5 ס"מ. המתלים מוצקים מאד ואם תבחרו חישוקי גלגלים גדולים המוצקות של הנסיעה תורגש עוד יותר. על כבישים שבורים איכות הנסיעה לא מבריקה, ביתר הזמן היא טובה למדי. עוד בעיר אפשר ליהנות מפנסים עוקבי פניה, חניה אוטומטית (שתמיד חונה טוב יותר ממני) וכמובן מערך הבטיחות המדהים של וולוו.

לשטח לא ירדנו בעיקר בשל העדר הנעה כפולה בגרסה הזו ופחות מהבקשה של איש המכירות חמור הסבר שמסר לי את המפתחות. זוויות המרכב ומרווח הגחון מאפשרות נסיעת שבילים נטולת דאגות ויש גם בקרת משיכה כשצריך מעט יותר מזה.

מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו
מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו

 

"10" זה לאלוהים

אהבתי את ה-xc60 היוצא בעיקר מפני שהוא הביא איכויות שונות בסגמנט הנשלט על ידי ה"שילוש הקדוש" מגרמניה. עתה הדגם התבגר יפה, ועל בסיס אותה פלטפורמה הוא מציע איכות כוללת טובה יותר, חווית נסיעה מודרנית ועדכנית, איבזור בטיחות שאין שני לו וכן, מה שקשה לכתוב בימים האלו – הנאה מנהיגה. זה האחרון הוא פרמטר חשוב אם לא מרכזי ברכב פנאי שצריך להעניק לבעליו יותר מאשר תחבורה בסיסית. ביחרו את גרסה ההנעה הכפולה ותהנו לא רק מתוספת בטיחות על הכביש אלא גם הרחבת המעטפת לשבילים ולמשעולים – בכל זאת שילמתם.

מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו
מבחן רכב וולוו xc60. עידכוני מרכב קלים בלבד. מראה מותגי עדכני. צילום: וולוו

אבל לא הכל מושלם. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-7.5 ק"מ לליטר. רחוק מאד מהצהרת היצרן. ההגה בעייתי אם אתם אוהבים לצאת מדי פעם לנהיגה הררית נמרצת, ומערכות הבטיחות שוטפות אותך עם כל-כך הרבה התראות עד שתוך זמן קצר (אחרי שלב האנטגוניזם) הן הופכות לשקופות. נקודה למחשבה עבור אנשי ה-R&D בוולוו.

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =