יום שני , 29 מאי 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן משווה פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר
מבחן משווה פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר
פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. חדשנית וטכנולוגית מול שמרנית ומוכחת. מי משני רכבי הפנאי הללו עדיפה בשבילכם? צילום: רוני נאק

מבחן משווה פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר

רוני נאק

השתתף במבחן טל אבן

לצד הנושאים האובייקטיביים שנגע בהם – המבחן ההשוואתי הזה נוגע בעיקר בשאלות צרכניות, טעמים והעדפות. יצאנו לדרך ולא לשכוח את החמין!

פיג'ו 3008

תפוח האדמה הלוהט בהיצע של פיג'ו, ה-3008, מגלם את המדיניות האחרונה של היצרן אשר אומרת בגדול שלושה דברים: לשפר את איכות המוצרים, להתבסס בכבדות על דגמי SUV ולעשות זאת גלובאלית עם מוצרים שיהיו חובקי עולם.

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. פיג'ו 3008 מודרנית וטכנולוגית. תהיה במיטבה במהירות גבוהה ומאד מוגבלת בדרכי עפר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. פיג'ו 3008 מודרנית וטכנולוגית. תהיה במיטבה במהירות גבוהה ומאד מוגבלת בדרכי עפר. צילום: רוני נאק

הבסיס של פיג'ו 3008 היא פלטפורמה שאתם כבר מכירים מה-308 וה-C4 של 2013 אבל העיצוב – מרכיב חשוב בכל החלטה ברכישת רכב חדש – הוא אחר לגמרי ומבטא את המראה המותגי החדש של פיג'ו יחד עם קודי עיצוב מסורתיים של SUV (מסילות גג, מגיני פלסטיק שחורים, פסאודו מגיני גחון) ופנסים עם פס שלושת טופרי השחל שחוזרים על עצמם בכל תדריך תקשורת של חטיבת המדיה הצרפתית.

תא הנהג הוא מפגן ללהטוטנות ושליטה מרשימה בסרגלי מעצבים משולשים או לחילופין תוכנות עיצוב עדכניות. משטחים רבים ושונים עולים, שוברים, משתלבים ומתמזגים. אין לוח מחוונים אלא קוקפיט ווירטואלי מלא(iCOCKPIT) – מעוברת – ועם כמה מצבי חיווי, כפתורי קיצור דרך מאלומיניום, בלם חניה+ידית הילוכים חשמליים וגלגל הגה קטן וקטום.

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. פיג'ו 3008 תא הנהג של פיג'ו 3008 מדהים לא פחות. מתחנף לנהג ועשיר באיבזור וגדג'טים ברמה שלא רואים גם במותגי הפרימיום. כל הטוב הזה מעט מקרקש תחת לפעמים ולא בכל מקום ההרכבה מושלמת - אבל תחושת האיכות נוכחת בכל. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. פיג'ו 3008 תא הנהג של פיג'ו 3008 מדהים לא פחות. מתחנף לנהג ועשיר באיבזור וגדג'טים ברמה שלא רואים גם במותגי הפרימיום. כל הטוב הזה מעט מקרקש תחת לפעמים ולא בכל מקום ההרכבה מושלמת – אבל תחושת האיכות נוכחת בכל. צילום: רוני נאק

פיג'ו 3008 שנבחנה הגיעה עם מנוע 1.6ל' טורבו בנזין עם תפוקה של 165 כ"ס ב-600 סל"ד ו-24.5 קג"מ ב-1400 סל"ד. יש דימום מנוע בעמידה והכוח יורד רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים פלאנטרית אוטומטית עם 6 יחסי העברה (לפיג'ו חשוב לציין שמדובר בתיבה של AISIN – חברת בת של טויוטה – ולו רק כדי לעמם את זכרון ה-AL4 הזוועתית ההיא).

