יום שלישי , 11 דצמבר 2018
דף הבית » מבחני דרכים » השקה סובארו XV
השקה סובארו XV
סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

השקה סובארו XV

• דור שלישי לדגם

• מנועים מעודכנים

• פלטפורמה חדשה

• מערכת אייסייט לראשונה בסובאור בישראל

• מחיר צפוי כ-145,000 ₪ לגרסת 2.0ל' פרימיום

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

רוני נאק

בשיתוף גלובס

אני לא לגמרי בטוח איך צריך להתייחס ל-XV. האם הוא רק גרסה  של הסובארו אימפרזה עליה הוא מושתת או שמא יש לו זכות קיום בפני עצמו כדגם ראוי בקו המוצרים של סובארו. סובארו מצידה טוענת שזה דגם בזכות עצמו. בכל מקרה, סובארו XV הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית היפנית הקטנה אשר מקווה להגיע ל-1.1 מליון יחידות בייצור של שנת 2018. וגם סובארו, כמו רבים אחרים, נוקטת באסטרטגיית SUV לרענון ליין המכוניות שלה. וה-XV היוצא יצר מכירות רבות – כ-700 אלף ליתר דיוק בכל שנות יצורו.

 

• חסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש. 13,100 שקלים פחות ממחיר מאזדה 2 חדשה

 

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

סובארו XV החדש

ובכן מה התחדש? די הרבה למען האמת. ואפילו שהעיצוב הכללי – אשר שואב השראה משעוני G-Shock נראה לרבים כדומה עד זהה לדגם היוצא. לחזית יש את המראה המותגי החדש עם שבכה מעוינת ומושחרת ומצידיה פנסי חזית משוכים שבהם יחידות תאורת יום עם LED מעוצב. הפרופיל מעט עגול ורך יותר מאשר בדגם היוצא – יש כנפיים מושחרות בעיצוב מובלט יותר, חצאיות ותחתיות פגוש מושחרות – וכמובן חישוקי גלגלים 18 אינץ' בעיצוב חדש. לא נפקד מקומן של מסילות הגג ומראות הצד אשר יוצאות מהדלת ומשחררות עוד שדה ראיה בחלונות הצד. מאחור קל יותר להבחין כי מדובר בסואברו XV חדש – יש פנסים אחוריים מוגדלים וגדולים, הדלת האחורית של תא המטען רחבה יותר וכשנפתחת יוצרת שפה רחבה ונגישה יותר לתא המטען.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל – כמו למשל הקבינה החדשה עם דיפוני העור ומסך מולטימדיה עם חזית זכוכית. צילום: סובארו

הקבינה דומה עד זהה לזו של האימפרזה החדשה – כאשר השיפור באיכות החומרים ניכר וריבוי המתגים ידבר לליבו של כל גבר – בוודאי כזה העונד G-Shock. ברכבי ההדגמה מצאנו ריפודי עור מאווררים למושבים וכן דשבורד עם ציפוי עור ותפרים כתומים תואמים לגלגל ההגה. תחושת פרימיום לכל דבר.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יותר טוב בהכל. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. פלטפורמה גלובאלית חדשה – עתידה לשרת דגמים רבים של סובארו. צילום: סובארו

מתחת לכל זה יש פלטפורמה גלובאלית חדשה של סובארו. היא עתידה לשמש את כל קו הדגמים של היצרנית מאימפרזה ועד אאוטבק בוואריאציות שונות. ומעבר להיותה מודולארית היא גם מציעה קשיחות משופרת, עמידות טובה יותר בפני ריסוק, משתמשת בחומרים מתקדמים יותר ובסך הכל עוזרת ליצרן לצמצם עלויות יצור ולנו הלקוחות ליהנות משלדה מהודקת ובטוחה יותר. בהקשר של XV, בסיס הגלגלים צמח ב-3.0 ס"מ ל- 266.5 ס"מ – זה לא המון – ומתבטא בחלל פנים מרווח יותר ויותר מקום לרגליים של הנוסעים.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. רואים את כפתור X-MODE? הוא יעביר אתכם בשטח. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. רואים את כפתור X-MODE? הוא יעביר אתכם בשטח. צילום: סובארו

מנוע ותיבת הילוכים XV חדש

בתחום ההנעה פגשנו מנוע 2.0ל' אטמוספרי מעודכן. המנוע מסדרת FB עבר מסכת עדכונים עמוקה שבמהלכה הוא השיל 12 ק"ג ממשקלו – קבל הזרקת דלק ישירה – תזמון והרמת שסתומים משתנה ועוד פחות חיכוך פנימי וצמצום הפסדי שאיבה. התפוקה עומדת על 151 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-19.9 קג"מ ב-4000 סל"ד. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה אלא שזו עודכנה עם רצועה צרה יותר ולחיים רחבות יותר אשר יחד מקנים מנעד רחב יותר של יחסי העברה אינסופיים. אם בכל זאת בא לכם להתערב יש אפשרות לפיקוד ידני וחלוקה ווירטואלית ל-7 הילוכים.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מערכת אייסייט זכתה בפרסים רבים ומעתה תהיה זמינה גם לקהל הישראלי. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מערכת אייסייט זכתה בפרסים רבים ומעתה תהיה זמינה גם לקהל הישראלי. צילום: סובארו

