יום חמישי , 23 מרץ 2017
דף הבית » חדשות » סובארו מציינת 50 שנים
סובארו מציינת 50 שנים
קלאסיקה ג'אפוניקה. סובארו מציינת 50 שנות פעילות בארה"ב. אצלנו עוד קצת נגיע לזה. בצילום סובארו בראט. דור ראשון ל"טנדר" כפולה ההנעה. צילום: סובארו

סובארו מציינת 50 שנים


תומר הדר

בעוד שבישראל, מאז שנות ה-70, סובארו נחשבה למותג אמין ובסיסי, לפחות עד השנים האחרונות אז רכבי סובארו עברו שדרוג מיצובי בארה"ב סובארו נחשבה עוד משנות ה-80 למכונית שיכולה לנסוע לכל מקום, בשלג, בבוץ, בכל מצב בעצם – וגם להגיע.

בהתחשב בעובדה שעד להגעת סובארו, עבור אמריקאים רבים שחיים במדינות הצפון החלופה היחידה הייתה לרכוש רכב שטח אמיתי, מדובר במהפכה של ממש. משום שכך, אמריקאים רבים רוכשים חיבה מיוחדת לסובארו-ולכן החברה הודיעה השבוע שהשנה היא שנת חגיגות ה-50 לסובארו בארצות הברית. מזל טוב.

"זולה ומכוערת" לא בטוח שפזנטציה כזו תעבור היום בסובארו. צילום: סובארו

"זולה ומכוערת" לא בטוח שפזנטציה כזו תעבור היום בסובארו. צילום: סובארו

לחסוך אלפים ברכישת סובארו חדשה

מבחן דרכים סובארו אאוטבק

סובארו ארה"ב נוסדה ב-15 בפברואר 1968 על ידי מלקולם בריקלין והארווי לאם (שמכר רהיטים לפני שמכר סובארו).  בתחילת הדרך לא עסקו השניים במכירות של מכוניות, אלא דווקא במכירות של זיכיונות לסוכנויות סובארו. באוגוסט 1990 רכשה פוג'י תעשיות כבדות את סובארו ארה"ב. הדגם הראשון של סובארו ששווק בארה"ב (וגם בישראל) החל ב-1968 היה הסובארו 360, מכונית עירונית זעירה בים של אימפאלות, גלקסי ומוסטאנגים. המחיר דאז היה 1,290 דולר, כלומר כ-300 דולר פחות מפולקסווגן חיפושית. עקב המשקל, שהיה קל במיוחד, ה-360 נחשבה לרכב ארבעה גלגלי זעיר- והייתה פתורה מחובת עמידה במבחני ריסוק, למרבה הזוועה.

כאן הם הלכו על אותו קו צרכני של רכישה זולה ועלות אחזקה נמוכה - המכוניות כבר עלו קומה. צילום: סובארו

כאן הם הלכו על אותו קו צרכני של רכישה זולה ועלות אחזקה נמוכה – המכוניות כבר עלו קומה. צילום: סובארו

בשנת 1970 הגיעה לפרק זמן קצר (כמו בישראל ) ה-FF1 ואילו ב-1973 הופיעה הליאונה הזכורה היטב. גם בארצות הברית, הליאונה נקראה GL  או DL אך ב-1975 הגיע המהפך המהותי: סובארו הציגה את הליאונה בגרסאות בעלות הנעה כפולה. ב-1978 הגיע הבראט, או "טנדר סובארו" בשמו הישראלי והשגוי להחריד. ב-1989 נפתח מפעל ראשון לסובארו ארה"ב, בשיתוף עם איסוזו באינדיאנה, שם יוצרו הלגאסי- וגם איסוזו רודאו.

מכירים את הבחור עם הכובע בפינה השמאלית עליונה? המנחש יזכה בכריך מזנב קרוקודיל. אאוטבק ראשון לסובארו. צילום: סובארו

מכירים את הבחור עם הכובע בפינה השמאלית עליונה? המנחש יזכה בכריך מזנב קרוקודיל. אאוטבק ראשון לסובארו. צילום: סובארו

כיום סובארו מוכרת בארה"ב מדי שנה כ-600 אלף מכוניות, וזרועה עוד נטויה. אנחנו כמובן מורידים בפניה את הכובע ומאחלים עוד הרבה שנות הנעה כפולה וסימטרית.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*