גרסת ה"פרימיום" שנבחנה כוללת את כל רשימת האיבזור המלאה כשמעליה יש רק גרסת GT ורק בדיזל. בתחום הבטיחות נציין מערך אקטיבי עם שמירה על נתיב, בקרת שיוט אקטיבית, ניטור שטח מת, חיישני אורות וגשם, פתיחה וסגירת תא מטען עם חיישן רגל, משטח טעינה לנייד, תאורת אווירה ועוד רשימה ארוכה.

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. תא מטען של פיג'ו 3008 נפתח עם חיישן רגל, על הנייר יש בו נפח גדול יותר משל הסובארו פורסטר אך במציאות לא הרגיש כך. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. תא מטען של פיג'ו 3008 נפתח עם חיישן רגל, על הנייר יש בו נפח גדול יותר משל הסובארו פורסטר אך במציאות לא הרגיש כך. צילום: רוני נאק

בסיס הגלגלים עומד על 267.5 ס"מ שזה לא מאד גדול בהתחשב בזה שלקיה נירו יש כבר 270 ס"מ. האורך הכללי הוא 444 ס"מ והגובה 162.4 ס"מ. לא מאד גדול במונחי SUV ושם אותה בצד הקטן יותר של המשוואה ביחס לחברים האחרים בקבוצת C-SUV שאליה משתייכת.

מחיר רכב המבחן עם מנוע בנזין ורמת איבזור פרימיום: 169,900 שקלים (מחיר השקה ללא הגבלת זמן)

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. גרסת Z של סובארו פורסטר הייתה אמורה להיות גרסת כניסה זולה. תנודות בשערי המטבע ושינויי מס ירוק שיבשו את אסטרטגיית השיווק של יפנאוטו במקרה הזה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. גרסת Z של סובארו פורסטר הייתה אמורה להיות גרסת כניסה זולה. תנודות בשערי המטבע ושינויי מס ירוק שיבשו את אסטרטגיית השיווק של יפנאוטו במקרה הזה. צילום: רוני נאק

סובארו פורסטר Z

זו הגרסה ה"מופחתת" של הפורסטר. כזו שהייתה אמורה להנגיש (יבואני הרכב מאד אוהבים את המילה הזו לאחרונה) את הדגם הזה לעמישראל אולם שער מטבע תנודתי וכנראה מחיר FOB לא הכי אטרקטיבי שיפנאוטו קיבלו מהמפעל, הניפו את המחיר של סובארו פורסטר Z לרמה של 175 אלפי שקלים. נכון. זה יותר יקר ממחיר ההשקה של פיג'ו 3008 ומיישר קו עם המחיר הרגיל שלה שלא ברור מתי ייכנס לפועל. סיבה נוספת שרצינו את הרכב הזה היא שמשטרת ישראל הצטיידה לאחרונה בכמה סובארו פורסטר (ובין השורות…להכיר את היריב). אז הנה.

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. תא הנהג של סובארו פורסטר מרגיש דל ביחס לפיג'ו 3008 עמוסת האיבזור. תכליתי, רובוסטי ולא מתנצל יש לפורסטר כנות שובת לב. העדר מערכות בטיחות מתקדמות הוא דבר שקשה לקבל בשוק הרכב הישראל כיום. אם קיה נירו יכולה... צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. תא הנהג של סובארו פורסטר מרגיש דל ביחס לפיג'ו 3008 עמוסת האיבזור. תכליתי, רובוסטי ולא מתנצל יש לפורסטר כנות שובת לב. העדר מערכות בטיחות מתקדמות הוא דבר שקשה לקבל בשוק הרכב הישראל כיום. אם קיה נירו יכולה… צילום: רוני נאק

הסובארו פורסטר הנוכחי הגיע לישראל ב-2013 ועתה משווק אחרי עדכון ורענון של אמצע החיים. בסדרת המבחנים שקיימנו לו מול המיטב שהיה אז בשוק, הסובארו תמיד יצא המנצח. אם בזכות צריכת דלק עדיפה, חלל פנימי גדול, וכמובן מערכת הנעה מרשימה מאד אשר מקנה לפורסטר יתרונות אובייקטיביים רבים בתחום הבטיחות ובוודאי כשמשתמשים ברכב פנאי גם לנסיעה בשטח קל.

