יום שלישי , 25 יולי 2017
דף הבית » מבחני דרכים » השקה: סוזוקי איגניס
השקה: סוזוקי איגניס
השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. צילום: רוני נאק

השקה: סוזוקי איגניס

רוני נאק

התפרסם במקור בגלובס

המגמה שעובר סגמנט רכבי הפנאי/שטח מרתקת – לא פחות. מענקי הבוץ של תחילת המילניום, אשר סחפו את כולם בפרצי מחנאות בלתי נשלטים, יש תנועה מתמדת ועקבית של נטישת השטח, ובמקביל התכווצות. חלק גדול מהקרדיט לכך מגיע לתקנות זיהום אוויר שהולכות ומחמירות יחד עם דימוי חברתי בעייתי של מכוניות זללניות. וכיום רכבי הפנאי מבוססים רובם ככולם על שלדות של מכוניות פרטיות ובמקרים רבים מדובר אף בגרסאות איבזור של סטיישנים ומסחריות שנועדו להקנות להן מראה מוקשח. והציבור אוהב את זה. אוהב את זה מספיק כדי לוותר על המכוניות הפרטיות הרגילות לטובתן. עובדה שאצלנו שתי המכוניות הנמכרות ביותר הן רכבי פנאי – ולפי התחזיות באירופה כל רכב רביעי בשנים הקרובות יהיה רכב פנאי.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. מבחר צבעים גדול מאד וגם שילובים דו-גווניים נאים למדי כמו בצילום. צילום: סוזוקי

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. מבחר צבעים גדול מאד וגם שילובים דו-גווניים נאים למדי כמו בצילום. צילום: סוזוקי

סוזוקי איגניס

בישראל סוזוקי איגניס אינה נוכחת כחדשה מזה כעשור. וגם אז – כשהענקים פסעו בשבילי הארץ – היא שווקה גם בגרסת הנעה כפולה שהייתה – איך להגדיר זאת…- מבולבלת. ובמידה רבה הקדימה את זמנה (כיום אלו מכוניות מבוקשות מאד המחליפות ידיים הרבה מעל למחירון המשומשות). והסוזוקי איגניס החדשה חוזרת לאותה המשבצת בדיוק עם רכב פנאי חדש ועליז למראה – הראשון לסגמנט ASUV.

השלדה חדשה ועשויה במבנה קל משקל ומפלדה ברמת מתיחה גבוהה כדי להקנות את הקשיחות המבנית הדרושה לבטיחות ולהתנהגות כביש. בסיס הגלגלים הוא 243.5 ס"מ קצרים כאשר סרחי העודף קצרים, ומרווח הגחון גבוה יחסית ועומד על 18 ס"מ. לצד התכונות הדינאמיות החבויות בתצורה הזו יש זה גם ערך עיצובי. וזה מימד חשוב מאד ברכב פנאי – בטח כזה קטן – אשר העיצוב והמראה שלו חשובים לא פחות – ואולי יותר מהפרופיל הדינאמי.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. תא הנהג מקורי בעיצובו ועשוי היטב. צילום: סוזוקי

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. תא הנהג מקורי בעיצובו ועשוי היטב. צילום: סוזוקי

סוזוקי איגניס עיצוב ותא נהג

ועיצוב המרכב חופר עמוק לתוך ה-DNA  של סוזוקי. אם הייתי ממש רשע ההגדרה הייתה "פרנקנשטיין" של חלקים מדגמי סוזוקי בולטים מהעבר והווה. כך תמצאו ירכתיים וקורה C  בהשראת סוזוקי "סרוו" (קופה קטנה משנות ה-70'(, מכסה מנוע שמראהו שאול מזה של הגרנד ויטרה, קורה A  ושמשה קדמית זקופה וקמורה ממש כמו בסוויפט. שתי הקורות הראשונות מושחרות עם השפעה דרמטית על המראה מהצד. אבל לצד הציניות, ויחד עם חזית שלטעמי מעוצבת נהדר, התקבל מראה מאד ייחודי, מזוהה כסוזוקי וחשוב משני אלו – משדר את העליזות ואת שמחת החיים שהיינו מצפים לה מרכב פנאי זעיר. הוסיפו לכך 14 גווני צבע ו-5 קומבינציות של שני גוונים שיוצרים מבחר צבעוני ועשיר למכונית הקטנה.

