תומר הדר
אנחנו מחבבים את טויוטה היילקס: בעולם שבו רכבי השטח האמיתיים הולכים ומתמעטים, הטנדרים הופכים לאיטם לחלופה שפויה וריאלית לטיולים: בעולם הטנדרים לא זנחו את שלדות הסולם, לא שכחו את הילוכי הכוח – ולפעמים גם מפנקים בנעילה אחורית. אך יש כאלה שלוקחים את הקונספט הזה צעד אחד קדימה. לא צריך להיות גאון כדי להבין: הם חיים בדרום אפריקה. קוראים להם gazoo racing – זרוע המרוצים הרשמית של טויוטה בדרום אפריקה. המטרה הרשמית שלהם היא בניית רכב רשמי של טויוטה שיתחרה בראלי דקאר, בהסתמך על הידע המקיף שצברו במדבריות של דרום אפריקה.

• בקרוב: מיצובישי אאוטלנדר ספורט (ASX)
בשלב ראשון, כשפותחים את מכסה המנוע של ההיילקס איבו מגלים שאין מנוע. המנוע הוזז לחלקו המרכזי של ההיילקס כדי לקבל חלוקת משקל אידיאלית בזינוקים מדיונות. בשלב שני, כשמוצאים את המנוע, מגלים שיש כאן ארבעה צילינדרים יותר ממה שניתן למצוא בהיילקס רגילה. ההיילקס איבו מצויד במנוע בנזין בעל שמונה צילינדרים, כזה שניתן למצוא בדרך כלל בלנד קרוזר V8. המנוע עצמו מוגבל באמצעות מצערת בקוטר 38 מילימטרים כדי לעמוד בתנאים שמכתיב ה-FIA ושלא במפתיע, טויוטה אינה חושפת את הספקו המדויק.

עוד עובדה מעניינת נוגעת לשיטת ההנעה: בשונה מן ההיילקסים שהשתתפו בעבר בדאקאר, שצוידו במנוע קדמי והנעה כפולה, להיילקס איבו יש הנעה אחורית בלבד. לטענת GAZOO RACING, קונפיגורציית המנוע המרכזי מייתרת את הצורך בהנעה קדמית. הויתור על הנעה קדמית מפחית את משקל ההיילקס איבו מ-1,915 קילוגרמים ל-1,300 קילוגרמים, משקל נוצה בשביל טנדר עמוס. כדי לפצות על אובדן ההנעה הכפולה יצויד ההיילקס איבו בצמיגי 37 אינץ'- ומתלים בעלי מהלך שלפי טויוטה לא נראה עד כה בהיילקס.
בסוף השנה, עם תום המבחנים ישלח ההיילקס איבו למדבריות דרום אפריקה להתחרות, כשמאחורי ההגה ישב נאסר אל עטיה ובמושב הנווט מתיו באומל. נאחל לו הצלחה בהמשך תפקידו.