לסובארו פורסטר בסיס גלגלים של 264 ס"מ (מתבסס על שלדת אימפרזה שתיכף מתחלפת), אורך כולל של 461 ס"מ וגובה של 173 ס"מ. הוא כבד מהפיג'ו ב-147 ק"ג, 1512 עצמי כולל נהג של הסובארו ו-1365 ק"ג משקל מינימאלי CEE של פיג'ו.

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. יהיה עליכם אשכרה להשתמש ביד כדי לפתוח את תא המטען בסובארו פורסטר. שפת הטעינה נמוכה ורחבה יותר, הדלת מתרוממת גבוה יותר ויש יותר חלל שימושי למטען. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. יהיה עליכם אשכרה להשתמש ביד כדי לפתוח את תא המטען בסובארו פורסטר. שפת הטעינה נמוכה ורחבה יותר, הדלת מתרוממת גבוה יותר ויש יותר חלל שימושי למטען. צילום: רוני נאק

על ההנעה מופקד מנוע בוקסר 2.0ל' עם תפוקה של 150 כ"ס ו-20.2 קג"מ בין 4200 ל-6200 סל"ד. העברת הכוח לא שונתה משנת 2013 והיא תיבת הילוכים רציפה – CVT – וההנעה כפולה-קבועה עם ברירת מחדל של העברת רוב הכוח לגלגלים הקדמיים. גרסת Z נטולת מתג X-MODE המשפר מאד את היכולת בשטח.

רשימת האיבזור כאן קצרה למדי יש בקרת אקלים בסיסית, מולטימדיה מקורית, מחשב דרך וסיוע לזינוק בעליה. יש 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה ומובילאיי בהתקנה מקומית. לא תמצאו כאן מערכות בטיחות מתקדמות לפחות עד שסובארו יביאו לישראל את מערכת EYESIGHT המצוינת של סובארו (השמועות מדברות על הרבעון האחרון של 2017).

חווית נסיעה

חווית הנסיעה היא אירוע שונה בתכלית בכל אחת מאלו. הפיג'ו מכניסה אותה עמוק פנימה, שטח החלונות קטן, הקוקפיט הדיגיטאלי עוטף אותך, וגלגל ההגה גוצי (וגם גוצ'י…) בידיים שלך. בנסיעה איטית היא נוקשה ומעט ומקרקשת, רעשי מנוע ותיבת הילוכים עוברים באופן רם מדי לתא הנוסעים וההרגשה היא הרבה יותר מוצקה משחוויתי בפרזנטציה העולמית רק לפני חודשים ספורים. חישוקי 19 אינטש' ואספלט ישראלי אינם שילוב מוצלח לנוחות הנסיעה. ובכל זאת הפיג'ו מאד מערבת. ככל שתסעו מהר יותר, היא תגיב לכם יותר ותהנה יותר מהנהיגה. ליחידת ההנעה זמינות כוח טובה מאד ובכל סל"ד יהיה לכם יותר מומנט זמין מתחת לדוושה מאשר בסובארו פורסטר. הפער בביצועים אינו רק על הנייר (8.9 מול 11.8 שניות לסובארו) אלא מורגש היטב בנסיעה. דווקא תאוצות הביניים בין 80 ל-120 קמ"ש קרובות עד זהות עם כ-6 שניות על הסטופר. לשתיהן סל"ד דומה עד זהה בשיוט והקרבה בתאוצות הביניים נזקפת לזריזות של תיבת ה-CVT של הסובארו מול השהיית הטורבו והורדת ההילוכים של הפיג'ו.

