תומר הדר
מה קורה כאשר וולוו מחליטה כי XC90 החדש, סמל לתחבורה ירוקה, חשמלית, חסכונית וידידותית לסביבה, צריך לדעת גם לעשות וווורום? התשובה: נותנים XC90 חדש לPOLESTAR – – סדנת המירוצים הרשמית של וולוו, שמהווה עבור וולוו פחות או יותר מה שחטיבתAMG מהווה עבור מרצדס, או חטיבתM מהווה עבור ב.מ.וו. השוודים החביבים ב-POLESTAR יודעים היטב כיצד לקחת מכוניות וולוו ולהוציא מהן הרבה כוח, XC90 אינו יוצא דופן.
וולוו XC90 נחשב בקרב רכבי הכביש שטח לרכב בעל תצורת הנעה לא שגרתית: כל הגרסאות מצוידות במנוע בנפח 2.0 ליטרים – שהספקו משתנה בהתאם למספר המגדשים שמתווספים לו – כאשר בגרסה הבכירה ביותר מוברגים למנוע גם מגדש טורבו – וגם מגדש על. בנוסף, וולוו XC90 מצויד גם בגרסה בעלת מערכת הנעת פלאג אין הייבריד – ובדיוק בגרסה הזו בחרו אנשי POLESTAR להתמקד. התוצאה: 421 כוחות סוס ומומנט הרסני של 680 ניוטון מטר.
את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש משלים הוולוו המחוזק תוך 5.5 שניות. עם כאלה נתונים ניתן לשער שה-XC90 דורש גם מניות נפט גולמי רבות, אך בפועל, מכיוון שמדובר ברכב בעל הנעת פלאג אין – צריכת הדלק המוצהרת לשרירן הירוק היא 2.1 ליטרים ל-100 קילומטרים – תוצאה שמתאפשרת מכיוון ש-וולוו XC90 עדיין מסוגל לנסוע 43 קילומטרים בכוחו של המנוע החשמלי בלבד.
ולסיום הנה וולוו שעלתה באש