כתב: ניר בן זקן
מותג ב.מ.וו X5 סובל שנים רבות מתדמית בעייתית ושנויה במחלוקת וכמעט שנתיים לאחר שהוצג הדור השלישי בשושלת חושפת היצרנית ממינכן את גרסת X-Drive 40e פלאג-אין הייבריד שעשויה להתאים את רכב הפנאי-שטח הגרמני גם לבעלי מודעות סביבתית גבוהה. ב.מ.וו לא הראשונה לחשוף אוקסימורון מוטורי שכזה, פורשה (קאיין S E-Hybrid), וולוו (XC90 T8) ואפילו אודי (Q7 e-tron) הקדימו אותה, אבל בכל זאת מדובר בדגם הליבה הראשון של החברה שזוכה לגרסת פלאג-אין הייבריד.
יחידת הכוח משלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר (245 כ"ס) למנוע חשמלי (113 כ"ס) הממוקם בקדמת תיבת 8 ההילוכים אוטומטית של ZF ומעבירים יחדיו 313 כ"ס ו-45.9 קג"מ לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קבועה X-Drive. יחידת הכוח מאפשרת מצד אחד האצה ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות (בדיוק כמו גרסת ה-30d הפופולארית) וצריכת דלק רשמית של 30.3 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 77 גרם CO2 לקילומטר.
המנוע החשמלי מאפשר תווך נסיעה של 31 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין עד מהירות 120 קמ"ש בעוד את מצברי הליטיום 9kWh ניתן למלא בטעינה מהירה תוך שעתיים ו-48 דקות. יחידת האנרגיה החשמלית מקטינה את תא המטען ב-150 ליטרים לעומת ה-X5 הרגיל ל-500 ליטרים ואינה מאפשרת אופציה לשורת מושבים שלישית וכדי לתמוך במשקל שנוסף הגרסה ההיברידית מצוידת במיתלי אוויר בציר האחורי ובולמי זעזועים אדפטיביים.
ה-X5 ההיברידי יוצג בתערוכת ניו יורק שתפתח את שעריה בתחילת אפריל ומ"דלק מוטורס" היבואנית נמסר כי הם שוקלים את השיווק בישראל, נוכח המורכבות בהתקנת עמדות טעינה ביתיות.