יום שישי , 19 אפריל 2024

השקת CFMOTO: התמורה הסינית

הטרקטורונים הקלאסיים שהובילו בעבר את שוק רכבי הפנאי הקלים, נדחקו לאחרונה על ידי דגמי ה-SBS (Side by Side) האטרקטיביים ביותר. פלישת ה-SBS לישראל החלה לפני כחמש שנים, עת הוצג פולאריס 800RZR באירוע סחוף גשם ברשפון. ה-RZR 800 השתלט על הזירה ללא עוררין, עד שהצטרף אליו קומאנדר של CAN-AM. היום מוצעים RZR וקומאנדר בנפחי מנוע 800, 900 ו-1000 סמ"ק; אלו רכבי Fun מדהימים, חוויה מכוננת עבור מי שעולם השטח שלו הורכב עד היום מג'יפים מגושמים, איטיים ויקרים. הבעיה היא שה-RZR והקומאנדר יקרים עד כאב; ללא מבצעים נקודתיים תשאיר בחנות כ-100,000 שקלים (עד 130 או אף יותר!), סכום גדול מאוד עבור רכב שטח דו מושבי, המיועד בעיקר לטיולי סוף שבוע.

CFMOTO מפעל סיני "קטן" המייצר 600,000 כלים בשנה - עכשיו בישראל המחיר החל מ-69 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג
CFMOTO מפעל סיני "קטן" המייצר 600,000 כלים בשנה – עכשיו בישראל המחיר החל מ-69 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

ההסתערות על תג המחיר

חברת עופר אבניר מכירה היטב את הבעיה; מזה עשרות שנים היא משווקת טרקטורונים, ומייבאת גם את הקומאנדר העוצמתי והיקר. במקום להתכתש עם המתחרים על הורדות מחירים של אחוזים בודדים נקטו ב'אבניר' באסטרטגיה רדיקאלית יותר והביאו לישראל מותג טרקטורונים סיני, המציע תמורה מצוינת לארנקו המצטמק של לקוח 2014. טרקטורוני CFMOTO הגיעו לישראל כבר לפני למעלה משנה, וצברו מוניטין לגמרי לא רע; אנו מכירים אישית מושבניק המתנהל כבר למעלה משנה עם טרקטורון CFMOTO, שמח וטוב לב.

כמי שרגילים לייבא מותגים יוקרתיים (סוזוקי, קאן-אם, פיאג'יו) נדרשו אנשי אבניר למידה של צניעות, בבואם להציג את CFMOTO. הם אינם מנסים למצב את המוצרים הסיניים בפסגת פירמידת הביצועים, אבל אומרים – אם אתה לא צריך 'פרארי', בוא נמכור לך 'מזדה'. קצת פחות כוח, פחות ניצוצות יוקרה, אבל 'הכל כלול' בתג המחיר האטרקטיבי מאוד; מתלים ומנוע שיספקו כל טייל, אבזור מנצח, ועיצוב שאינו נופל מזה של המתחרים היוקרתיים. קונצרן CFMOTO מ- Hangzhou מייצר 600,000 כלי רכב בשנה, הנמכרים בסין ובשווקי העולם.

CFMOTO השקה ישראלית. זוכרים את זה? קוראים לזה טרקטורון, בשלוש הברות: טרק-טו-רון.  צילום: רונן טופלברג
CFMOTO השקה ישראלית. זוכרים את זה? קוראים לזה טרקטורון, בשלוש הברות: טרק-טו-רון. צילום: רונן טופלברג

מעל הכידון

את נסיעות המבחן התחלתי דווקא מאחורי הכידון של טרקטורון טרה-לנדר 650 שבניגוד למצופה, חמוש במנוע 594 סמ"ק. זהו טרקטורון בסיסי לשני נוסעים (בתנוחת 'כפיות' אחד אחרי השני), עם מנוע 38 כ"ס. לאחר שנים ארוכות בהן לא רכבתי על טרקטורון, לקח לי זמן להתרגל לתנוחת הישיבה ולגובה המושב. כמו שאר מוצרי CFMOTO, ה-625 מאובזר היטב וכולל חישוקי אלומיניום, מיגוני ידיים וגחון, ואפילו כננת 3000 ליברות. כמה עולה? 53,950 שקל. במונחים של חלופות יפניות זה נחשב זול, אבל רק 5,000 שקלים גבוה יותר נמצא ה-SBS הראשון של CFMOTO. פיתוי של ממש!

טרה-לנדר 800 קצת הלחיץ אותי במטרים הראשונים – גבוה, כבד, מנועו מהיר חימה… לאחר פז"מ התאקלמות התחלתי להתרגל למפלץ הכתום, ואפילו נזכרתי מה אהבתי בטרקטורון הראשון שלי (פולאריס 250 פרה-היסטורי, 2X4). בזמנים שכולנו דלוקים על SBS, שכחנו עד כמה קרוב אתה מרגיש אל הטבע, עם טרקטורון החשוף לאלמנטים כמו אופנוע שטח. תנוחת הישיבה הקרבית, היכולת (והצורך) להיות מעורב פיזית בפעולת הרכיבה, אלו דברים אותם איבדנו במושבי ה-SBS. ובנוסף, מנוע ה-800 שתי-בוכנות מעניק טונות של כוח, 62 כ"ס ומומנט בשרני, מתלים קדמיים מצוינים. במחיר 68,950 הוא כבר לא 'זול', אבל איזה מנוע!… גם כאן האבזור מלא ועשיר, כולל כננת.

