יום שלישי , 23 אפריל 2024
מנוע קאמינס מעודכן עם 124 קג"מ וכשר גרירה של מעל 14 טונות. צילום: דודג'
מנוע קאמינס מעודכן עם 124 קג"מ וכשר גרירה של מעל 14 טונות. צילום: דודג'

דודג ראם הבריון החדש

ניר בן זקן

"מירוץ החימוש" בין הטנדרים הגדולים מאמריקה מסרב לגווע. בשונה מסגמנטים אחרים בהם המרדף הוא אחרי נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים הנמוכים ביותר, או הספק גבוהה ושבירת זמני תאוצה ל-100 קמ"ש בטנדרים מארה"ב התחרות היא על המומנט הגבוהה ביותר ויכולת גרירת המשקל הגבוהה ביותר.
מנוע הטורבו דיזל של קאמינס בתצורת 6 צילינדרים ייחודית המצוי בדגמי 2500HD ו-3500HD של הראם היה נחות ממנועי ה-V8 של המתחרים לבית שברולט ופורד. כעת עם 124.3 קג"מ (14.3 קג"מ יותר מבעבר) הוא מתהדר במומנט גבוהה מ-105.3 קג"מ בסילברדו ו-119 קג"מ של מחזיק התואר הקודם, ה-F350. מניין הסוסים לעומת זאת עלה רק ב-15 ל-385 כ"ס, פחות מ-397 כ"ס שמפיק מנוע ה-DURAMAX בסילברדו ו-440 שמפיק מנוע ה-POWER STROKE ב-F350.

מהמשלוח הבא, דודג' ראם יהיה הטנדר החזק בקטגוריית הענקים. צילום: דודג'
מהמשלוח הבא, דודג' ראם יהיה הטנדר החזק בקטגוריית הענקים. צילום: דודג'

אבל ההספק בקרב בעלי הארגז אינו משחק תפקיד מרכזי, כי דווקא המומנט הגבוה הוא שמאפשר יכולת גרירה של 14,156 ק"ג במקרה של הראם המעודכן, נתון מרשים לכשעצמו ובמיוחד בהתחשב בפער של 2 טון יותר מיכולת הגרירה של ה-F350 ו-3.5 טון יותר מהסילברדו.

[pro_ad_display_adzone id="63"] רק לאחרונה נשמרה הטבת המס על הטנדרים הגדולים אחרי בדיקה של רשות המיסים לבטל אותה. אילו רשות המיסים הייתה מחליטה שכן למסות את הטנדרים הגדולים (נפח מכירות שנתי של כמה מאות יחידות בלבד) זה היה כנראה סותם את הגולל על קבוצת הרכב הזו אשר בעצמה "נולדה" משינוי תקנות המס ב-2005.

דודג' ראם 2016. שיפור נוכח גם בתא הנוסעים לגבות מנוע עם 124 קג"מ. צילום: דודג'
דודג' ראם 2016. שיפור נוכח גם בתא הנוסעים לגבות מנוע עם 124 קג"מ. צילום: דודג'

לעסקה הטובה ביותר לרכב חדש!

מי לוקח? שברולט סילברדו, פורד F350 או דודג' ראם?

הראם המחודש יגיעה ארצה במהלך שנה הבאה ויתכן שגם בגרסת 2500 שאמורה להיות בעלת נוחות נסיעה טובה בהרבה משל גרסת ה-3500 שנמכרת כעת. לצערנו תקנות הגרירה של משרד התחבורה לא יאפשרו לממש אפילו רבע מהיכולת שכן כל הטנדרים הגדולים מוגבלים לגרירת 3.5 טון.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

One comment

  1. אם הידיעה מעכשיו – פישלתם; התמונות הן לא רק שאינן של הראם החדש, הן של דגמי 2014… חוצמזה, המידע הופץ כבר בתחילת יוני. לא מצאתי תאריך, כך שאם מדובר בידיעה ישנה – חוזר בי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − 2 =