יום חמישי , 18 אפריל 2024
פולקוואגן טיגואן - הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן
פולקוואגן טיגואן - הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן

וידאו: פולקסוואגן חושפת טיגואן חדש

ניר בן זקן

שמונה שנים בדיוק לאחר שנחשף, פולקסוואגן מציגה את הדור שני לטיגואן בתערוכת הרכב בפרנקפורט. מעמדו של הקרוסאובר הגרמני שנהנה בתחילה מבלעדיות בחוד החנית של קטגוריית הקרוסאוברים, נשחק ברבות השנים ואל מול מתחרים חדשים, איכותיים, מאובזרים ובעיקר מעוצבים הוא התקשה להתמודד.

הטיגואן החדש מתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית של פולקסוואגן והוא ארוך ב-6 ס"מ (448.6 ס"מ), רחב ב-3 ס"מ (183.9 ס"מ) נמוך ב-3.3 ס"מ (163.3 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים גדול ב-7.7 ס"מ (268.1 ס"מ) מקדמו. למרות הגידול במידות הוא קל בכ-50 ק"ג בהשוואה לדור הקודם. העיצוב החיצוני מרשים; בדומה לפאסט סבכה קדמית מלפנים מתחברת ליחידות תאורה גדולות משולבות לד, בתי הגלגלים מודגשים ופסי פלסטיק שחורים סביב למרכב, אבל הוא גם מעט נטול השראה.

פולקוואגן טיגואן - הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן
פולקוואגן טיגואן – הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן

תא הנוסעים מרווח מבעבר תודות לגידול במידות ולאפשרות לכוון את הספסל האחורי למרחק (כ-18 ס"מ) וגם תא המטען מציע בין 520 ל-615 ליטר (בין 50 ל-145 ליטר יותר מבעבר) בהתאם למצב המושב האחורי. תא הנוסעים כולל מסך מגע בגודל 8" במרכז הקונסולה ולוח שעונים דיגיטאלי TFT בגודל 12.3". אבזור הבטיחות כולל בהתאם לגרסה בקרת התנגשות עירונית, התראה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית המזהה אי תגובה מהנהג ומביאה את הרכב למצב עצירה מלא ומערכת מצלמות היקפיות.

פולקוואגן טיגואן - הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן
פולקוואגן טיגואן – הדור הבא ויש גם היברידי! אצלנו מאמצע 2016. צילום: פולקסוואגן

היצע מנועי טורבו דיזל כולל 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, 2.0 ליטר בשלוש רמות הספק; 150 או 190 כ"ס ו-240 כ"ס בגרסת טווין טורבו. גרסאות הטורבו בנזין הרלוונטיות לשוק המקומי יוצעו עם מנוע 1.4 ליטר 125 כ"ס או 150 כ"ס , 1.8 ליטר עם 190 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 240 כ"ס. בהמשך שרשרת ההנעה  תיבת הילוכים DSG כפולת מצמד עם 6 או 7 יחסים והנעה קדמית או כפולה. בעתיד תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד המשלבת בין מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין למנוע חשמלי המפיקים יחדיו 218 כ"ס. יחידת ההנעה מאפשרת נסיעה לטווח 50 ק"מ על כוח החשמל בלבד, צריכת דלק רשמית של 52.6 ק"מ לליטר ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.1 שניות.

חוגת שליטה מציעה ארבע מצבי נהיגה (כביש, שלג וצמד מצבי שטח) המשנים את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, בקרת היציבות ומערכת ה-ABS בהתאם לתוואי הנבחר. בנוסף גרסאות ההנעה הכפולה ייהנו מ-20 ס"מ של מרווח גחון (1.1 ס"מ יותר מגרסאות ההנעה הקדמית) וחבילת שטח אופציונאלית עם פגוש קדמי שונה המקנה זווית גישה 25.6 מעלות לעומת 18.3 מעלות בגרסה הרגילה. זווית הנטישה עומדת על 24.7 מעלות לכל הגרסאות.
"צמפיון מוטורס" יבואנית פולקסוואגן מסרה כי הטיגואן החדש יגיע ארצה באמצע השנה הבאה.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + 16 =