כתב: ניר בן זקן
למרות שלא היה באור הזרקורים אותם גנבו הקרוסאוברים הנוצצים שהוצגו בתערוכת ג'נבה, הדאסטר באולם של דאצ'יה עשוי להיות אחד הדגמים המעניינים ביותר עבור חובבי השטח הישראלים. הסיבה לכך היא שהיצרן הרומני חשף בתערוכה גרסת הנעה כפולה למנוע TCe טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר (המוכר מדגמי רנו), שהוצע עד כה רק עם הנעה קדמית. בשל אפליית המיסוי הירוק של לוגמי הסולר (הדאסטר בנזין נמצא בקבוצת הזיהום 8 לעומת 15 לדיזל) היא עשויה להיות מתומחר בצורה אטרקטיבית מהדיזל, היחידה המשווקת כיום עם הנעה כפולה.
• מה לוקח? דאצ'יה דאסטר או סובארו XV?
• אל השביל הסודי בין אולגה למכמורת
יחידת הכוח מפיקה 125 כ"ס ב-5,250 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-2,000 סל"ד ומשודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית עם ראשון קצר (4.45) המהווה מעין תחליף להילוך כוח. הנעה כפולה בעלת שלושה מצבים (הנעה קדמית, אוטומטי ודיפרנציאל מרכזי נעול) ובתוספת מערכת Stop&Start מקנים צריכת הדלק רשמית של 15.6 קילומטר לליטר, רק 200 מטרים פחות לכל ליטר בנזין מגרסת ההנעה הקדמית.
שיווק גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע הבנזין צפוי להתחיל באירופה בקיץ הקרוב בתוספת של כ-8,800 שקלים למחיר גרסת הנעה הקדמית. לישראל היא ככל הנראה תגיע לקראת סוף השנה ואם תתומחר בצורה זהה, כרי פחות מ-100 אלף שקל לגרסת הבסיס, היא תדיח את סוזוקי ג'ימני מהתואר ה-4X4 הזול בישראל.