מערכת בטיחות אקטיבית XV חדש

בשורה נוספת יש בתחום הבטיחות. כאן תדפוק סובארו הופעת פתיחה למערכת EYESIGHT. זו מתבססת על צמד מצלמות (הספקית היא אגב טושיבה) כדי לספק את כל הפונקציות של מערכות הבטיחות האקטיביות המודרניות כולל בלית חירום אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט ועוד. סובארו מציינת עשור למערכת הזו – אשר זיכתה אותה בלא מעט פרסים – אלינו היא מגיעה רק עכשיו.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מתלים, מתלים ועוד הפעם מתלים - מאד מרשימה בעבודת המתלים והשלדה שלה. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מתלים, מתלים ועוד הפעם מתלים – מאד מרשימה בעבודת המתלים והשלדה שלה. צילום: סובארו

נהיגה סובארו XV חדש

ההשקה התקיימה על מסלול סגור וקצר למדי. נהיגה מינימאלית שלא אפשרה מצבי שיוט, או תנועה עירונית אלא נהיגת מסלול נמרצת למדי. בתנאים הנ"ל הסובארו XV החדש גילתה נימוסים טובים יותר מזו היוצאת עם זווית גלגלות שטוחות יותר, שליטה עדיפה במרכב והיגוי מדויק יותר – כך גם הבלימה יעילה ויציבה יותר. בתנאים הללו, של דוושה צמודה לרצפה וסל"ד גבוה, הייתה לבוקסר נוכחות ווקאלית בקבינה.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מערכת ההנעה הכפולה של סובארו תמיד הייתה היתרון היחסי שלה - והפעם הפער למתחרים רק גדל. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. מערכת ההנעה הכפולה של סובארו תמיד הייתה היתרון היחסי שלה – והפעם הפער למתחרים רק גדל. צילום: סובארו

קטע השטח היה אינטנסיבי למדי – ויותר ממצה מהכביש. בין קטע עפר מהיר אך קצר מדי, להצלבות רבות ומורדות ומעלות תלולים. כאן קצב מהיר על העפר גילה שאין קירקושים והרכב מרגיש אחוד ומוצק גם על פני חצץ ואבנים -המתלים עובדים נהדר. על ההצלבות (הרמת גלגלים לאוויר) התגברה מערכת בקרת המשיכה די בקלות – בעזרת X-MODE שזה כפתור קסמים שמודיע לרכב שהנה אתה בשטח ועליו להתנהג בהתאם. אהבתי שבקרת הירידה במורד עובדת בנסיעה לפנים אבל גם לאחור וגם אם במקרה המנוע מדומם בעליה שנכשלה וצריך לחלץ לאחור.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יש בקרת שליטה במורד שפועלת בנסיעה לפנים, נסיעה אחור וגם כשהמנוע נכבה בעליה שנכשלה ורכב גולש לאחור - מימד בטיחותי נהדר בשטח. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. יש בקרת שליטה במורד שפועלת בנסיעה לפנים, נסיעה אחור וגם כשהמנוע נכבה בעליה שנכשלה ורכב גולש לאחור – מימד בטיחותי נהדר בשטח. צילום: סובארו

סיכום סובארו XV חדש

לא במקרה סובארו XV הייתה רכב הפנאי כפול ההנעה הנמכר ביותר. הוא מציע שימושיות של פרטית עם עוד יכולת מעבר לכביש ומראה אופנתי ונכון. הדור החדש של סובארו XV – מהטעימה הקצרה שניתנה לנו – נותן יותר מהכל ואפילו שעדיין אין לו מנוע מוגדש (בעתיד המנועים אמורים להתחלף ל-1.5ל' ו-1.8ל' מוגדשים) השיפור בדינאמיות ובאיכות הכוללת מורגש מאד – בוודאי למי שמכיר סובארו – הקפיצה באיכות עשויה למשוך קהלים ממותגים אחרים שנרתעו מהתכליתיות של הדגם היוצא. בתחום הבטיחות סובארו מבטיחה כי מעתה כל דגם חדש שיוצג יהיה מצויד באייסייט  – וזה מוסיף מימד נוסף של בטיחות לאחת המכוניות היחידות עם הנעה כפולה לכל הגלגלים.

סובארו מציגה XV חדש - ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. איכויות פרימיום שלא הכרנו עד היום מסובארו. צילום: סובארו

סובארו מציגה XV חדש – ולמעט הסמל שעל האף אין הרבה מן המשותף עם ה-XV הנוכחי. איכויות פרימיום שלא הכרנו עד היום מסובארו. צילום: סובארו

 

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6