יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. 8 גרסאות איבזור יוצרות מנעד מחיר רחב מאד החל מ-130 אלפי שקלים. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. 8 גרסאות איבזור יוצרות מנעד מחיר רחב מאד החל מ-130 אלפי שקלים. צילום: ניר בן זקן

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר

מתיחת פנים לדור השלישי

2.0ל', 150 כ"ס

 8 גרסאות לדגם

מרכב ופנים מעודכנים

רכב מבחן 178,500 שקלים

ניר בן זקן

כשנחת ב-2013 הדור השלישי של מיצובישי אאוטלנדר הוא הפך בן רגע ללהיט מכירות והוביל את מצעד המכירות של הסגמנט בשנתיים שלאחר מכן. הסיבה לפופולאריות הגבוהה שלו הייתה בעיקר העובדה שהוא היה היחיד בקטגוריה עם 7 מקומות ישיבה, מה שאפשר גם למשפחות ברוכות ילדים להיות חלק מאופנת הקרוסאוברים, במקום הבחירה האפרורית במאזדה 5 או טויוטה וורסו. החסרונות העיקריים שלו בהשוואה למתחריו היו מראה האנמי ואיכויות נהיגה נמוכות יותר, שתי נקודות בהן מתיחת הפנים שנחתה לאחרונה מבטיחה לטפל. בדקנו האם הוא מקיים.

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים.עידכוני המרכב מוסיפים למוטיב הקרואסאובר המורדני. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים.עידכוני המרכב מוסיפים למוטיב הקרואסאובר המורדני. צילום: ניר בן זקן

הופעה
השינוי המרכזי נוגע כאמור לשיפור המראה שהפך מרשים יותר תודות לגריל ניקל בולט, פגוש קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים וגימור שחור מבריק במרכזו ויחידות תאורה מחודדות ומשולבות LED. את הפרופיל מהדרים פסי פלסטיק שחור מסיביים סביב לבתי הגלגל ולספי הדלתות שיוצרים אשליית גובה ו"אמביאנס" מחייב של רכב פנאי. חישוקי 18" מעוצבים (בגרסאות המפוארות) בעוד האחוריים זכו ליחידות תאורה גדולות יותר ופגוש בולט. השיפור במראה ניכר, אך היופי נותר בעיני המתבונן.

בתא הנוסעים העדכונים קלים יותר; גימור שחור פיאנו לחלקו התחתון של גלגל ההגה (שאינו נעים למגע), דיפוני עור ודמוי שיש, מסך תצוגה צבעוני במרכז לוח השעונים למחשב הדרך ומסך מגע בגודל 7". היתר נותר ללא שינוי; הקונסולה המרכזית פונה לכיוון הנהג ואינטואיטיבית לתפעול ושטחי החלונות הגדולים יוצרים תחושה אוורירית של ישיבה גבוהה ושולטת. פחות אהבנו את ההגה שזוויתו אופקית, המושבים שמספקים נוחות ותמיכה סבירים בלבד, רק חלון הנהג בעל פתיחה וסגירה אוטומטית בלחיצה אחת, מיעוט תאי האכסון גדולים ובכללם תא הכפפות הקטן שנפתח על ברכי הנוסע ואת היעדר תא אכסון למשקפי שמש בגרסאות עם חלון גג. גם כפתור בקרת היציבות נמצא בסמיכות מטרידה למתג מחשב הדרך ועשוי לגרום לניתוקה בשוגג.

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר. מסך המגע גדל, וכיול ההיגוי שופר. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר. מסך המגע גדל, וכיול ההיגוי שופר. צילום: ניר בן זקן

למרות בסיס גלגלים קצר יחסית (267 ס"מ) המרווח לנוסעים בשורת המושבים השנייה מצוין תודות לאפשרות כיוון למרחק של הספסל. הגישה לשורת המושבים השלישית קלה ונוחה והיא תאכלס גם נערים מתבגרים (1.67 מטר) לנסיעות בין עירוניות קצרות. בולטים בחסרונם פתחי אוורור לנוסעים בצמד השורות האחוריות. בתפוסת נוסעים מלאה תא המטען קטן יותר משל מכונית מיני (128 ליטר) אך קיפול שורת המושבים השלישית יוצר רצפה שטוחה ונפח הטענה נדיב (769 ליטר).

