כתב: ניר בן זקן
גרסת טנדר לרכב השטח המפואר והיוקרתי ביותר בעולם, הריינג' רובר נראה כשעטנז הזוי עוד יותר מהטנדר של מרצדס שנחשף לאחרונה. בשונה מבעל הארגז עם סמל הכוכב בחזית, כאן מדובר בהסבה שביצעה סדנת סטארטק (Startech) הגרמנית המתמחה בשדרוג דגמי לנד רובר ויגואר ושתיחשף בתערוכת שנחאי שתפתח את שעריה בשבוע הבא.
לדברי הסדנה נדרשו כ-100 חלקים שונים מאלומיניום, קרבות ופלדה על מנת לבצע את הסבת החלק האחורי לארגז המציע אורך סמלי של 110 ס"מ. עוד כ-60 ס"מ נוספים כשהדלת האחורי פתוחה (חשמלית כמובן) אבל גם כך הוא יתקשה להכיל טרקטורון או אופנוע שטח. מה שכן תצורה זאת מאפשרת לרשום את הריינג' כרכב מסחרי בחלק מהמדינות מה שהופך את היבוא שלו זול הרבה יותר מזה של הדגם הרגיל.
• מה לוקח? ריינג' רובר ספורט או פורשה קאיין?
• מה לוקח? דאצ'יה דאסטר או סובארו XV?
בשונה מגרסת המקור הריינג' של סטארטק בעל מראה בולט ומוחצן בזכות פגוש קדמי עם פתחי אוויר גדולים ותאורת לד, סבכה קדמית בתצורת פסים, גימורי קרבון על מכסה המנוע, "בזימים" שבצידי המרכב וסביב מסגרת הארגז, חישוקי 23" מושחרים ופגוש אחורי עם מסיט אוויר ורביעיית מפלטים. תא הנוסעים מקבל ריפודי ודיפוני עור ייחודיים עם תפרים אדומים ואת הספסל האחורי מחליפים צמד כורסאות נפרדות.
למרות שתג המחיר לא פורסם מדובר ככל הנראה בטנדר היקר והמהיר ביותר, כשהוא מצוייד ביחידת ההנעה החזקה בהיצע; V8 בנפח 5.0 ליטר עם סופרצ'ארגר (510 כ"ס ו-62 קג"מ…הללויה!). הרבה יותר אקסקלוסיבי מ"סתם" עוד ריינג' רובר.