תומר הדר
בואו נפתח שולחן (מתקפל), נכין קפה ונשים עובדה חשובה על השולחן: ג'יפ רנגייד הוא רכב שעלול בהחלט להיחשב כ"לא ג'יפי במיוחד". אולי אלה המכלולים של פיאט 500X, אולי העובדה שאין הנעה כפולה בכל הגרסאות (כן, גם צ'רוקי נמכרו עם הנעה אחורית בלבד בשנות ה-90') ואולי זו העובדה שאין לו LOW – אך תכל'ס, כשחושבים על מעלה מחמל לא בהחלט חושבים על ג'יפ רנגייד.

אולי בגלל זה בג'יפ החליטו להציג בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח בעוד כמה שבועות גרסה קרבית של הרנגייד – שתיקרא DESERTHAWK (חכו רגע עם בדיחות ה-CHICKEN HAWK) ותוכיח לכל הספקנים שגם רנגייד יודע לעשות שטח.
הנץ המדברי של ג'יפ יצויד בגלגלי 17 אינץ' שחורים, חיפויים לצידי הגוף ולמכסה המנוע (למה?), מתקן גג וחבילת גרירה, למקרה שמישהו ירצה…לגרור אותו. אך מה שחשוב באמת היא העובדה שמערכת בקרת האחיזה של ה- DESERTHAWK תוכננה לדמות LOW אמיתי ומרווח הגחון הוא 20 סנטימטרים.

בנוסף, יש בקרת ירידה במדרון, מיגון מקורי ויכולת לחצות מים בעומק של עד 35 סנטימטרים. המנוע מוכר היטב ממחסני פיאט: 2.4 ליטרים פלוס תיבה אוטומטית בעלת תשע מהירויות. המחיר לצרכן האמריקאי הוא 28,100 דולר, ואנחנו רק יכולים קלוות שסוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית ג'יפ החדשה תענה לתפילותינו ולא תשכח שעדיין ישנם לקוחות שמעוניינים לרדת לשטח – ולשלם מחיר סביר על התענוג בלי לרכוש ג'יפ רנגלר רוביקון חדש.
ה-XV הידני שלי עוקף אותו בסיבוב בחצי מחיר