גם תא הנהג והנוסעים ממשיך את הקו החביב עם דשבורד אופקי המעצים את תחושת המרחב ברכב הקטן, רכיבים בעלי צורה מובחנת המופרדים זה מזה. כך תמצאו את לוח המחוונים, מסך המגע ומתגי בקרת האקלים – כל אחד באיזור וממד משלו.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. תא המטען לא מאד גדול אבל תקרה גבוהה ומושבים אחוריים זחים (בגרסת 4 מושבים) מאפשרים גמישות רבה. צילום: סוזוקי

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. תא המטען לא מאד גדול אבל תקרה גבוהה ומושבים אחוריים זחים (בגרסת 4 מושבים) מאפשרים גמישות רבה. צילום: סוזוקי

הרבה מחשבה הושקעה בתיכנון חלל הפנים. כך למשל התקרה מתמשכת הרבה לאחור כדי לפנות מקום לראש של מבוגר במושב האחורי. גרסת 4 מושבים בעל ספסל מפוסל הנע על מסילה כדי ליצור מקום נוסף למטען. לישראל תגיע גרסת 5 מושבים כאשר הספסל קבוע במקומו. המושבים הקדמיים מרווחים למדי – בהקשר הזה – והם מספקים תמיכה סבירה לגוף ונוחות נסיעה טובה. תא המטען מציג נפח של 267ל' ולמיכל הדלק שתחתיו נפח זעיר של 30 ליטרים.

 

סוזוקי איגניס הנעה ובטיחות

בהשקה נכחה מערכת הנעה שלא תהיה רלוונטית לישראל בתחילה. מדובר בשילוב של מנוע 1.2ל' מהדור האחרון של סוזוקי המפיק 88 כ"ס ו-12 קג"מ. אליו מחוברת יחידת הנעה היברידית מתונה אשר תפקידה לסייע לסוזוקי איגניס ביציאה מהמקום וכן בתנועת פקקים איטית. משקל המערכת כולה עומד על 6.2 ק"ג נוספים (מתנע/גנרטור + סוללת ליתיום) והציניים שבינינו יאמרו כי מדובר בעלה תאנה כדי לקבל ציון ירוק טוב יותר.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. זה הסרן החי הכי קטן ומתוק שיש. הנעה כפולה קבועה עם דיפ' מרכזי ונעילה ויסקוזית. מרווח הגחון הוא 18 ס"מ - יבוא הגרסה הזו נשקל. צילום: רוני נאק

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. זה הסרן החי הכי קטן ומתוק שיש. הנעה כפולה קבועה עם דיפ' מרכזי ונעילה ויסקוזית. מרווח הגחון הוא 18 ס"מ – יבוא הגרסה הזו נשקל. צילום: רוני נאק

הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים (כאשר לישראל תגיע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה). אם במקרה נכנסתם לגרסת ההנעה הכפולה – ALLGRIP  בשפת סוזוקי – תיהנו מהשירות של דיפרנציאל מרכזי עם נעילה וויסקוזית, סרן אחורי חי (קטן ומתוק) ומערכת מתלים שכוילה אחרת והיא בגדול קשה ופחות נעימה מהרגילה.

בתחום הבטיחות אפשר לציין כי לאיגניס 5 כוכבי בטיחות כאשר מותקנת בה מערכת הבטיחות האקטיבית (בלימה אוטונומית, סטייה מנתיב, בקרת ערנות). ללא המערכת הנ"ל – שלא תגיע אלינו בתחילה – האיגינס מקבל 3 כוכבי בטיחות. כאשר כל מאפייני הריסוק, מניין כריות האוויר וכו' זהה.