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר.מוצק בקצב איטי, מתגמל בקצב מהיר, לא הכי גיבור בשטח. פיג'ו 3008 בפעולה. צילום: רוני נאק

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר.מוצק בקצב איטי, מתגמל בקצב מהיר, לא הכי גיבור בשטח. פיג'ו 3008 בפעולה. צילום: רוני נאק

פיג'ו הצהירה ששיפרה מאד את המתלים, עם מערכות חדשות וניסיון לחזור לתהילת הנוחות של פיג'ו ההיסטורית אלא שכאן סובארו מביסה אותה. על חישוקי פלדה 17 אינטש וכיול מתלים אשר היסטורית הוא מהטובים שיש – מציג סובארו פורסטר נוחות נסיעה ו-NVH מצוינים. אפילו בידוד הרעשים עדיף למעט אולי בסל"ד גבוה מאד. נהג הפורסטר מרגיש "מעל" רואה את מכסה המנוע לכל אורכו והוא מוקף שמשות גדולות וניצבות אשר מקנות התמצאות עדיפה במרחב.

במהירות איטית סובארו פורסטר עדיף על הפיג'ו אולם ככל שהקצב עולה התכונות הדינאמיות של ה-3008 החדשה מתעלות כשהפורסטר מתחיל להתנודד ולהתפזר לנוכח עומסי צד גדולים. צריכת הדלק של פיג'ו הייתה עדיפה עם ממוצע של כ-10 ק"מ/ל' לסובארו מול כ-14 ק"מ/ל' לפיג'ו בתנאי המבחן. פער משמעותי למדי.

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. מתלים נהדרים, מערכת הנעה מצויינת ואמינות יפנית-דרך-פשטות. אבני היסוד של סובארו מקנים לה יתרון כשהעיר נותרת מאחור. צילום: רוני נאק

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. מתלים נהדרים, מערכת הנעה מצויינת ואמינות יפנית-דרך-פשטות. אבני היסוד של סובארו מקנים לה יתרון כשהעיר נותרת מאחור. צילום: רוני נאק

בשטח- דרכי עפר לבנות – הפורסטר יהיה עדיף בכל פרמטר. החל ממרווח גחון גדול יותר, תא מטען שימושי יותר לציוד מחנאות, נוחות מצויינת וכמובן מערכת הנעה כפולה אשר מקנה אחיזה ובטחון בכל תנאי שפוי והגיוני. ללא X MODE הצלבות תגענה מהר למדי אבל כבר אז הפיג'ו 3008 יישאר הרחק מאחור. גם מערכות בקרת המשיכה המתקדמות ביותר אינן שוות להנעה כפולה מסיונרית ובסיסית.

סיכום

זהו אחד מהמבחנים ההשוואתיים הקשים יותר לסיכום. שתי המכונית עולות בדיוק אותו הדבר ושתיהן מביאות יתרונות שונים. הפיג'ו 3008 היא ההתגלמות של SUV מודרני, מעוצב וטכנולוגי מאד. יש לה יתרון של צריכת דלק, יתרון בטיחות משמעותי מאד עם מערך בטיחות אקטיבי נאה. ביחס של תמורה לכסף קשה להתעלות מול הצעת המכר של המכונית הזו.

 להורדת המפרט המלא של פיג'ו 3008

להורדת המפרט המלא של סובארו פורסטר Z

מול עושר האיבזור הזה – מביא עימו סובארו פורסטר בעיקר חיוך רחב. בתחום האיבזור הוא מרגיש דל ביחס לפיג'ו, ועירום ממערכות בטיחות אקטיביות הוא מפסיד ניקוד רב. מצד שני יתרונות כמו מוניטין אמינות, שמירת ערך ו-5 שנות אחריות יהיו חשובים יותר ללקוח הפרטי אשר צריך להוציא 175 אלפי שקלים מכיסו. ב-5000 שקלים פחות פיג'ו 3008 מתחנפת ללקוח, ומסנוורת אותו עם רשימות איבזור ארוכות וגדג'טים טכנולוגיים. סובארו פורסטר לטעמי היא אוטנטית, חסרת יומרות ויעילה ומלאת חן כמו ארגז פעולה של מק"כ. האם הבדלי המחיר יעזרו לכם לעבור מקונצנזוס יפני (או קוריאני) לרומן סוער עם הצרפתיה הצעירה שבעיר?

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. כמו שהסבתא אומרת: from your own money buy only yapani צילום: רוני נאק

פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר. כמו שהסבתא אומרת: from your own money buy only yapani צילום: רוני נאק

 

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6