יום שלישי , 16 אפריל 2024
פורד טרנזיט של קוויגלי. תנו לטרנזיט מואב. צילום: קוויגלי
פורד טרנזיט של קוויגלי. תנו לטרנזיט מואב. צילום: קוויגלי

וידאו: פורד טרנזיט עולה לשטח

כתב: ניר בן זקן

פורד טרנזיט הוא אחד מהוואנים הפופולאריים בעולם עם יותר מ-7 מיליון יחידות שיוצרו מאז הושק ב-1965. הדור החדש משווק לראשונה גם בארה"ב ויחליף את האקונוליין כחלק מהאסטרטגיה של פורד לייצר רכבים גלובאליים. בשונה מהגרסה האירופאית שמוצעת עם הנעה אחורית, קדמית או כפולה, הגרסה אמריקאית מצוידת בהנעה אחורית בלבד, מה שהביא את סדנת קוויגלי מוטור (Quigley Motor) המתמחה מזה ארבעים שנה בהסבת וואנים לתצורת הנעה כפולה, לטפל גם בעולה החדש.

העסקה הכי טובה לפורד? רק ב-שטח!

מבחן רכב פורד קוגה נגד כל העולם!

ההסבה כוללת תיבת העברה פשוטה המציעה בחירה בין הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח קצר ביחס העברה של 1:2.63, זרועות המתלה מלפנים הוחלפו לאלה של ה-F150 ובעלות עמדות עדיפה בנסיעה בשטח משובש ומהלך מתלה גדול יותר וצמיגי שטח של BFGoodrich AT במידה 235/85R16 בכל ארבעת הפינות. בשונה מגרסת ההנעה הכפולה האירופאית שאינה מצויידת בהילוך כוח ומיועדת בעיקר לנסיעה בכבישים מושלגים, לטרנזיט של קוויגלי מוטור יכולת שטח אמיתית שהודגמה על ידי נהגי המבחן של הסדנה באתגרי העבירות המפורסמים של מואב.

פורד טרניזט של קוויגלי. תנו לטרנזיט מואב. צילום: קוויגלי
פורד טרנזיט של קוויגלי. תנו לטרנזיט מואב. צילום: קוויגלי

בשלב ראשון קוויגלי מוטור מציעה את ההסבה בגרסה הבכירה עם מנוע "אקו בוסט" V6 בנפח 3.5 ליטר שבסיוע גדש טורבו מפיק 310 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-55.3 ק"מ ב-2,250 סל"ד ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים. עלות השדרוג כ-46 אלף שקלים, כשליש ממחיר של גרסת הבסיס בארה"ב.
הגרסה האירופאית של הטרנזיט החדש תושק בישראל בימים הקרובים, ובכוונת דלק מוטורס היבואנית לשווק בעתיד גם את הגרסה האמריקאית המצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית. את גרסת ה-4X4 המשודרגת לעומת זאת ספק רב אם נראה באולם התצוגה ברחוב המסגר.

Check Also

חלום כחול: פורד מוסטאנג בישראל

החל ב-425 אלפי שקלים. הדור האחרון של פורד מוסטאנג מגיע בחודש מאי לישראל בייבוא ישיר ועם V8 רועם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + eighteen =