יום שלישי , 25 יולי 2017
דף הבית » מבחני דרכים » השקה: סוזוקי קרוסאובר טורבו
השקה: סוזוקי קרוסאובר טורבו
מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

השקה: סוזוקי קרוסאובר טורבו

רוני נאק

התפרסם במקור בגלובס

סוזוקי SX4 – או בכינויה המקומי קרוסאובר – היא ראשית כל סמל למהלך שיווקי מבריק. מצד סוזוקי העולמית ומצד מכשירי תנועה היבואנית. בזמן שרוב המתחרים טרם הספיקו לעכל את שינויי הזרמים בשוק הרכב הספיקה מכשירי תנועה לתייג את המכונית שלה "קרוסאובר" (s-cross  בשאר העולם) ולשווק אותה כג'יפון מגניב ואופנתי. אנחנו (AS IN עמישראל) אהבנו את זה מאד. גם כי מדובר במכוניות ממותג סוזוקי, הנחשבות לקניה בטוחה ואהודות בציבור, והתיזמון והצעת המכר היו נהדרים. ויש מספרים התומכים בכך. מתחילת השיווק בסתיו 2013 עלו על הכבישים קרוב ל-20 אלף קרוסאוברים מהן כ-90% ללקוחות פרטיים כחלק ממדיניות אי המשחק בציי הרכב והליסינג של מכשירי תנועה. הסלוגן של אותו קמפיין היה משעשע לטעמי, מעין הסתרה גלויה לעין של עובדה; "אין עוד משפחתית כזו" – כמו לשים רימון יד על שולחן הקפה בסלון ואף אחד לא שם לב אליו. זה הצליח למכשירי תנועה וגם למסליק רימוני היד.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

סוזוקי קרוסאובר טורבו

סוזוקי רוצה להניע את הקרוסאובר גבוה יותר בסולם המיצוב – UP SCALE – להתקדם בחיים. והיא עשתה כמה שינויים כדי לתת לקרוסאובר העממי תחושת איכות משופרת. תא הנהג מקבל משטחי "פיאנו" מבריקים, יש נגיעות כסופות סביב אלמנטים בתא הנוסעים, חומרי הדיפון והדשבורד רוככו ויש אפילו תאורה סגולה ללוח המחוונים – סטייל גולף. במרכז הקונסולה תהיה בישראל מערכת מולטימדיה מקומית בה ישולב WAZE ומצלמת חניה. גלגל ההגה מקבל ציפוי עור ולמושבים שני סוגים של ריפודי בד חדשים.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מן החוץ ההבדל דרמטי עוד יותר – קשה להחמיץ את שבכת החזית הבולטת (מדי?), יחידות תאורה חדשות עם LED, כנפים, פגושים, פסי סף, ואף מכסה מנוע עם "בליטות כוח" שריריות. את המראה משלימים חישוקי סגסוגת 17 אינטש ומרווח גחון שעלה בס"מ וחצי וכמובן שמשות פרטיות כהות מאחור.

בתחום הבטיחות יקבל הקרוסאובר בישראל דירוג 6 בעיקר בזכות מובילאיי. המערכות האקטיביות צפויות להגיע בהמשך אולי יחד אם האיגניס. יש 7 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס ומערכות בקרת משיכה ויציבות. במבחני NCAP קבלה המכונית 5 כוכבים – לא בטוח שזה תקף גם למפרט שלנו.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

המנוע הוא הסיבה האמיתית למסיבה. מדובר בדור מנועים חדש של היצרן אשר ממנו נראה בעתיד בדגמים אחרים (ובטח יעשה טוב לויטארה). מדובר ב-4 צילינדרים טורי בנפח 1,373 סמ"ק הנעזר בהזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו כדי להפיק 140 כ"ס ב-5,550 סל"ד ו- 22.4 קג"מ מ-1,500 סל"ד. שיפור מהותי הן בהספק ובעיקר במומנט ביחס למנוע היוצא. הורדת הכוח היא רק לגלגלים הקדמיים (הנעה כפולה לא תגיע לישראל) ונעשית באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית עם 6 יחסי העברה זו מחליפה את ה-CVT הרציפה שהייתה עד היום. בהיצע גם תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

סוזוקי קרוסאובר נהיגה נמרצת

הנהיגה במכונית הייתה מוגבלת למדי – בתחומי מרכז נהדר-אך-קטן של הדרכת נהיגה מתקדמת. הרבה אי אפשר היה ללמוד על המכונית בין בלימות החירום, הסלאלום ומגרש ההחלקה. אך לצד החוויה של החלקה רוחבית על קרח יש גם תובנות.

הסוזוקי חזקה יותר באופן מורגש. היא לא תדביק אותך למושב אבל התאוצות אמיצות ויעילות הרבה יותר. נראה שגם שינויי המתלים ובחירת הצמיגים החדשה שיפרו את חווית הנסיעה וה-NVH שהיה מעט דל בדגם היוצא. יכולתי להתרשם שיש שהות של תיבת ההילוכים שאינה סופר זריזה (חשוב לציין כי נהגנו במכונית עם "0" קילומטרים שעוד לא נפתחו) ואחרי כמה דקות אגרסיביות למדי – הרבה יותר מנהיגה בכביש – חשתי בירידה באחיזת הכביש.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

אבל באמת שקשה להגיע לתובנות מהפעילות שהייתה – למעט העובדה שהמכונית חשה אכן יותר איכותית ומצויידת מבעבר – מהסיבה הפשוטה שהיא בדיוק כזו.

 

סיכום

סוזוקי קרוסאובר שומרת על כל התכונות הטובות שבזכותן היא נצחה מבחני דרכים השוואתיים. אפילו שהייתה האפרורית מהחבורה היא הציעה יותר חלל פנים ויותר שימושיות וחסכון בדלק ביחס לתחרות. עתה היא עולה קומה ומשתפרת הן באיכות הכללית, רמת האיבזור הבסיסית וגם בדינאמיות שמביא מנוע טורבו מודרני. המחירים טיפסו מעט למעלה. הגרסה הידנית עולה 110 אלפי שקלים בעוד שהגרסה האוטומטית תעלה 125 אלפים. וזה שומר עדיין על אחד מעקרונות היסוד של סוזוקי של לתת תמורה הוגנת לכסף. וכולנו יודעים כמה חשוב לשמור על עקרונות.

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר טורבו. הבשורה העיקרית היא טיפוס מורגש באיכות הכוללת, אופי נמרץ יותר מבלי לשלם יותר במונחי צריכת דלק או מחיר. הצעת המכר טובה בהתחשב בתוספת האיבזור. צילום: סוזוקי

One comment

  1. מאיר המהיר

    באם היו לה מערכות בטיחות מתקדמות , וקצת היו משקיעים יותר בעיצוב פנים ובחומרים , היא היתה משאירה את המתחרות הרחק מאחור.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6