יום חמישי , 28 מרץ 2024

וידאו: והמחליף של האמר הוא

לא נעים להודות – אולי בעצם כן – שהאמר הגיע לסוף דרכו. הכלי המיוחד הזה אשר הופיע לראשונה בסוף שנות ה-80' וזכה לתהילה במלחמת המפרץ הראשונה – הניע צבאות שלמים, וגם אצלנו זכה ליישומים רבים ומורשת קרב. אבל גם זמנו של הענק החביב הזה הגיע בשילוב של פז"מ וזירת לחימה ששינתה פניה.

מה יצרן של ההאמר הנוכחי אנו מקבלים כלי גדול יותר שתוכנן מראש כמשוריין. צילום: AMGeneral
מה יצרן של ההאמר הנוכחי אנו מקבלים כלי גדול יותר שתוכנן מראש כמשוריין. צילום: AMGeneral

הקונספט החדש מתבסס על שלושה עמודי תווך: הגנה על הצוות, ביצועים ומטען. כאשר כלי הרכב שייבחר ישרת בסופו של דבר את הצבא ואת המארינס האמריקאים. היקף הפרויקט כ-23 מיליארד דולר והוא עתיד להוליד משפחה חדשה של כלי רכב  מכלים לוגיסטיים קלים ועד משוריינים וחמושים במחיר של כ-400 אלפי דולרים ליחידה. תחילת הייצור הסדרתי מתוכננת ל-2015 כשהמנצח במכרז ה-JLTV צפוי לייצר כ-55,000 יחידות.

למועמד של לוקהיד-מרטין חן ורוך של עלה כותרת ענוג. מתלים נפרדים ויכולת לשנות גובה. צילום: lockheedmartin
למועמד של לוקהיד-מרטין חן ורוך של עלה כותרת ענוג. מתלים נפרדים ויכולת לשנות גובה. צילום: lockheedmartin

עתה נמצא הפרוייקט בשלב הלפני אחרון שלו כשלושת הפיינליסטים – לוקהיד מרטין, אושקוש ו-AMGeneral – מתחילים ייצור מוגבל של 22 אבי טיפוס אשר בימים אלו עוברים ניסויים בזרועות הצבא והמארינס הרלוונטיות.

משפחת הגרסאות כוללת שניים או ארבעה מושבים, שלוש קבוצות מטען מ-1,300 ועד 2,300 ק"ג, וחבילות איבזור הכוללות התקני אמל"ח שונים ליישומים שונים.

אם תהיתם לרגע וחשבתם שמדובר בג'פס או אפילו בהאמר "קל", הביטו בצילומים. מדובר בכלי רכב משוריין וכבד שנועד ראשית כל להבטיח את השרידות של הצוות שבו. מפרטים טכניים מדוייקים עדיין לא שוררו לפרסום – אבל לא קשה לנחש כי מדובר כאן במפלץ בן כמה טונות טובות.

האמר להרכבה עצמית

במי אתם הייתם בוחרים?

האמר מחזיר את הקיטבג - מי יהיה המחליף של ההאמר? איור בחסות צח פלדמן, קריקטורה למייל ב 39.99 שח zack73@012.net.il
האמר מחזיר את הקיטבג – מי יהיה המחליף של ההאמר? איור בחסות צח פלדמן, קריקטורה למייל ב 39.99 שח zack73@012.net.il

Check Also

הונחה אבן הפינה למפעל SCOUT

המפעל ליצור מותג רכבי השטח החשמליים SCOUT החל להיבנות בארה"ב. זאת, עם תמיכה והרבה רוח גבית מקבוצת VW וניסיון לשמור על אופי ייחודי אמריקאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × three =