יום שבת , 22 יולי 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים טויוטה C-HR
מבחן דרכים טויוטה C-HR
מבחן דרכים טויוטה CHR היברידי. מעוצבת ויוקרתית למראה, מערכת הנעה חסכונית מאד ואיבזור בטיחות ונוחות רב. ההצלחה מובטחת. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים טויוטה C-HR

  • פלטפורמה גלובאלית TNGA
  • יצור בטורקיה
  • היברידי בנזין 122 כ"ס
  • צריכת דלק ממוצעת מבחן 18 ק"מ/ל'
  • מחיר רכב מבחן 150 אלפי שקלים

רוני נאק

אוקיי. בתוך שלל תארי "אוטומוביל השנה", "רכב השנה", "מכונית השנה" או סתם "בא לנו לפרגן לך השנה" – אחרי בחינה אמפירית של שלושה ימים, בקרב אלפי זוגות עיניים של ישראלים תמימים אשר מבטם נתקל במקרה בטויוטה C-HR ובחינה עמוקה וחוצת מגזרים (נסעתי לנצרת…) ומגדרים (הקפצתי את כרמית והבנות) – טויוטה C-HR מקבלת את תואר "מסובבת הראשים של השנה". ואם תהיה איזו עליה במכירות של וולטרן בעקבות זאת – ליוניון מוטורס – היבואנית מגיעה עמלה. מאז אותה נסיעת מבחן על טויוטה אחרת – היילקס – לא הסתובבו כל כך הרבה ראשים. אלא שאז עם טויוטה היילקס היו אלו ראשים של גברים מסוקסים בבגדי עבודה כשברקע ציוד מכאני כבד. הפעם, המבט עובר למתניים הרחבים של המכנה המשותף הרחב ביותר. ואלו, שופעים ונדיבים מוכנים לאמץ את טויוטה C-HR לתוכם ולהאכיל אותה שניצלים המון.

טויוטה CHR היברידי. 150 אלפי שקלים לגרסה המאובזרת ביותר. חיה אורבנית מעוצבת וחסכונית בדלק ובעיקר עם מראה מושך הפונה לרבים. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. 150 אלפי שקלים לגרסה המאובזרת ביותר. חיה אורבנית מעוצבת וחסכונית בדלק ובעיקר עם מראה מושך הפונה לרבים. צילום: טויוטה

טויוטה C-HR

בואו נמקם את הרכב הזה בקוסמוס לרגע. לפי טויוטה מדובר בסגמנט סאב-קומפקט או בשפת עולם הרכב B+. מי שלא שולט בז'רגון הזה, ישמח לדעת כי C-HR נמצא מעל לטויוטה יאריס – סופרמיני קבוצה B – ומתחת לקורולה – משפחתית קבוצה C. זה סוגר לנו את עניין הגודל.

טויוטה לא מגדירה את הרכב הזה כ"רכב פנאי" או "ג'יפון" במובנים שאנו מכירים אלא "קופה מוגבהת" – הגדרה שממקמת אותה הרחק משבילי העפר ויותר לכיוון של ספורטיביות למראה. וזה סוגר לנו את עניין השטח.

ההשראה של העיצוב מגיעה מאופן החיתוך הזוויתי של יהלומים. ואת זה טויוטה מתקשרת היטב. יש דרכים רבות לחתוך יהלום – את זה יודע כל סוחר נשק – אבל יש רק צורה אחת אותה מכירים כולם (וגם זה סיפור מעניין בפני עצמו אבל נשמור אותו לפעם אחרת). התוצאה היא מרכב מזוות ודרמטי למראה – משהו שהיינו מסוגלים לקבל בקלות כרכב תצוגה נועז מדי מכדי לרדת אי פעם לכביש. ולקבל דבר כזה דווקא מטויוטה הסופר-שמרנית זה מפתיע וראוי לציון לשבח (אמר הזבוב…).

טויוטה CHR היברידי. תא נהג עמוק, חובק ומאובזר מאד. יש משטחים מסוגים רבים ומולטימדיה קונקטד מקומית. שטחים מתים שופעים גם כן. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. תא נהג עמוק, חובק ומאובזר מאד. יש משטחים מסוגים רבים ומולטימדיה קונקטד מקומית. שטחים מתים שופעים גם כן. צילום: טויוטה

טויוטה C-HR היא מכונית קטנה. בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ (שזה 6.0 ס"מ קצר יותר מהדבר הכי קרוב אליה; קיה נירו). האורך הכללי הוא רק 436 ס"מ והגובה שפוף למדי עם 156 ס"מ. מרווח הגחון הוא רק 14.8 ס"מ. ולמרות המידות הקטנות – שומרת הטויוטה על פרופורציות נאות ונועזות למדי. רכב ההדגמה צויד בחישוקי 18 אינטש, גג שחור ושמשות פרטיות שחורות אשר יחד עם העיצוב הדרמטי יצרו מראה שעובר כיקר יותר ונתפש כיוקרתי ו"אפ סקייל" משל טויוטה קורולה מהשורה.

