יום שלישי , 22 אוגוסט 2017
דף הבית » חדשות » Xkuty – קטנוע חשמלי. פשוט. מבריק
Xkuty – קטנוע חשמלי. פשוט. מבריק

Xkuty – קטנוע חשמלי. פשוט. מבריק

פשוט פשוט. זו התפישה שעומדת מאחורי הדו גלגלי החשמלי שנקרא Xkuty, ולא נתפלא אם למי בקהל תקפוץ המילה "וספה" לראש. מה זה בדיוק, Xkuty? אופניים זה לא, כי אין לו פדאלים. אופנוע זה גם לא, אלא משהו הרבה יותר קרוב לקטנוע קליל. אבל מתחת לפני השטח, במקום מנוע שתי פעימות, "מכונת גילוח", מותקן מנוע גלגל חשמלי קטן ויעיל ובמקום שבדרך כלל מותקן מנוע – הותקנו סוללות ליתיום יון קטנות ומספקות.

מתעניין בקטנוע חשמלי?

קטנוע חשמלי תוצרת ישראל!

Xkuty. קטנוע חשמלי מינימאליסטי ומתקדם טכנולוגית. פתרון לתחבורה עירונית זולה ונטולת פליטה. צילום: Xkuty

התוצאה היא כלי רכב קליל במונחים ממונעים, כ-45 קילוגרם, שמסוגל לנסוע במהירות של 45 קמ"ש ולספק טווח של כ-50 קילומטר, מטעינה שנמשכת שעתיים סבירות ביותר. כדי להשיג פשטות מכאנית ככל האפשר, ה-Xkuty נעדר שרשרת מכל סוג שהוא, ועל כן אין כמעט צורך לשמן ולטפל בו. המנוע החשמלי אמור לנפק חיים ארוכים בלי תקלה והסוללות הן הדבר היחיד שידרוש החלפה, לפי היקף השימוש.

המילה "פשטות" מומחשת גם בממשק ההפעלה המינימליסטי: כפתור הפעלה, ידית נמתחת (כמו באופנוע) ובלמים. זהו. כדי להשלים את ההמחשה מבהירים ב-Xkuty שאין לדו גלגלי החשמלי הוראות הפעלה. בשביל מה באמת?

הפשטות ההנדסית והנתונים מאפשרים ייצור במחיר נמוך, יחסית, ועל כן על התווית של ה-Xkuty אמור להופיע בערך המספר 2,300 באירו (כ-11,000 שקלים). בל נשכח כי מדובר בכלי שעלות הנסיעה שלו זולה במיוחד – משהו כמו 2 אגורות לקילומטר במונחים של צריכת חשמל, ועוד 10-15 אגורות לקילומטר – עלות ההחלפה של הסוללה.

Xkuty. או משחק מילים של "חמודי" - בין אופניים חשמליים לבין קטנוע קטן, יספק קטנוע חשמלי טווח ומהירות ליוממות בעיר. צילום: Xkuty

Xkuty נמצא בשלבים מתקדמים בדרך לייצור בספרד. אנחנו מחזיקים לו אצבעות.

2 comments

  1. אני אני בת 14 אני יכול לנסוע על קטנוע חשמלי 30 קמש

    • הי מיכל,
      את יכולה לרכב על אופניים עם מנוע עזר חשמלי. קטנוע חשמלי מצריך רשיון נהיגה, ביטוח וטסט כמו כל כלי רכב.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6