 

נהיגה בסוזוקי איגניס

התרומה של המנוע החשמלי מורגשת. אפילו שלא הייתי משוכנע בתחילת הנהיגה בתרומה המשמעותית שלו. אלא שככל שעברו הקילומטרים, ונהגתי ביותר תרחישים עירוניים ובינעירוניים גיליתי את הדחיפה הקטנה שהוא נותן לאיגניס בתחילת הנסיעה ובתאוצות הביניים. נוחות הנסיעה טובה למדי על פני כל טווח המהירויות כאשר יש פער משמעותי בנוחות וה-NVH  לטובת גרסאות ההנעה הקדמית. למכונית הקטנה, רק 370 ס"מ אורכה, זריזות יוצאת דופן עם היגוי מהיר, קוטר סיבוב זעיר ותכונות השתחלות כמו הטובות שבקטנות היוצאות מאיטליה. המשקל העצמי הוא קצת מעל 1.3 טונות וליחסי ההעברה הארוכים יש השפעה על זמני התאוצות. 12 שניות ויותר ל-100 קמ"ש לא ישימו אתכם בקו הראשון לדראג ברמזורים. מצד שני בזכות אותם יחסי העברה הציגה האיגניס צריכת דלק של כ-16.5 ק"מ/ל'.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. צילום: רוני נאק

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. צילום: רוני נאק

טעון שיפור

מה הייתי משנה? הייתי חושב אחרת על עיצוב האחוריים – שנראים מוזר עם מרכב צר וגבוה עם בתי גלגלים הבולטים לצדדים. היה לי מוזר לראות אזורים של פח גלוי בסביבת הדוושות שלא תורם לרושם האיכות. והייתי רוצה מעט יותר עוצמת בלימה משילוב מעצורי הדיסק/תוף הנוכחי. בהקשר הסגמנט שלה, ורמת המחיר הצפויה (כ-85 אלפי שקלים) אי אפשר לבוא בטענות לגבי איכות החומרים ורמת ההרכבה. זו טובה יותר משל רוב השחקניות בקבוצה.

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. צילום: רוני נאק

השקה סוזוקי איגניס. נהיגה ראשונה וחוות דעת על סוזוקי איגניס החדשה. מיקרו ג'יפון שיגיע לישראל במרץ 2017. צילום: רוני נאק

יפנית מיפן

סוזוקי איגניס מביאה בשורה לסגמנט A  של מכוניות המיני. היא רכב הפנאי הקטן הראשון להיכנס למשחק (באירופה סופרים גם את פיאט פנדה 4X4) והיא עושה זאת בשילוב של אופי ייחודי ומנוע חסכוני. הגישה של סוזוקי היא תכליתית אבל מצליחה לחמוק ממוקש הדלות. לא נותרו אצלנו עוד מכוניות רבות שבאמת מיוצרות ביפן וזו גם נקודת חוזקה והייתי רוצה לראות את חבילת הבטיחות הרחבה אצלנו כמו גם את גרסת ההנעה הכפולה – לאותם הרגעים שכבר אי אפשר יותר לסבול את הכביש.

 

2 comments

  1. בכתבה בגלובס ב-20.1 נכתב בין השאר:
    "המשקל העצמי הוא משקל זבוב – כ-850 קילו בממוצע, לפי הגרסה – והגרסה האוטומטית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות ומחזירה צריכה ממוצעת מוצהרת שנעה סביבות 22 קילומטר לליטר".
    כאן נכתבים נתונים שונים מאוד, בלשון המעטה.
    האם יתכן שגירסת ההנעה הכפולה שוקלת כחצי טון יותר ו"שותה" קרוב ל-30% יותר…???

    • המשקל העצמי (ריק) עומד על 850 ק"ג בממוצע. משקל מירבי (עפ"י מפרט היצרן) 1,330 ק"ג. משקל עצמי של גרסת ההנעה הכפולה (עפ" מפרט יצרן) 905 ק"ג באיבזור מלא. עמך הסליחה. אם יש שאלות נוספות אשמח לענות עליהן

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6