טויוטה CHR היברידי. מושבים אחוריים עמוקים מאד וחלונות קטנים מגבילים את הראות החוצה לילדים. חלל סביר ולא יותר מזה. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. מושבים אחוריים עמוקים מאד וחלונות קטנים מגבילים את הראות החוצה לילדים. חלל סביר ולא יותר מזה. צילום: טויוטה

לעיצוב יש מחיר המתבטא בתא מטען זעיר בנפח של 297 ל' (ניסאן ג'וק זה 354 ל') אשר חייב הסרת המדף הפנימי וקיפול מושבים כדי להעמיס כל מטען בעל משמעות. וגם המושבים האחוריים ויושביהם משלמים מחיר בדמות ישיבה עמוקה מאד על מושבים לא מאד נוחים וחרכי ירי במקום שמשות אחוריות אשר מאפשרים לילדים שמאחור לראות רק את צמרות העצים ועמודי חשמל. לא לסובלים מבחילות.

חסוך אלפי שקלים בקניית מכונית חדשה – אפילו טויוטה!

טויוטה  C-HR הנעה

מערכת ההנעה של טויוטה C-HR זהה לזו של טויוטה פריוס. היא משלבת מנוע בנזין 1.8ל' יחד עם מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 122 כ"ס. המנוע החשמלי מספק 16.6 קג"מ מסל"ד 0 ואילו מנוע הבנזין יפיק 14.5 קג"מ ב-3600 סל"ד. העברת הכוח נעשית לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים רציפה – נטולת מצבי נהיגה מיוחדים למעט B המחזקת את בלימת המנוע וטעינה.

טויוטה CHR היברידי. נראית נהדר בעיר או בכביש הפתוח. נוחות נסיעה לא מבריקה וקולות מערכת ההנעה נוכחים. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. נראית נהדר בעיר או בכביש הפתוח. נוחות נסיעה לא מבריקה וקולות מערכת ההנעה נוכחים. צילום: טויוטה

יתר המערכות המכאניות הן תקניות למדי ובעיקר לא מאד מעניינות. יש היגוי חשמלי (חניה אוטומטית יש בטויוטה C-HR מיבוא מקביל בלבד), מתלי מקפרסון ועצמות עצה כפולות, ארבעה מעצורי דיסק המציצים דרך חישוקי סגסוגת 18 אינטש נאים מאד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות ותאוצת הביניים בין 80 ל-120 נמדדה על כ-10 שניות נוספות.

בתחום הבטיחות טויוטה C-HR מצוידת במערך TSS של טויוטה המכיל בקרת שיוט אקטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, 6 כריות אוויר, בקרת משיכה ויציבות, זיהוי תמרורים ועוד. מרשים למדי – ובכל זאת בולטת העדר ניטור השטחים המתים (א. ילדים מתים מזה. ב. למכונית המון שטחים מתים בעיקר מאחור ולצדדים).

 

טויוטה C-HR  נהיגה

מאחרי ההגה אתם פוגשים מכונית דחוסה ואינטימית באופן שבוא היא פוגשת את הנהג. הכל קרוב, נגיש ואפילו מוגש לך ישירות לפנים. עיצוב הפנים נהדר לטעמי – עם מגוון רחב של חומרים מסוגים, טקסטורות וצבעים שונים אשר משקפים היטב את האופי שטויוטה ניסתה לתת למכונית. הישיבה היא מאד "בתוך" ועמוק בפנים כאשר מושבי ספורט חובקים מאחור – אלו התגלו כצרים אפילו לשלדה הסטנדרטית שלי. כמו היושבים מאחור גם לנהג אין הרבה פינוק בתחום שדה הראיה – בעיקר מאחור ולשלושת/רבעי אחור. לא הצלחתי להרגיש בנוח לגבי מיקומו המדויק של החרטום וזה הפריע לי להתמקם במרחב בעיקר בעיר – היכן שהמכונית הזו תבלה את עיקר חייה.

