שבת , 20 אפריל 2024
יונדאי IX35 עדיין ממשיך להיות רכב הפנאי הגניב ביותר. צילום: יונדאי
יונדאי IX35 עדיין ממשיך להיות רכב הפנאי הגניב ביותר. צילום: יונדאי

והרכב הגניב ביותר בישראל הוא…

תומר הדר

גנבי הרכב, שהעניקו ליונדאי iX35 בחודש שעבר את התואר המפוקפק "הרכב החדיש הנגנב ביותר" החליטו להסב את תשומת לבם לרכב אחר: טויוטה קורולה, אך עם זאת, מספר הג'יפונים שנגנבים עדיין נמצא במגמת עליה ביחס לחודש שעבר. כך עולה מנתוני משטרת ישראל.

טויוטה קורולה זינקה לראש טבלת המכוניות הנגנבות ביותר באפריל. צילום: רוני נאק
טויוטה קורולה זינקה לראש טבלת המכוניות הנגנבות ביותר באפריל. צילום: רוני נאק

כפי שפרסמנו בחודש שעבר, לפי נתוני המשטרה, יונדאיiX35 היה הרכב החדיש (שגילו עד ארבע שנים) הנגנב ביותר בישראל, עם 14 יחידות שנגנבו בחודש מרץ ואילו במקום השני ב"רשימת המשאלות" של הגנבים ניצב קיה ספורטאז', עם 13 יחידות. באפריל המצב השתנה: הרכב החדיש הנגנב ביותר הוא טויוטה קורולה, עם 25 יחידות, אך מבחינת בעלי הג'יפונים לא מדובר בחדשות טובות: הקורולה אומנם תפסה את המקום הראשון, עם 25 יחידות שנגנבו באפריל אך במקום השני עדיין נמצא יונדאי iX35, ממנו נגנבו 18 יחידות, ארבע יחידות יותר מחודש שעבר.

610X141

גם הספורטאז', שהידרדר למקום השלישי (לאחר ששהה במקום השני בחודש שעבר) עדיין הופך לרכב נגנב יותר: בחודש מרס נגנבו בישראל 13 יחידות של הספורטאז'- באפריל מדובר ב-16 יחידות.

אוהבים קיה ספורטאז'? גם הגנבים...צילום: קיה
אוהבים קיה ספורטאז'? גם הגנבים…צילום: קיה

לצד גניבות הג'יפונים, שנמצאות במגמת עליה, מספר הגניבות הכללי נמצא דווקא במגמת ירידה. על פי נתוני המשטרה, מתחילת השנה נגנבו בארץ 4,297 כלי רכב. בפועל, מדובר בירידה של 18% ביחס ל-5,238 כלי רכב שנגנבו בתקופה המקבילה בשנת 2015. מפילוח מדויק של נתוני משטרת ישראל עולה שהרכב הנגנב בארץ באפריל (כולל אופנועים וקטנועים, הן חדישים והן ישנים) הוא טויוטה קורולה, ממנה נגנבו 71 יחידות באפריל. במקום השני נמצאים קטנועי סאן יאנג עם 66 יחידות שנגנבו בחודש שעבר ואילו במקום השלישי נמצאים קטנועי קימקו – עם 33 יחידת שנגנבו באפריל. אחרי קטנועי קימקו נמצאת במקום הרביעי מאזדה 3, עם 30 יחידות שנגנבו ואילו במקום החמישי  נמצא סיטרואן ברלינגו – עם 28 יחידות.

 

Check Also

גנבים מעדיפים 4X4, היברידי רצוי סמוך לקו התפר

זינוק עצום במספר גניבות הרכב בסיכום הרבעון הראשון של 2024. לפי פוינטר על הכוונת רכבים ממודל 21 ומעלה, בעיקר 4X4 וגם היברידיות המהוות כרבע מהגניבות. קו התפר חשוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + 13 =