יום שישי , 29 מרץ 2024

היעד: 1000 לקסוס עד 2015

לקסוס השיקה בישראל את מכונית קבוצה D החדשה שלה – IS300h והיא משלימה בכך ליין היברידי מלא של כל הדגמים שבהיצע.

לקסוס IS300h. כבר משווקת בישראל עם מחיר המתחיל מ-250 אלפי שקלים. צילום: לקסוס
לקסוס IS300h. כבר משווקת בישראל עם מחיר המתחיל מ-250 אלפי שקלים. צילום: לקסוס

הדרך ל-1000 יחידות בשנה הבאה עוברת אבל לא רק דרך הסדאנים של לקסוס, ומרכיב חשוב של תמהיל המוצרים שלה הם ג'יפונים או רכבי פנאי. הדגם הנוכחי, והחשוב ביותר, הוא ה-RX אשר משווק אצלנו מזה זמן והפך ברבות השנים והטרנדים לנמכר ביותר בסגמנט שלו. זאת, מול מתחרים חזקים כמו ב.מ.וו X5, מרצדס ML, פולקסווגן טוארג ודומיהם. ה-RX לבדו מכר כ-150 יחידות כשהוא תופס 22% מסך הסגמנט (32% מכלל מכירות לקסוס) אשר התכווץ מעט מ-821 יחי' בחודשים ינואר עד ספטמבר 2012 ל-650 יח' באותה תקופה השנה.

LexusCrossoverConcept - LT NX. מבשר את המראה המותגי הבא כמו גם את הדגם אשר עשוי בקלות להפוך לרב-מכר עולמי ואצלנו. צילום: לקסוס
LexusCrossoverConcept – LT NX. מבשר את המראה המותגי הבא כמו גם את הדגם אשר עשוי בקלות להפוך לרב-מכר עולמי ואצלנו. צילום: לקסוס

בנוסף ל-RX צפוי להצטרף להיצע הג'יפונים בסוף 2014 דגם קומפקטי יותר אשר רמזים לו – ולמראה המותגי המעודכן ראינו בתערוכת פרנקפורט האחרונה ונקרא LT-NX. דגם זה עתיד להיכנס בקומת הגודל והמחיר מתחת ל-RX הנוכחי היישר ללב הסגמנט הלוהט של רכבי פנאי פרימיום קומפקטיים שם הוא עתיד להתמודד עם שחקים חזקים מהשילוש הגרמני וכן עם הפורשה מקאן הצפויה לנחות אצלנו באותו הזמן.

לצד היצע הדגמים המורחב תפתח לקסוס אולם תצוגה שלישי – בירושלים ותפצח גם בקמפיינים שיווקיים אגרסיביים כדי להגיע ליעדים שהציבה לעצמה.

ה-iS החדשה מייצגת את הדור השלישי של הדגם והיא אינה מבוססת על דגמי העבר. מדובר בשלדה, מרכב וחלל פנים רעננים. בסיס גלגלים ארוך יותר ב-7.0 ס"מ ומפשק סרנים רחב יותר מאפשר ליצור מכונית שהיא גדולה יותר מן החוץ וגם מבפנים. בתחום ההנעה תמצאו מנוע בנזין בנפח 2.5ל' המפיק 181 כ"ס ומנוע חשמלי עם 143 כ"ס. ההספק הכולל עומד על 223 כ"ס והכוח יורד לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רציפה. נתון צריכת הדלק עומד על 22.5 ק"מ/ל' ופליטת המזהמים על 93 גר'/ק"מ בלבד.

מפרט האיבזור רב למדי כבר מגרסאת הבסיס והפריט החשוב שברשימה היא מולטימדיה עם יכולת להציג את המסך של סמארטפון גאלקסי S3 (בינתיים רק דגם זה). עוד חשוב לציין כי ה-IS  החדשה כבר נבחנה ב-NCAP והשיגה ציון מירבי של חמישה כוכבים ואת הציון הטוב בקבוצה בהגנה על הולכי רגל.

בהיצע שלושה דגמים, לכולם מערכת הנעה זהה, טווח המחירים מדלג בקפיצות של 20K מ-250 אלפי שקלים לגרסת הבסיס ועד 290 אלפים לגרסה הבכירה.

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + seven =