טויוטה CHR היברידי. תא המטען מציע 297 ליטרים של מקום לשקיות רב-פעמיות מהסופר. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. תא המטען מציע 297 ליטרים של מקום לשקיות רב-פעמיות מהסופר. צילום: טויוטה

אני מכיר את מערכת ההנעה הזו מטויוטה פריוס – לא ממש רקטת רמזורים – והפריוס קלה יותר ב-45 ק"ג. ל-C-HR יחס העברה סופי קצר יותר (3.218 מול 2.834) ובכל זאת היא איטית יותר מהפריוס ל-100 קמ"ש ובתאוצות הביניים.

טויוטה CHR היברידי. סילוק המדף הפנימי וקיפול המושבים מאפשר דחיסה בקושי של שני אופני הרים וציוד רכיבה לתא - בחזית נהיה ממש צפוף. צילום: רוני נאק

טויוטה CHR היברידי. סילוק המדף הפנימי וקיפול המושבים מאפשר דחיסה בקושי של שני אופני הרים וציוד רכיבה לתא – בחזית נהיה ממש צפוף. צילום: רוני נאק

NVH הוא תחום המעסיק כל העת את יצרני המכוניות. בידוד של רעשים, וויברציות ורעידות מאתגר את מיטב המהנדסים בעולם. וכאן האמת תיאמר הם לא הבריקו. נוחות הנסיעה היא על הצד המוצק והנוקשה – בכ"ז חישוקי 18 – והמכונית מתקשה לבודד את שיבושי הכביש מהיושבים בתוכה. בעיר או מחוצה לה. רעשי רוח נשמעים היטב דווקא במהירות השיוט הנעימה של טויוטה C-HR סביב 130 קמ"ש (ויש "עין" על הספידומטר לציין זאת). מערכת ההנעה מספקת גם היא לא מעט וואקליות החל מרעש מנוע רם בסל"ד גבוה – דבר זמני שניתן לסלוח לו ולספור את זה כחיווי קולי של סל"ד – אבל בנוסף אליו מצטרפים כל מני צרצורים ותיקתוקים של ממסרים, מנועים, סרוואים מאווררים ומה לא של המערכת ההיברידית שכמו אותה פולניה טורחת לספר לך כמה היא מתאמצת וכמה היא עושה מוותרת על עצמה בשבילך.

טויוטה CHR היברידי. היא נראית נהדר מאחור- בתוך ג'ונגל עירוני משחרת לטרוף את לב האזרחים התמים ספוני משפחתיות אפרוריות. צילום: טויוטה

טויוטה CHR היברידי. היא נראית נהדר מאחור- בתוך ג'ונגל עירוני משחרת לטרוף את לב האזרחים התמים ספוני משפחתיות אפרוריות. צילום: טויוטה

טויוטה C-HR סיכום

אם צריך הוכחה חיה לך שעיצוב מוכר – מגיעה טויוטה C-HR ושוב מוכיחה זאת. היא מגיעה מהבית הנכון, עם המראה הנכון לסגמנט הכי חם ואופנתי ועם חבילת בטיחות, איבזור (מערכת קונקטד מקומית מצויינת) ראויות מאד. היא מציעה עלויות אחזקה נמוכות בזכות מערכת הנעה מוכרת ומוכחת שמציגה נתוני צריכת דלק טובים מאד בעולם האמיתי וזה משהו שבעליה העתידיים ילמדו להעריך בכל תידלוק. המגרעות האוטומוטיביות של המכונית פחות חשובות במקרה הזה – אין אף "פאול" מהותי – ועמישראל ימשיך לנהור ולהזמין את המכונית הזו באלפים. אם הביקוש ימשיך, ואם האספקה תתמיד בדלילותה, אנו עשויים לחזות במקרה לנדקרוזר כשטויוטה C-HR יצאו לשוק היד השנייה עם עסקאות העולות באחוזים רבים על מחיר המחירון.

• להורדת המפרט המלא של טויוטה CHR

המתחרה הקרוב ביותר אליו הוא קיה נירו. רכב פנאי המציע הרבה ממה שיש לטויוטה להציע והוא עושה זאת עם תג מחיר נמוך משמעותית ועם חלל פנים הרבה יותר מרווח. מה שיש לטויוטה C-HR זה סקס אפיל שגורם לרבים ורבות לשלוף את כרטיס האשראי הסחוט והשחוק לגיהוץ נוסף לקראת האושר של חדשה מהניילון.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6