טרקטורון הכניסה שלCFMOTO  הוא 500-CF, דגם זוגי בסיסי, המיועד בעיקר לחברות השכרה לטיולי שטח. המחיר 46,950, לא רכבנו.

CFMOTO השקה ישראלית. כשפולריס RZR עולה יותר מ-100 אלף שקלים - מגיע הכלי הזה בקצת יותר ממחצית העלות. צילום: רונן טופלברג
CFMOTO השקה ישראלית. כשפולריס RZR עולה יותר מ-100 אלף שקלים – מגיע הכלי הזה בקצת יותר ממחצית העלות. צילום: רונן טופלברג

מאחורי ההגה

אני יכול לשקוע בנוסטלגיה על ה-250 הקדמוני שלי, אבל לא יעזור כלום – גם אני נפלתי שבי בקסמי ה-SBS, ואת הסוכרייה של היום שמרתי לנסיעה האחרונה. הטרה-קרוס דומה באופן חשוד לפולאריס רייזר, אני משער שהדמיון לא מקרי! זה מה שהסיניים יודעים לעשות טוב אבל בשנים האחרונות הם כבר לא מסתפקים בהעתקת העיצוב, הם מייצרים כלים ברמה טובה מאוד, ברת-השוואה למוצרי המקור. מחיר הכניסה שלTerracross 625  הוא 58,950 שקל והוא נראה ונוסע מצוין, האבזור ברמה גבוהה מאוד. מחיר זה נמוך בעשרות אחוזים מהאופציות הצפון-אמריקניות, אטרקטיבי מאוד למי שמוכן להסתפק במותג פחות נחשב, ובפחות כוחות סוס. גרסת EX המשופרת עולה 68,950 שקל ומצוידת בגג פלסטיק קשיח, כננת 3000 ליברות, משולשי מתלה מורחבים ומשופרים, מיגונים וכיו"ב (זו הגרסה המצולמת כאן).

תנוחת הישיבה מצוינת, לוח המחוונים מפורט ומודרני, אחלה! הטרה-קרוס מרגיש איכותי מאוד, מתלים ובלמים איכותיים ונושכניים. המתלים גיהצו היטב שיבושי שביל וטרשים, מנוע ה-625 מספיק לכל מטרת טיול או אפילו מסע בן כמה ימים, ויש גם משטח העמסה לא רע, לאוהל וציוד מחנאות. ה-625 סמ"ק חד-בוכנתי אינו מנוע מרושע כמו של ה-SBS היקרים יותר, בקטעי שביל ישרים אתה מרגיש בחסרון מסוים של כוח; הכלי מגיע עד סביבות כ-80 קמ"ש, ושם נגמרת לו הנשימה. דריפטים כוחניים? רק בירידה ובהעברות משקל… אבל היי, כמה אפשר לבקש תמורת 60 אלף שקל? רוצים יותר, שלמו יותר, לפחות 35,000 שקלים יותר! דגמי טרה קרוס מצוידים בהילוך 'כוח' ובנעילת דיפרנציאל קדמי (אין דיפ' אחורי).

CFMOTO השקה ישראלית. הנה צילום השקה עם גלגל על סלע ארצישראלי - הגעת דגמים נוספים תלוי באישורי תקינה.  צילום: רונן טופלברג
CFMOTO השקה ישראלית. הנה צילום השקה עם גלגל על סלע ארצישראלי – הגעת דגמים נוספים תלוי באישורי תקינה. צילום: רונן טופלברג

התלמיד עולה לכיתה ח'

נסיעת המבחן הקצרה לא אפשרה לקבל התרשמות מלאה, אבל מזיכרוננו נוכל לשער שה-טרה קרוס טוב יותר מה-570 RZR המיובא לארץ בטפטופים. כדי לדרג את ה-SBS הסיני מול ה-SBS הבכירים נזדקק למבחן השוואתי, הללוייה, איזה כייף!… בעתיד צפוי להגיע גםSBS  עם מנוע 800, ואולי גם (תלוי בתקנות הרישוי והייבוא) SBS לארבעה נוסעים; טרקטורון 4-מושבי עשוי להכניס מהפיכה של ממש לתחום השטח בישראל!

בימים שהמחירים, מפרארי ועד קוטג', רק עולים, תענוג להיתקל במוצר השובר את גרף האינפלציה. טרקטורוני CFMOTO מורידים בעשרות אחוזים את רף הכניסה לרכבי השטח הקלים בישראל, ועל כך אנו מברכים. המחירים הנקובים כאן הם לאחר

תחולת 'מס לפיד' על רכבי שטח קלים; עלייה זו של כ-20% הרחיקה עוד יותר את רכבי ה'יוקרה' מהישג ידינו, ולכן אנו מברכים בשמחה על כניסת המותג הסיני לישראל. הכלים עומדים בגבורה במבחן 'תמורה לכסף' ונסיעת המבחן הקצרה רק נתנה לנו סיבות להאמין שהם גם איכותיים יותר, בלי השוואה למותגים סיניים שהגיעו לכאן בעבר. הסינים אומרים 歡迎到以色列 ואני חוזר ומתרגם – ברוכים הבאים לישראל!

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 3 =