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר.  צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר. צילום: ניר בן זקן

האאוטלנדר המחודש מאובזר מעט יותר מקודמו ומוצע בלא פחות מ-8 רמות גימור. גרסת "אינטנס" הבסיסית (5 מקומות ישיבה) שהצטרפה להיצע כוללת את מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7", מצלמת רוורס, בלוטות' (עם העתקה של ספר טלפונים בעברית), USB, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, משוטים להעברת הילוכים מההגה, חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-7 כריות אוויר בעבור 153,600 שקלים. הגרסה הפופולארית ביותר "איסנטייל" (ב-168,500 שקלים) מוסיפה לרשימה שורת מושבים שלישית, חלון שמש ומפתח חכם בעוד רכב המבחן בגרסת "פרימיום", גם היא חדשה בהיצע, כולל ריפוד עור למושבים, אלה הקדמיים מחוממים וזה של הנהג מתכוון חשמלית, חיישני חניה אחוריים וחישוקים קלים בקוטר 18" בעבור עשרת אלפים שקלים נוספים.

נהיגה
מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר נותר ללא שינוי ובעל רצועת כוח צרה; 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-19.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד המקנים ביצועים פושרים (11.5 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש), במיוחד במצב ECO. תיבת ההילוכים הרציפה כיולה מחדש והיא מצליחה לחפות על חולשת המנוע, היא מהירת תגובה ומכניסה אותו לתחום הסל"ד היעיל בכל לחיצה בריאה על הדוושה הימנית. מאידך היא שומרת על סל"ד נמוך בשיוט (2,100 סל"ד ב-110 קמ"ש) דבר המקטין את כמות הדציבלים ואת צריכת הדלק שהייתה טובה למדי; בין 14.4 ק"מ לליטר בשיוט עד 10 ק"מ לליטר בתנאים לחוצים יותר (בין היתר תודות למערכת Stop&Start). שיפור הבידוד בדגם החדש תורם גם לצמצום שאר רעשי רוח ודרך.

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר.  צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר. צילום: ניר בן זקן

לכל מסלולי הטיולים עם מיצובישי אאוטלנדר

מבחן רכב משווה מיצובישי טריטון מול איסוזו דימקס

כיול חדש למיתלים הפך אותם מוצקים יותר ובעלי ריסון עדיף מבעבר ברצף מהמורות או כביש גלי במהירות גבוהה. מנגד נוחות הנסיעה במהירות נמוכה פחות טובה כשחלק מהאשמה נעוץ בצמיגים הרחבים ונמוכי החתך. למרות ממדיו הגדולים רדיוס הסיבוב מצויין (5.3 מטר) ומקל על התמרונים במרחב אורבני צפוף. גם התנהגות הכביש שופרה מעט; האחיזה גבוהה יותר, זוויות הגלגול צומצמו ולהגה החשמלי, שגם זכה לכיול חדש, משקל טבעי יותר. בעיית לוחמת הגה תחת תאוצה חזקה בתחילת נסיעה הגורמת למשיכה ימינה לא נפתרה.




 
שבילי קק"ל כבושים הם במעטפת היכולת של כמעט כל קרוסאובר וגם של האאוטלנדר אך לא מעבר לכך. גרסת ההנעה הכפולה תעלה לכם עשירייה נוספת (178,500 שקלים) אך היא מיועדת בעיקר לדרכים חלקות הנפוצות במדינות עם אקלים קר ולא לאתגרי עבירות קשים. עד כה רק 15 אחוזים מרוכשי האאוטלנדר בחרו בגרסת ההנעה הכפולה ורובם המכריע עשו זאת בשל רשימת אבזור המותרות הנוסף שהכילה.

סיכום
האאוטלנדר המחודש שיפר את מרבית נקודות החולשה של קודמו. העיצוב החיצוני מרשים ובולט יותר, תא הנוסעים מאובזר ואיכותי יותר, צריכת הדלק חסכונית יותר ונימוסי הכביש שופרו מעט; הן היציבות הכיוונית במהירות גבוהה והן בידוד הרעשים, אך עדיין הוא לא מספיק מלוטש כמו חלק ממתחריו ויחידת הכוח עדיין מספקת ביצועים פושרים בלבד.

מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר.  צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב מיצובישי אאוטלנדר. ריענון של אמצע חיי הדגם מביא בכנפיו מרכב וחלל פנים מעודכנים. שיפורים בחלל הפנים מרימים את רף האיכות של אאוטלנדר. צילום: ניר בן זקן

הריענון שעבר מחויב במציאות נוכח גידול הדגמים בקטגוריה, אבל הוא יתקשה לחזור להובלת הסגמנט אל מול הקוריאנים, קיה ספורטאז' וכעת גם יונדאי טוסון 1.6 החדש שזוכים לפופולאריות. בכל זאת הוא ימשיך להיות האלטרנטיבה האטרקטיבית ביותר עבור משפחות ברוכות ילדים כתחליף אופנתי והרבה יותר נכון בימינו – למיניוואן.

מיצובישי אאוטלנדר ידני במחיר של משפחתית
מיצובישי אאוטלנדר מוצע גם בגרסה ידנית עם תג מחיר של 130 אלף שקלים, 25,000 שקלים פחות מזו של האוטומטית הבסיסית. החיסכון במחיר בא גם על חשבון אבזור; אין מסך מגע, קישורית בלוטות', USB, בקרת האקלים מפוצלת וצג צבעוני למחשב הדרך, ההגה וידית ההילוכים עשויים פלסטיק קשיח ומחוספס למגע ובמקום חישוקים קלים תקבלו כיסוי גלגל מפלסטיק (טאסות) שנראים מגוחכים. החיסרון המרכזי הוא הוויתור על שורת המושבים השלישית שכלל לא מוצעת בעולם בגרסת הבנזין הידנית וגם שורת המושבים השנייה לא מתכוונת למרחק. לפחות תא המטען גדול ב-12 ליטרים (781 ליטר).

הגרסה הידנית של מיצובישי אאוטלנדר עולה רק 130 אלפי שקלים - לצד דלילות האיבזור יש גם יתרונות רבים. צריכת דלק עדיפה למשל. צילום: ניר בן זקן
הגרסה הידנית של מיצובישי אאוטלנדר עולה רק 130 אלפי שקלים – לצד דלילות האיבזור יש גם יתרונות רבים. צריכת דלק עדיפה למשל. צילום: ניר בן זקן

מנוע בנזין 2.0 ליטר בעל נתוני תפוקה זהים והוא משודך לתיבה ידנית עם 5 יחסים ומציע ביצועים עדיפים (10.6 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש, 0.9 שניות פחות מהאוטומטית), אך רצועת הכוח הצרה של יחידת הכוח מחייבת את הנהג לבחישה מתמדת בהילוכים ועם בורר מעורפל ודוושת המצמד רכה וחסרת רגש לא מדובר במשימה מענגת במיוחד. רעש המנוע נוכח יותר בשיוט (3,000 סל"ד ב-110 קמ"ש, 900 סל"ד יותר מהאוטומטי) בגלל יחס העברה קצר יותר בהילוך חמישי. צריכת הדלק טובה מעט יותר; 15.8 ק"מ לליטר בשיוט ו-11.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. הצמיגים הצרים תורמים לנוחות נסיעה עדיפה במעט במהירות נמוכה, אך פוגעים בהתנהגות הכביש בשל אובדן אחיזה מוקדם מהצפוי.

הגרסה הידנית של מיצובישי אאוטלנדר עולה רק 130 אלפי שקלים - לצד דלילות האיבזור יש גם יתרונות רבים. צריכת דלק עדיפה למשל. צילום: ניר בן זקן
הגרסה הידנית של מיצובישי אאוטלנדר עולה רק 130 אלפי שקלים – לצד דלילות האיבזור יש גם יתרונות רבים. צריכת דלק עדיפה למשל. צילום: ניר בן זקן

הגרסה הידנית הייתה יכולה להיות פופולארית הרבה יותר אם הייתה מוצעת עם 7 מקומות ישיבה. אבל בקונפיגורציה הזו ובמחיר הזה, קיה ספורטאז' 1.6 שמחירו גבוה רק ב-4,000 שקלים ובנוסף הוא מאובזר יותר וכמובן מוצע עם תיבה אוטומטית החביבה על העם היושב בציון נראה כבחירה העדיפה.

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − three =