יום חמישי , 23 נובמבר 2017
דף הבית » חדשות » מנוע בעירה פנימית חדש מעביר גלי הלם בתעשיית הרכב
מנוע בעירה פנימית חדש מעביר גלי הלם בתעשיית הרכב

מנוע בעירה פנימית חדש מעביר גלי הלם בתעשיית הרכב

למרות הדרישה הגוברת לכלי רכב הברידיים בקרב לקוחות מודעים לסביבה, ואחרים המודעים למחירי הדלק המאמירים, כלי רכב היברידיים עדיין מחוברים בטבורם למשאבת הדלק באמצעות המצאה בת מאה ושלושים שנים – מנוע הבוכנה.
לפני כחודש הצליחו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן לבנות אב טיפוס עובד של מנוע שלא זקוק לגל ארכובה, שסתומים, בוכנות, יחס דחיסה, מערכת קירור ואפילו שימון. המנוע מכונה "טורבינת גל-דיסק" ומסוגל – לפי אותם חוקרים – לשפר מאד את היעילות ואת נצילות האנרגיה בכלי רכב היברידיים. הטענה היא לירידה של עד 90 אחוזים בפליטת המזהמים בהשוואה למנוע בוכנה רגיל.
לב המנוע עשוי מטורבינה – רוטור – שעל פני הדיסקה תעלות דמויות גל אשר לוכדות את תערובת הדלק/אוויר הנחוצה תוך-כדי-סיבוב. מעברי יניקה אלו נאטמים, ככל שהדיסקה סובבת, יוצרים לחץ בתאים הפנימיים אשר גורמים לגל הדף אשר מצית את תערובת הדלק/אוויר הדחוסה ודוחף את הדיסקה לסיבוב מהיר יותר.
חתך של מנוע הדדף סיבובי. ניצולת של עד פי 3.5 ממנוע בוכנה רגיל איור: MSU

המנוע הזה מנצל 60 אחוזים מהדלק שהוא שורף ליצירת התנועה הסיבובית, זאת, לעומת מנוע ארבע-פעימות סטנדרטי של מכונית מנצל רק 15 אחוזים. לפיכך המנוע הסיבובי יעיל יותר פי 3.5 ממנוע בוכנה רגיל.
החוקרים מעריכים שיחידת הנעה מבוססת מנוע סיבובי עשויה לחסוך מאות ק"ג גם בשל הסיבה שהמנוע אינו זקוק לתיבת הילוכים ומתאים במיוחד ליישומים בכלי רכב היברידיים.
אב הטיפוס שהוצג בפני נציגי הסוכנות למחקרים מתקדמים במשרד האנרגיה האמריקאי, הפיק 25 קילו-וואט (כ-36 כ"ס) ופעל באופן מבוקר וצפוי. הסוכנות הממשלתית כבר השקיעה 2.5 מיליון דולר בפיתוח המנוע ותוצאות הניסוי החיוביות מבטיחות שכיוון המחקר המרתק הזה ימשיך לקבל מימון לאור אינסוף היישומים האפשריים.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6